گوناگون

جزئیات جدید از حادثه مرگبار تله کابین در ترکیه+ فیلم/ گرفتاری ده‌ها نفر بین زمین و آسمان

جزئیات جدید از حادثه مرگبار تله کابین در ترکیه+ فیلم/ گرفتاری ده‌ها نفر بین زمین و آسمان

ده‌ها نفر روز شنبه یعنی بیش از ۲۴ ساعت پس از وقوع حادثه مرگبار تله‌کابین در آنتالیا واقع در جنوب ترکیه، همچنان بین آسمان و زمین معلق‌ مانده‌اند.

به گزارش پارسینه و به نقل از یورونیوز؛ در این حادثه که عصر جمعه روی داد، یکی از کابین‌های تله‌کابین با تیر برخورد کرد و باز شد و مسافران داخل آن به پایین سقوط کردند. این حادثه که منجر به کشته‌شدن دست‌کم یک نفر و زخمی شدن ۷ نفر دیگر شد، در منطقه توریستی آنتالیا اتفاق افتاد. 

عملیات برای نجات افرادی که در دستگاه‌ها همچنان گرفتارند در طول شب ادامه داشت.

اوکای میمیس، مدیر سازمان جستجو و نجات ترکیه صبح شنبه اعلام کرد که ۱۲۸ نفر تا کنون از داخل ۱۶ کابین‌ نجات یافته‌ و به مکان امن منتقل شده‌اند. او گفت امدادگران امیدوارند تا پایان روز شنبه عملیات امداد و نجات را تکمیل کنند. تخمین زده می‌شود که دست‌کم ۴۰ نفر دیگر همچنان داخل کابین‌ها گرفتار باشند.

به گزارش خبرگزاری دولتی آنادولوی ترکیه، قربانی این حادثه یک شهروند ۵۴ ساله ترک است. شش شهروند ترکیه از جمله دو کودک و یک تبعه قرقیزستان نیز پس از سقوط مجروح و توسط بالگردهای گارد ساحلی ترکیه به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته مقامات ترکیه در مجموع ۵۴۳ امدادگر و هفت بالگرد از گارد ساحلی، تیم‌های آتش نشانی و تیم‌های کوهنوردی از مناطق مختلف ترکیه در این عملیات امداد و نجات شرکت دارند.

جمعه آخرین روز از تعطیلات رسمی سه روزه در ترکیه به مناسبت پایان ماه رمضان بود و جمعیت زیادی دراین تفرج‌گاه‌ حضور داشت.

این تله کابین گردشگران را از ساحل کنیالتی به یک رستوران و سکوی تماشا در قله ۶۱۸ متری تونک‌تپه می‌برد. خط آن در سال ۲۰۱۷ تکمیل شد و هر سال بازرسی‌های فنی را با موفقیت پشت سرگذاشته است.

دادستان عمومی منطقه آنتالیا تحقیقات برای کشف علت وقوع این حادثه مرگبار را آغاز کرده است. شهرداری آنتالیا نیز یک کمیسیون کارشناسی برای تعیین علت حادثه تشکیل داده است.

 

حجم ویدیو: 14.53M | مدت زمان ویدیو: 00:01:16 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار