گوناگون

واکنش تند اپل به باگ جدید آیفون

واکنش تند اپل به باگ جدید آیفون

​اپل توضیحاتی درباره‌ی مشکل عجیب iOS 17.5 ارائه داد که باعث می‌شد عکس‌های حذف‌شده به دستگاه بازگردانده شوند.

به گزارش پارسینه، در اظهاریه‌ای به 9to5Mac، اپل اعلام کرد که مشکل بازیابی عکس‌های حذف‌شده پس از نصب iOS 17.5 به دلیل "خرابی دیتابیس" رخ داده است و با ارائه iOS 17.5.1 این مشکل برطرف شده است.

بعد از نصب iOS 17.5، برخی از کاربران آیفون و آیپد متوجه شدند که تصاویر قدیمی‌شان دوباره در گالری دستگاه ظاهر شده‌اند. اپل تأکید می‌کند که این مشکل به دلیل نقص سرویس iCloud Photos نیست، بلکه به ورودی معیوب در دیتابیس مربوط مرتبط است.

با توجه به اظهارات اپل، عکس‌هایی که به‌طور کامل از دستگاه کاربر حذف نشده‌اند، با iCloud Photos همگام‌سازی نمی‌شوند و فقط در دستگاه ذخیره می‌شوند.

در یک پستی که در حال حاضر از ردیت حذف شده است، یک کاربر ادعا کرده بود که عکس‌هایش دوباره روی آیپدی که به دوستش فروخته بود ظاهر شده‌اند، در حالی که او قبل از فروش اطلاعات را پاک کرده بود. اما اپل این ادعا را نادرست می‌داند.

به گفته‌ی اپل، اگر کاربران به بخش "General" در منوی تنظیمات بروند و گزینه "Transfer or Reset" و سپس "Erase All Content and Settings" را انتخاب کنند، تمامی اطلاعات دستگاه به‌صورت دائمی و غیرقابل بازگشت حذف می‌شوند.

اپل بیان می‌کند که مشکل مورد بحث نادر بوده و تعداد محدودی از کاربران و تعداد کمی از عکس‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. اپل تأکید می‌کند که به عکس‌ها یا ویدیوهای کاربران دسترسی نداشته و ندارد.

عکس‌هایی که پس از آپدیت به iOS 17.5 در گالری گوشی ظاهر شده‌اند، با آپدیت به iOS 17.5.1 حذف نمی‌شوند و کاربر باید خودش آن‌ها را حذف کند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار