گوناگون

ترسناک ترین پل های شیشه ای مرتفع در جهان، مقصد جدید گردشگران ماجراجو + تصاویر

ترسناک ترین پل های شیشه ای مرتفع در جهان، مقصد جدید گردشگران ماجراجو + تصاویر

در این مطلب نگاهی به ترسناک ترین پل های شیشه ای در جهان با مناظر خیره کننده و منحصر به فرد داریم.

به گزارش پارسینه، توریست ها عموما به دنبال هیجانات جدید هستند و در طول سال های گذشته پل‌های شیشه‌ای مرتفع و جدیدی در سرتاسر جهان ظاهر شده‌اند که بسیار هیجان انگیز و ترسناک هستند. در اینجا به ۵ پل شیشه ای وحشتناک در جهان نگاهی داریم.

۱) پل شیشه ای Glacier Skywalk در جاسپر کانادا

IMG_20240522_122604_799

این پل شیشه ای خیره کننده در آلبرتا کانادا واقع شده است. این گذرگاه دایره‌ای به ارتفاع ۲۷۰ متری بالای دره سان‌واتا است. طول این پل به ۴۰۰ متر می رسد. با قدم زدن روی این پل شیشه ای، می توانید مناظر بی نظیر کوه های برفی و دره های یخچالی را تماشا کنید و لذت ببرید.

۲) پل شیشه ای Grand Canyon Skywalk در آمریکا

این پل شیشه ای در ایالت آریزونا با ارتفاع ۲۹۰ متری از سطح زمین شناور است و به بازدیدکنندگان مناظر خیره کننده گرند کانیون را نشان می دهد. این مکان جاذبه گردشگری در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد.

IMG_20240522_131706_205

این پل توسط قبیله Hualapai مدیریت می شود و در زمین های قبیله واقع شده است. بنابراین، احترام به فرهنگ و زمین های قبیله بسیار مهم است. 

۳) پل شیشه ای Brave Men's Bridge در چین

این پل شیشه ای در پارک شینیوزای چین بیش از ۱۸۰ متر بالاتر از سطح زمین و ۳۰۰ متر طول دارد. ضخامت شیشه این پل معلق شیشه ای ۲۵ برابر قوی تر از شیشه معمولی است. این پل عظیم، روزانه ۳۰۰۰۰ گردشگر را جذب می کند.

IMG_20240522_122811_423

این پل شیشه ای، که به عنوان "پل مردان شجاع" شناخته می شود، در ابتدا یک ساختار چوبی باریک بود و در سال ۲۰۱۴، مهندسان وظیفه تعویض تخته های چوبی Brave Men با شیشه را بر عهده گرفتند، که باعث شد بازدیدکنندگان بتوانند مستقیماً به پایین دره نگاه کنند. نگاه کردن به پایین دره احتمالاً ترسناک ترین بخش عبور از پل است. این پل دو قله در منطقه سنگی پارک ملی در استان Hunan را به هم متصل می کند.

۴) پل شیشه ای Tianmen Mountainدر چین

این مسیر صد متری که اژدهای حلقه‌ای نامیده می‌شود، بیش از ۱۰۰ پیچ در اطراف یک کوه دارد. این واقعاً یک تجربه ترسناک در روزهای روشن است که می توانید ببینید واقعاً چقدر بالا هستید. ارتفاع مسیرهای پیاده روی بیش از ۱۵۰۰ متر است و مناظر شگفت انگیزی از حومه شهر هونان و کوه های تیانمن دارد.

Untitled

۵) پل شیشه ای Zhangjiajie Grand Canyon در چین 

طولانی ترین و مرتفع ترین پل شیشه ای جهان، پل ژانگجیاجی گراند کانیون است. این پل با ۴۶۰ متر طول و بیش از ۳۰۰ متر ارتفاع، مناظر وحشتناکی را ارائه می دهد.

برای ساخت این پل، مهندسان چهار ستون پشتیبان را در لبه‌های دیواره‌های دره نصب کردند. پل از یک چارچوب فلزی با بیش از ۱۲۰ پانل شیشه‌ای ساخته شده است و هر یک از این پانل‌ها از سه لایه تشکیل شده است. همچنین امکان انجام یک پرش (بانجی جامپینگ) به ارتفاع ۲۸۵ متر وجود دارد، که به عنوان بلندترین پرش بانجی در جهان شناخته می‌شود.

p371_d20160712101605_thumb_b

باید توجه داشت اگرچه این پل ها از امنیت بالایی برخوردارند اما به دلیل شرایط کوهستانی و بادهای شدید، در مواردی پانل های شیشه ای کنده می شود که بسیار خطرافرین است.

گفتنی است برای رسیدن به برخی از این پل ها نیاز به پیاده روی های طولانی و خطرناک، تله کابین و ... وجود دارد که بسیار مشکل است و توانایی های جسمی زیادی را می طلبد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار