گوناگون

خودروهای جدید روسیه، کپی مدل های چینی از آب در آمدند + تصاویر / انتقاد تند و تیز نخست وزیر روسیه از فرمان خودروهای ولگا

خودروهای جدید روسیه، کپی مدل های چینی از آب در آمدند + تصاویر / انتقاد تند و تیز  نخست وزیر روسیه از فرمان خودروهای ولگا

لیموزین های جدید ولگا روسیه کپی مدل های چینی هستند.

به گزارش پارسینه، خودروهای جدید روسیه از برند ولگا در نمایشگاه "صنعت دیجیتال روسیه" (CIPR-2024) در نیژنی نووگورود ارائه شد. به گفته سازندگان، تولید این ماشین‌ها از سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود و در سال ۲۰۲۵ تولید به حالت چرخه کامل تغییر می‌کند.

tass_70301774_402

قیمت سدان Volga C40 حدود ۲.۵ میلیون روبل خواهد بود. کراس اوورهای K30 و K40 به ترتیب ۲.۵ الی ۳ و ۳ الی ۳.۵ میلیون روبل برای مشتریان هزینه خواهند داشت.

volga-k30-2

خوروی سدان C40 دارای سپر و جلوپنجره ای متفاوت با نمونه اولیه رایتون پلاس است. کراس اوور Volga K30 یک X5 پلاس (برند زیرمجموعه چانگان) بازطراحی شده با سپر و جلوپنجره جدید است.

PV102476 copy

 

هدف دولت روسیه ایجاد یک صنعت خودروسازی مستقل است که به تولیدکنندگان غربی متکی نباشد. راه‌اندازی مجدد برند تاریخی شوروی، یعنی ولگا، معضلی را ایجاد کرده است: خودروها فقط مدل‌های چینی هستند که در روسیه مونتاژ می‌شوند. 

خبرگزاری های روسی ادعا می کنند که از امسال 60 میلیارد روبل (تقریباً 600 میلیون یورو) به فرآیند تولید انبوه اختصاص خواهد یافت.

در جریان نمایشگاه "صنعت دیجیتال روسیه" (CIPR-2024) در نیژنی نووگورود، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد که مدل های جدید، مدرن به نظر می رسند، اما همچنین از برند احیا شده ولگا انتقاد کرد زیرا همه قطعات ماشین ها در این کشور ساخته نمی شوند. به ویژه، از فرمان چینی این خودروها، ابراز نارضایتی کرد. نخست وزیر روسیه اعلام کرد: "من می خواهم فرمان روسی باشد. این به اندازه مونتاژ گیربکس و سایر اجزای داخلی چالش برانگیز نیست". با این وجود، ولگاهای جدید به سادگی مونتاژ خودروهایی از خودروساز چینی چانگان هستند. سپر جلو و جلوی پنجره تنها ویژگی های طراحی مربوط به روسیه است.

تلاش برای خودروسازی در داخل روسیه

از آنجایی که روسیه درگیر جنگ با اوکراین است، غرب تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کرد. در نتیجه تقریباً تمامی خودروسازان غربی تولید خود را در این کشور متوقف کرده اند.

سال گذشته، نام تجاری مسکویچ شوروی احیا شده، که در رسانه های دولتی برجسته شد، یک کپی از مدل جمع و جور JAC JS4 چینی بود. به طور کلی، تولید خودرو از زمان شروع جنگ در روسیه به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در حالی که در سال ۲۰۲۱، حدود ۱.۵ میلیون خودرو در روسیه تولید شد، در سال گذشته تنها ۷۲۰۰۰۰ خودرو ساخته شد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار