گوناگون

حمایت تانک روسی از جنگ برایش گران تمام شد!

حمایت تانک روسی از جنگ برایش گران تمام شد!

UWW با اعلام رسمی ممنوعیت حضور دارنده دو نشان طلای المپیک در مسابقات مقدماتی المپیک، تاکید کرد که هیئت بررسی حضور ورزشکاران بی‌‍طرف در مسابقات، اطلاعات جدیدی در مورد حمایت او از جنگ به دست آورده است.

پارسینه: مهمترین خبری که کشتی جهان را یک روز پیش از آغاز رسمی مسابقات گزینشی قاره اروپا تحت‌الشعاع قرار داد، ممنوعیت دوباره‌ای بود که برای تعدادی از قهرمانان روس از جمله عبدالرشید سعدالله‌یف ایجاد شده است.

 این قهرمان نامدار کشتی جهان که دو نشان طلای المپیک‌های 2020 توکیو و 2016 ریو را در کارنامه دارد و برای کسب سومین نشان المپیکی خود دورخیز کرده است، نمی‌تواند در مسابقات گزینشی باکو شرکت کند و امروز (16 فروردین) این خبر رسما اعلام شد.

بعد از آنکه منابع روسی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند، اتحادیه جهانی نیز اعلام کرد که عبدالرشید سعدالله‌یف نتوانسته معیارهای تعیین شده از سوی کمیته بین‌المللی المپیک برای ورزشکاران بی‌طرف را برآورده کند.

این کمیته به صورت مستمر ورزشکاران روسی و بلاروسی را رصد خواهد کرد تا شرایط تعیین‌شده برای شرکت در مسابقات را کاملا رعایت کرده باشند.

اتحادیه جهانی در این‌باره نوشت: کمیته بررسی ورزشکاران بی‌طرف به اطلاعات جدیدی در مورد حمایت او (عبدالرشید سعدالله‌یف) از جنگ روسیه علیه اوکراین دست پیدا کرده است.

در این گزارش تاکید شده که این کمیته برای هر مسابقه وضعیت ورزشکاران بی‌طرف را مورد بررسی قرار خواهد داد و شاید این بدین معنا باشد که اگر علیخان جبرئیل‌اف نتواند در باکو سهمیه بگیرد و از آن سو هم سعدالله‌یف شرایط مورد نظر IOC را برآورده کند، شاید او بتواند در استانبول که آخرین مسابقه گزینشی المپیک است، روی تشک برود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار