گوناگون

چرا ایران برنده بی قید و شرط حمله اخیر به اسرائیل بود؟

چرا ایران برنده بی قید و شرط حمله اخیر به اسرائیل بود؟

درحمله ایران، تنوع مکان‌هایی که هدف قرار داد و تسلیحاتی که استفاده کرد، اسرائیل را مجبور کرد که اکثر فناوری‌های ضدموشکی آمریکا و این کشور را در سراسر منطقه رونمایی کند.

پارسینه: در حملات نظامی اصلی ترین بخش، حفظ اسرار استراتژیک است تا استفاده از بهترین تجهیزات ؛ چرا که در صورت استفاده از بهترین و کامل ترین تجهیزات، اکنون دشمنان توانایی‌ شما را می‌دانند و زمان زیادی نمی‌برد که راه‌های دور زدن آنها را بیابند.

اگر حمله را می‌توان با سلاح‌های معمولی انجام داد، بهتر است سلاح‌های برتر خود را تا زمانی که به آنها نیاز دارید، نگه دارید. در واقع استفاده از آنها ایجاد ضرر می‌کند.

در حمله ایران به اسرائیل ، تنوع مکان‌هایی که هدف قرار داد و تسلیحاتی که استفاده کرد، سبب شد تا اسرائیل مجبور شود از اکثر فناوری‌های ضدموشکی خودش و آمریکا در سراسر منطقه استفاده کند که اطلاعات دقیق نظامی  این کشور و آمریکا و حتی تا حدودی حامیانش لو برود.

در مقابل، ایران فقط تعداد زیادی از سلاح‌های معمولش را  به کار برد.در واقع ایران حالا می‌تواند تمام اطلاعات جمع‌آوری‌شده از این حمله را استفاده کند. اگرچه نمایش قدرت نظامی و توانمندی های موشکی و پهپادی و ... مهم هستند، اما جمع‌آوری اطلاعات از وضعیت دشمن و به کارگیری این اطلاعات در آینده، از اقدامات ارزشمند و اثرگذار در عرصه بازدارندگی و دفاع از کشور است.

ارسال نظر

  • ایرانی

    بعنوان یک ایران حق دارم بدونم دستاورد این موشک پرانی ها چیه و چه خساراتی تو اسراییل داشت ایا عکس و فیلمی هم از میزان خسارات وارده وجود داره؟باید باشه تا باور کنیم که ایران موفق بوده

    • محمد مهدی اسلامی

      __ بسمه تعالی __ با سلام و احترام بر عزیزم جناب آقای ایرانی بزرگوار که خیلی مؤدّبانه و صادقانه پرسش خوب خودرا مطرح کرده اید ، خدای تعالی حفظتان کند ، کمترین فائده این موشک پرانی بسوی دشمنان خبیث این است که نتانیاهو را از خواب پراند و تب دار کرد البته از قرار معلوم پاچه هایش را هم بسته که فضا را زیاد آلوده نکند . آری او فهمید غلط زیادی که کند باید تاوانش را هم بپردازد. وقتی جفتک می زند احتمال این را هم بدهد که ممکن است قلم های پایش را بشکنند . نه اربابش از او گردید _ نه حکمی داد بنفعش شخص قاضی __ کنون انگشت حیرت در دهانش __ یقین دارد که ویران شد جهانش __ ان شا ءاللّه مؤّفق و مؤیّد و شاد کام باشید . با عرض ادب و ارادت ، دوستدار و خادم کوچکتان ، محمد مهدی اسلامی

  • عماد

    بعنوان یک ایرانی به اقدام دلاورانه رزمندگان غیورسپاه ایران و جبهه مقاومت در تنبیه اشغالگران خبیث افتخار می کنم و صدای زوزه دریوزگان سیاه دل را نشان از پیروزی و موفقیت این عملیات می دانم . دل ملت و همه مستضعفان عالم را شاد کردید . اجرکم عندالله . الحمدلله رب العالمین .

  • ناشناس

    بخاطر این اقتداره که دلار 70 هزار تومان شده چرا آمریکا وقتی به این ور اونور حمله می کنه ارزش پول ملیش پایین نمیاد حتما بخاطر بی اقتدار بودنه

  • حق گو

    به عنوان یک ایرانی اعلام می کنم که ملت ایران دیگر فریب این بازیها را نمی خورد دروغ عین الاسد تکرار شد هیاهو برای هیچ

  • ایران

    ایران بازنده ی مطلق بود چون صدها موشک و پهپاد پرتاب کرد که هیچ صدمه و خسارتی به اسراییلی ها نزدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار