گوناگون

ویژگی های منحصر به فرد جنگنده اف ۴ ملقب به شبح آسمان + فیلم

ویژگی های منحصر به فرد جنگنده اف ۴ ملقب به شبح آسمان + فیلم

جنگنده F-4 Phantom یک هواپیمای نظامی بسیار مهم برای چندین دهه بوده است و هنوز در برخی کشورها استفاده می شود.

به گزارش پارسینه، جنگنده مک دانل داگلاس اف۴، معروف به فانتوم (شبح)یک جت رهگیر مافوق صوت دو سرنشینه، دو موتوره و دوربرد است که در اصل برای نیروی دریایی ایالات متحده توسط هواپیمایی مک دانل ساخته شد. اولین بار در سال ۱۹۶۰ توسط نیروی دریایی ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت. متعاقباً توسط تفنگداران دریایی ایالات متحده و نیروی هوایی ایالات متحده پذیرفته شد.

حداکثر سرعت فانتوم بیش از ۲.۲ ماخ است. می تواند بیش از ۱۸۰۰۰ پوند سلاح از جمله موشک های هوا به هوا، موشک های هوا به زمین و بمب های مختلف حمل کند.

جنگنده اف ۴ در طول جنگ ویتنام به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. این جنگنده اصلی برتری هوایی هم برای نیروی دریایی و هم برای نیروی هوایی بود و در اواخر جنگ در نقش های حمله زمینی و شناسایی هوایی بسیار مهم شد.مک دانل داگلاس تقریباً ۵۲۰۰ فروند F-4 Phantom II تحویل داد و تولید این جنگنده در ایالات متحده در سال ۱۹۷۹ به پایان رسید‌. نیروی دریایی ایالات متحده این جنگنده را در سال ۱۹۸۶ کنار گذاشت و نیروی هوایی ایالات متحده آن را تا سال ۱۹۹۶ از خدمات فعال خارج کرد (اگرچه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای چند سال پس از آن ادامه یافت). نیروی هوایی ایالات متحده فانتوم را با F-15 Eagle و F-16 Fighting Falcon جایگزین کرد، در حالی که نیروی دریایی و تفنگداران دریایی آن را با F-14 Tomcat و F/A-18 Hornet جایگزین کردند.

ایران، ترکیه، یونان و کره جنوبی کشورهایی هستند که همچنان از فانتوم اف ۴ در نیروهای نظامی خود استفاده می کنند.

حجم ویدیو: 0.97M | مدت زمان ویدیو: 00:00:28 دانلود ویدیو

ارسال نظر

  • ناشناس

    آره این جنگنده را الان در موزه باستان مردم میرند تماشا می کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار