گوناگون

پیرهادی: احتمالا تعداد جانباختگان آلودگی هوای تهران از جان باختگان جنگ ایران-عراق پیشی خواهد گرفت

 پیرهادی: احتمالا تعداد جانباختگان آلودگی هوای تهران از جان باختگان جنگ ایران-عراق پیشی خواهد گرفت

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: ۶ هزار و ۳۹۸ نفر در پایتخت در طول یک سال گذشته به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند.

آقای مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: از سال ۹۰، آبفا ۲۸ درصد از آبهای زیرزمینی استفاده می‌کرد اما در سال ۱۴۰۱ و این میزان به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است و با این شرایط ظرفیت آب تهران به هیچ عنوان مطلوب نیست.

وی گفت: مجموعه‌های دولتی باید بیشتر از مردم توجه ویژه‌ای به صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشند البته شهروندان نیز باید به این مسئله توجه کنند تا از بحران ناشی از کمبود بارندگی خارج شویم.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت کاشت گونه‌های کم آب حرکت کنیم افزود: متاسفانه استفاده بیش از حد از منابع آب زیرزمینی منجر به افزایش فرونشست‌ها شده است.

آقای پیرهادی در ادامه با اشاره به اینکه برخی‌ها به من خرده می‌گیرند که چرا تذکرات مکرری را در حوزه آلودگی هوا مطرح می‌کنم و باید در این زمینه سکوت کنم، گفت: بیش از ۲۷ هزار نفر در کشور و ۶ هزار و ۳۹۸ نفر در پایتخت در طول یک سال گذشته به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند و اگر به همین شکل پیش برویم تعداد جانباختگان به دلیل آلودگی هوا از شهدای هشت سال دفاع مقدس پیشی خواهد گرفت.

وی در پایان با اشاره به موضوع استانداردسازی سوخت افزود: با توجه به نامه اخیر وزارت نفت استانداردسازی سوخت به سال ۱۴۰۷ موکول شده و این مسئله می‌تواند تبعات زیادی را به همراه داشته باشد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار