گوناگون

فقط یک درصد از مردم قادر به حل این تست توهم تصویری هستند+ عکس / اگر از هوش بالایی برخوردارید، گربه داخل تصویر را پیدا کنید

فقط یک درصد از مردم قادر به حل این تست توهم تصویری هستند+ عکس / اگر از هوش بالایی برخوردارید، گربه داخل تصویر را پیدا کنید

توهم بصری؛ آیا می توانید گربه را که در میان کبوترها پنهان شده است، ببینید؟

به گزارش پارسینه ، تصویری که ذهن را به چالش می کشد، یک شی، یک نقاشی، یا یک شخص را تغییر می دهد که باعث می شود مغز واقعیت را نادیده بگیرد، توهم تصویری نامیده می شود. شما احتمالاً با انواع مختلف توهمات بصری، از جمله توهمات شناختی، فیزیولوژیکی، و فیزیکی روبرو شده اید. براساس مطالعات، توهم های بصری یکی دیگر از زمینه های روانکاوی است که اطلاعاتی در مورد ادراک را فراهم می کند. 

یک مثال از این قضیه، تصویر گربه ای است که در میان کبوترها پنهان شده است.

109107908

بسیاری از کبوترهای خاکستری و سفید را می توان در این توهم بصری دید. اما در عکس، گربه ای در میان کبوترها پنهان شده است. "آیا گربه را می بینید که در میان کبوترها پنهان شده است؟" این چالش، توهم بصری برای بینندگان ایجاد می کند و آنها را تشویق می کند که گربه را در داخل تصویر پیدا کنند.

گفته می شود تنها یک درصد از مردم قادر به شناسایی گربه پنهان در این تصویر هستند.

راه حل این توهم بصری

اگر در پیدا کردن گربه پنهان شده مشکل دارید، ما می توانیم به شما کمک کنیم. اگر دقت کنید یک گربه بین کبوترهای خاکستری در سمت راست ، پایین تصویر پنهان شده است.

109107925

تحقیقات نشان می دهد که افزایش سطح دشواری در حل معماهای پیچیده، فرد را به طور کلی باهوش تر می کند. توهم های بصری به طور مداوم بینش های جالبی را در مورد عملکرد مغز انسان ارائه می دهند. ترتیب خاصی از رنگ، نور و الگو می تواند باعث شود که درک بصری ما از چیزی فریب بخورد.

ارسال نظر

  • مصطفی

    خیلی خیلی ساده و مسخره بود واقعا سرکاری بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار