گوناگون

بایدن: هدف حملات آمریکا در عراق بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است!

بایدن: هدف حملات آمریکا در عراق بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است!

رئیس جمهور ایالات متحده مدعی شد هدف از حملات هوایی اخیر آمریکا در عراق بازدارندگی ایران و متحدانش بوده است.

اکو ایران نوشت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد که هدف از حملات هوایی ارتش ایالات متحده در روز دوشنبه در عراق، بازدارندگی ایران و گروه‌های متحدش از انجام یا حمایت از حملات به پرسنل و تأسیسات ایالات متحده است.

ارتش آمریکا روز دوشنبه در پی حمله پهپادی توسط نیروهای مقاومت که منجر به جراحت چند نیروی آمریکایی شد،حملات هوایی تلافی‌جویانه‌ای را در عراق انجام داد.

این ضدوخورد پیاپی آخرین پرده از نمایشی بود که نشان می‌دهد چگونه جنگ غزه خطر گسترش درگیری‌ها در منطقه را تشدید می‌کند.

بایدن چهارشنبه در نامه‌ای خطاب به رهبران کنگره آمریکا نوشت: «این حملات برای بی‌اثر و مختل کردن حملات صورت گرفته علیه ایالات متحده و شرکایش و با هدف بازداشتن ایران و گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی از انجام حملات بیشتر علیه نظامیان آمریکایی و تاسیسات آنها صورت گرفته است». او هم‌چنین افزود: «ایالات متحده آماده است تا اقدامات مناسب بیشتری را در صورت لزوم  برای مقابله با تهدیدات یا حملات بیشتر انجام دهد».

گروه های همسو با ایران در عراق و سوریه با جنگ اسرائیل در غزه مخالف هستند و ایالات متحده را به دلیل حمایت از اسرائیل مسئول می‌دانند.

ارتش آمریکا گفت که حملات ایالات متحده در عراق احتمالا «تعدادی از شبه نظامیان کتائب حزب الله» را کشته و تاسیسات مورد استفاده این گروه را ویران کرده است.

واشنگتن همچنین پیش از این مدعی شده بود که ایران در برنامه‌ریزی عملیات علیه کشتی های تجاری در دریای سرخ «عمیقاً درگیر» بوده است. این در حالی است که ایران دست داشتن در حملات حوثی‌ها را تکذیب می‌کند. حوثی‌ها که کنترل بسیاری از مناطق یمن از جمله پایتخت را در دست دارند، از ماه اکتبر به کشتی‌های تجاری که به گفته آنها با اسرائیل ارتباط دارند، در همبستگی با فلسطینیان در غزه حمله کرده‌اند.

 

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    خفه شو مردک متوهم متحرک ربات ایلو میناتی

  • ایرانی

    بایدن
    غلط کردید با کل دموکرات های آمریکا
    هدف شما آشوب و فتنه در منطقه است.

    شما جمهوری اسلامی رو میتونید طور دیگه کنترل کنید.

    شما دموکرات های آمریکا و اون کارتر ذلیل شده از 1357 کل مردم ایران رو بدبخت کردید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار