گوناگون

رایزنی مهم سرلشکر باقری با فرمانده ارتش پاکستان

رایزنی مهم سرلشکر باقری با فرمانده ارتش پاکستان

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در گفت‌وگوی تلفنی با فرمانده ارتش پاکستان گفت: سیاست کشور ما توسعه روابط با همسایگان به‌ویژه توسعه رابطه دوستی و برادری با کشور همسایه پاکستان یک سیاست تغییرناپذیر است.

به گزارش پارسینه و به نقل از خبرآنلاین، ژنرال «عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی با سرلشکر « محمد باقری » رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اظهار داشت: رئیس‌جمهور رئیسی نه برای ایران، بلکه برای امت مسلمان یک افتخار بودند و تمام تلاش ایشان وحدت بین همه مسلمانان جهان بود؛ من و ملت پاکستان این ضایعه بزرگ را به خوبی درک می‌کنیم.

ژنرال عاصم منیر با اشاره به تلاش‌های رئیس‌جمهور رئیسی در دوران مسئولیت‌شان که بهترین خدمات را برای مردم و ملت محترم ایران فراهم می‌کرد، خاطرنشان کرد: در ۲۱ آوریل که آیت‌الله رئیسی به پاکستان تشریف آوردند من با ایشان ملاقات داشتم و ایشان ابراز کردند که به تمام تعهداتی که بین دو کشور وجود دارد و به‌خصوص در حوزه مرزها که مرز صلح و دوستی دو کشور نامیده می‌شود، پایبند هستند.

فرمانده ارتش پاکستان نیز از جان باختن وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان ابراز تاثر کرده و خاطرنشان کرد: ایشان مثل برادر من بودند و گام‌های بسیار موثری را برای پیوند دو ملت برادر و دوست ایران و پاکستان برداشتند.

ژنرال عاصم منیر تاکید کرد: دولت، نیروهای مسلح و ملت پاکستان همواره در راستای ارتقاء تعامل فیمابین و در تمام مراحل در کنار دولت، ملت و نیروهای مسلح جمهوری ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهیم بیگانگان این حس برادری و ارتباط برادرانه ما را تضعیف کنند.

سرلشکر باقری ضمن تشکر از تماس تلفنی و بیانات محبت‌آمیز فرمانده ارتش پاکستان، گفت: اقدامات دولت پاکستان در اعلام عزای عمومی و احساسات قلبی مردم پاکستان، ارتش و دولت برای مردم و ملت ایران قابل قدردانی می‌باشد.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه سفر آیت‌الله رییسی به پاکستان آخرین سفر رئیس جمهور بود و ایشان از این سفر خاطرات خوب و خوشی را بیان می‌کردند، افزود: شهید آیت‌الله رئیسی به کشور و مردم پاکستان نگاه کاملاً ویژه‌ای داشت و همواره در مدت قریب به ۳ سال از مسئولیت‌شان در توسعه روابط با پاکستان و تبدیل مرزها به مرزهای دوستی و روابط اقتصادی و توسعه روابط در همه جوانب تاکید داشت.

سرلشکر باقری تصریح کرد: رئیس‌جمهور رئیسی با سخت کوشی و رسیدگی به مشکلات مردم روز به روز در بین مردم ما محبوبیت بیشتری پیدا می‌کرد و در این حادثه غم‌انگیز که اتفاق افتاد همه مردم ایران عزادار شدند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پرتلاش و علاقمند به توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه و به‌خصوص پاکستان بود و همواره در این راستا جهت تلاش می‌کرد.

وی افزود: به بیان بهتر شهید امیرعبداللهیان وزیر خارجه‌ی محور مقاومت در برابر صهیونیست‌ها بود و تلاش فراوانی را در ۹ ماه گذشته بعد از جنگ غزه در این جهت مبذول داشت.

سرلشکر باقری در پایان با تاکید بر سیاست توسعه روابط با همسایگان به ویژه توسعه رابطه دوستی و برادری با کشور همسایه پاکستان یک سیاست تغییر ناپذیر است، گفت: قطعاً خواهیم توانست با تلاش خودمان رابطه بین دو کشور را بیش از پیش توسعه دهیم و همانطور که شما بیان کردید با برادری و دوستی، تمام تعهدات را با جدیت پیگیری می‌کنیم و نمی‌گذاریم هیچ عامل بیرونی این رابطه و دوستی و برادری را خدشه‌دار کند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار