گوناگون

پاسخ تابش به رسایی درباره سفر به آمریکا + مستندات

خبرگزاری آنا: محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی در خصوص ادعا‌های حجت‌الاسلام حمیدرسانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص سفرهای خود به خارج از کشور ارائه کرده است.


حجت‌الاسلام واالمسلمین جناب آقای رسایی

نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

در مطلبی تحت عنوان «سفری بزرگ نمایی شد تا سفرهای دیگری دیده نشود» که تحت شماره 1668، به تاریخ 11/3/93 بر روی خروجی سایت شخصی تان منتشر شد و در برخی رسانه‌ها بازتاب یافته است، در واکنش به مصاحبه اینجانب با خبرگزاری «انتخاب» مواردی عاری از واقعیت را منتشر کرده‌اید که ضمن حفظ حق پیگیری حقوقی آن، تکذیبیه ذیل را جهت تنویر افکار عمومی و انتشار در آن سایت ارسال می‌نمایم. خواهشمند است طبق قانون اقدام فرمائید.

در گفتگو با سایت‌تان مدعی شده‌اید که «بنده به سفرهای پنهانی مکرر با دولت مردان می‌روم که بدون نظر کیمته سفرهای خارجی نمایندگان بوده و تنها با نظر مساعد دولت صورت می‌گیرد.»

همچنین مدعی شده‌اید که «در سفر حدود 10 روزه به همراه یکی از وزرای دولت یازدهم به آمریکا رفته‌ام و از این سفر هیچ اثری در اداره تشریفات مجلس به ثبت نرسیده و برای مسئولان تشریفات مجلس علامت سوال شده» و در ادامه باز مدعی شده‌اید که «در بازگشت از آمریکا چند روزی هم در آلمان با نیت گشت و گذار و افزایش حق ماموریت توقف داشته‌ام.»

در پاسخ به ادعاهای کذب و شبهه افکنی‌های شما معروض می‌دارم:

1- اینجانب از ابتدای دوره نهم مجلس شورای اسلامی و در طول 2 سال گذشته تنها دو سفر به خارج از کشور داشته‌ام.

سفر اول با نظر ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و تصویب کمیته سفرها جهت حضور در شانزدهمین اجلاس نمایندگان مجلس حوزه آسیا- اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه در کشور نپال بود که علیرغم عدم وجود سفارت و یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در این کشور، بدون کارشناس همراه و به تنهایی عزیمت نموده و موفق به گنجاندن موارد مورد نظر کشورمان در قطعنامه پایانی و کسب میزبانی اجلاس هفدهم در جمهوری اسلامی شدم که به لطف خدای سبحان اول تا سوم شهریور ماه سالجاری این اجلاس بین المللی در تهران برگزار می‌شود.

سفر دوم شرکت در اجلاس بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در کشور آمریکا بود که طبق روال همه ساله هیاتی متشکل از وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل محترم بانک مرکزی و 2 نماینده ناظر از کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در آن شرکت دارند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی در تاریخ 5/12/92 در نامه‌ای رسمی خطاب به رئیس محترم کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درخواست معرفی یک نفر از اعضا را ارائه نمود. (نامه شماره یک پیوست)

کمیسیون برنامه و بودجه بر اساس لیست ونوبت سفر اعضای کمیسیون و با هماهنگی هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی اینجانب را به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی مامور و جهت سفر معرفی نمود.( پیوست شماره 2و3)

بر همین اساس رئیس محترم کمیسیون در نامه‌ای خطاب به وزارت امور اقتصادی و دارایی اینجانب را معرفی نمودند.( پیوست شماره 4)

اداره کل تشریفات مجلس شورای اسلامی که شما در مصاحبه‌تان مدعی شده‌اید هیچ اثری از سفر مذکور را ثبت نکرده‌ است و برای این سفر علامت سوال دارد، در تاریخ 16/1/1393 طی نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی زمان ماموریت ناظران طراحی شده بود، به محو شایان توجهی دست یابد. این هیات به حدی درگیر کار بود که مطابق روال مرسوم هیات‌ها، حتی فرصت بازدید از کنگره و بناهای تاریخی آمریکا را نیافت.

علاوه بر حضور در جلسات رسمی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول جلسه در خصوص اثرات هدفمندی یارانه‌ها، مسکن مهر، وضعیت محیط زیست ایران و اثرات گاز فلر در تخریب آلودگی هوا، ایمنی جاده‌های ایران و ضرورت اجرای طرح‌های منطقه‌ای از نشست‌های حاشیه‌ای هیات مذکور بود که گزارش آن به صورت مبسوط طی نامه‌ شماره 331349 مورخ 17/2/93 تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است.

3- همانگونه که اطلاع دارید بین ایران و آمریکا پرواز مستقیم وجود ندارد و ضرورتا می‌بایست در کشور ثالثی توقف شود و پرواز از آنجا به مقصد انجام گردد که تعیین مسیر با وزارت اقتصاد بوده است. توقف هیات ایران در مسیر رفت و برگشت به مدت چند ساعت در شهر فرانکفورت آلمان بود، نه چند روز و به قصد دریافت ماموریت و گشت و گذار.(پیوست شماره 6)

4- اینجانب به رغم دو دوره تصدی مسئولیت فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار و نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، تا کنون هیچ سفر خارج از کشور مرتبط با این مسئولیت‌ها نداشته‌ام. در شرایطی که دستاوردهای این دو فراکسیون در ایجاد تعامل بین دولت و مجلس و اصلاح و تدوین قوانین موثر و افزایش بودجه این دو حوزه بسیار قابل توجه است و همین جا از همراهی نمایندگان عضو هر دو فراکسیون صمیمانه سپاسگذاری می‌نمایم.

5- اشاره به سفرهای متعدد من در فدراسیون سوارکاری داشته‌اید، این هم مسئله خلافی است. در بین روسای فدراسیون‌ها، طی مدت 8 سال مسئولیتم کمترین سفر را داشته‌ام و هیچ مبلغی به عنوان حق ماموریت در سفرها و یا ریالی به عنوان حقوق و مزایا و پاداش دریافت نکرده‌ام.

6- در مصاحبه تان اشاره‌ای به انتصاب اینجانب به جناب آقای سید محمد خاتمی رئیس جمهور محبوب دوران اصلاحات داشته‌اید تا به زغم خود اخبار کذب و شبهه افکنی‌هایتان را به ایشان نیز مرتبط کنید. این کار را به دور از شئونات اخلاقی و انسانی می‌دانم، بر این باورم اگر این رویه تاثیر داشت، بسیاری بیش و پیش از شما به این روال اقدام نموده‌اند و نتیجه‌ای عایدشان نشده است بلکه بر عزت و اعتبار ایشان نزد مردم افزوده است.

از خدای منان می‌خواهم عاقبت همه ما را که گمان می‌کنیم قلم و بیان بدون بازخواست داریم، ختم به خیر گرداند و ما را از اخلاق اسلامی بهره‌مند و عقلانیت و ادب و جوانمردی و انصاف را سرلوحه اقداماتمان قرار دهد. انشاءا...

به گزارش آنا مستندات تابش به شرح ذیل است؛

ارسال نظر

  • ناشناس

    همین آقای رسایی نبودند که محرم گذشته برای ده روز منبر رفتن در آلمان از سوی سفارت آلمان انگشت نگاری شده بودند و ایشان هم گفته بودند اشکالی ندارد؟

  • ناشناس

    رسایی برزیل رفتن و فونبال نیگاه کردن و حام جهانی و اختلاف فرهنگی رو با رفتن به اجلاس سیاسی اقتصادی مقایسه میکنه؟ بقول محمود جونتون آب رو بریز همونجا که داره میسوزه

  • ناشناس

    تابش نماینده با شخصیت و درستی است

  • علی غلی اوغلو

    سفر رفتن امثال اقای رسائی به خارج ازکشور برای انجام برخی امور لابد انظردوستانشان لازم است منتهی ایشان باید خیلی مواظب باشد چون محیط فرنگستان شدیدا الوده است انها رعایت پاکی نجسی نمیکنند لذا الوده نشود وهمچنین دوستان خود دراینجارا هم آلوده نکنند.ضمنا شاعرمیفرماید (دررفتن شیخ ازوطن - گویند هرنوعی سخن -- من خود بچشم خویشتن دریدم که یارم میپرد )

  • mahan

    رسايي : مردم ميفهمند و بيادشان ميماند!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار