گوناگون

اولین اظهارات «مختاری» بعد از کشتی جنجالی

اولین اظهارات «مختاری» بعد از کشتی جنجالی

محمدرضا مختاری با اشاره به درگیری‌اش با کشتی‌گیر ترک گفت: دعوا و درگیری حین کشتی پیش می‌آید، اما ما میهمان ترک‌ها بودیم و نباید آنطور حمله‌ور می‌شدند.

پارسینه: محمدرضا مختاری با اشاره به کشتی‌هایی که تا پیش از کشتی جنجالی با حریف اهل ترکیه در جام وهبی‌امره پشت سر گذاشت، عنوان کرد: سه کشتی گرفتم، با کشتی‌گیران روسیه، ترکیه و امین کاویانی‌نژاد که هر سه را بردم. کاویانی‌نژاد پیش از مبارزه با من، امیر عبدی را برده بود. من هم با کشتی‌گیر ترکی مبارزه داشتم که آکژول محموداف را برده بود.

وی ادامه داد: گروه، گروه سنگینی بود و کشتی در مرحله نیمه‌نهایی. اگر می‌باختم، باتوجه به اینکه کاویانی‌نژاد را برده بودم و او هم عبدی را حذف کرده بود، اگر اسکو هم به همین کشتی‌گیر ترک می‌باخت قرار بود یک مسابقه انتخابی همان شب بین من و اسکو برگزار شود که یکی به قهرمانی آسیا برود و یکی هم به گزینشی المپیک. یعنی در صورت برد و باخت، شانس حضور در یکی از این دو میدان را داشتم.

مختاری درباره اینکه نقطه آغاز تنش در این کشتی چه بود، تصریح کرد: کشتی‌گیر ترک از اول مسابقه ضربه زد، اما چیزی نگفتند، داور هیچ واکنشی نسبت به ضربه زدن‌های او نداشت. فقط وقتی به شدت با شانه‌اش ضربه زد، کشتی را قطع کردند. من در خاک نشستم و از روی غفلت، یک سالتو چهارتایی خوردم. پیش خودم گفتم وقت دوم جبران می‌کنم چرا که در توانم بود.

این کشتی‌گیر یادآور شد: زمان دوم حریف در خاک نشست و بارانداز زدم. 5-3 کشتی به نفع او بود، می‌دانستم نتیجه را برمی‌گردانم و دائماً در حال حمله کردن بودم. انگار پیست دوومیدانی بود و حریف فقط فرار می‌کرد. دیدم کشتی قطع شد، فکر کردم می‌خواهند پوئن اخطار بدهند و نتیجه نزدیک می‌شد، اما دو امتیاز به او دادند، من مات مانده بودم. نه ضربه‌ای زده بودم و نه چیز دیگری اتفاق افتاده بود، او دائم فرار می‌کرد و اخطار پوئن را به من دادند. در کشتی دو مدل ضربه زدن داریم، یکی که فنی است و وقتی داری روی سر و گردن کار می‌کنی ضربه‌هایی ناخودآگاه پیش می‌آید، ضربه‌های دیگر هم عمدی است و دیگر برای اجرای فن نیست.

مختاری ادامه داد: این واقعاً غیرعادی بود که در این وضعیت به من اخطار پوئن دادند، مربی چلنج انداخت، دیدم گوی چلنج را سمت مربیان برگرداندند که اخطار پوئن چلنج ندارد. من گوی را برداشتم و رفتم سر میز داور و به انگلیسی گفتم روی دوپوئن اخطار، چلنج داریم، ولی هر چه گفتم فایده نداشت و چلنج نکردند. دوباره به تشک برگشتیم و دنبالش کردم که امتیاز بگیرم. من اول نزدم، همه کسانی که فیلم را دیدند، نظرشان همین بود که کشتی‌گیر ترک درگیری را آغاز کرد.

وی گفت: من می‌خواستم حمله کنم تا روزنه‌ای برای امتیاز گرفتن و زدن فن 4 امتیازی باز شود، ولی با این اخطار پوئن بی‌دلیل نتیجه 7-3 شده بود. با شانه راست داخل صورت آمد، داد هم زدم و همان جا عصبانی شدم. از ابتدای کشتی یکسره ضربه زده بود، می‌دانم تصمیم اشتباهی بود، ولی این کشتی از ابتدا مشکل شدید داوری داشت، حریف ضربه می‌زد. ما درگیر شدیم و داور کشتی را قطع کرد که ما را از هم جدا کند که یکدفعه مربیانش آمدند و تشک به سرعت شلوغ شد. فکر کردم آمدند ما را از هم جدا کنند، اما آنها آمده بودند مرا بزنند. یک دفعه دیدم 10-15 نفر از ترک‌ها دنبال زدن من هستند و من هم فرار کردم.

عضو وزن 72 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در سال‌های 2021 و 2020 درمورد ورود برادر حریفش به تشک و بیشتر شدن جنجال گفت: برادرش در کُچ نشسته بود، یعنی یکی از مربیانش بود که او هم مثل بقیه آمد.

وی درباره اینکه آیا به روی آنها اسلحه هم کشیده شده است؟، تأکید کرد: من و فرزاد ایمانعلی‌زاده با هم بودیم، از پله‌ها که می‌آمدیم یک نفر از روی پله هُل‌مان داد، نمی‌دانم رئیس فدراسیون کشتی ترکیه بود یا رئیس کشتی آنتالیا، من اسلحه‌ای ندیدم.

مختاری درباره برخوردی که حسن رنگرز کنار تشک با او داشت، گفت: حدود 200-300 تماشاگر در سالن بودند، کم کم می‌خواستند روی تشک بیایند که حسن رنگرز آن کار را کرد تا جو آرام شود. به هرحال میزبان هم من و هم کشتی‌گیر ترک را دیسکالیفه کرده بود، رنگرز هم این حرکت را انجام داد و به نظرم خوب بود چون تماشاگران پیش از آن خیلی احساساتی شده بودند و وقتی دیدند مربی دارد من را دعوا می‌کند، شرایط بهتر شد.

کشتی‌گیر 77 کیلوگرم شیرازی که از سوی فدراسیون کشتی تعلیق شده است، تأکید کرد: فعلاً که فدراسیون تعلیقم کرده و باید منتظر بمانیم که اتحادیه جهانی هم محرومیتی در نظر می‌گیرد یا نه، البته که اینجا من نماینده‌ای از اتحادیه جهانی ندیدم، حتی چی‌چی‌اوغلو هم به چشمم نخورد. مسابقه رسمی هم نبود. امیدوارم محرومیتی در کار نباشد، من اصلاً دوست نداشتم چنین اتفاقی زشتی رقم بخورد، چون شأن کشتی نیست و از همه عذرخواهی می‌کنم. واقعاً صحنه‌های قشنگی نبود. در حالی که می‌توانستم به بیشکک بروم. فعلاً که حضور در هر دو مسابقه آسیایی و گزینشی آسیایی را از دست دادم و باید منتظر اتحادیه جهانی بمانم، کاری هم از دستم برنمی‌آید. عصبانی شدم و نتوانستم خودم را کنترل کنم. امیدوارم درست شود، خودم را سپردم به خدا.

مختاری که نفر اول واقعی در رقابت با امین کاویانی‌نژاد و امیر عبدی بود، گفت: کادرفنی به لحاظ فنی از من راضی بود، اگر این مسئله داوری نبود، من کشتی‌گیر ترک که برنده آکژول محمودافِ قهرمان جهان بود را برده بودم. اگر محرومیتی نبود، امیدوارم کادرفنی و فدراسیون این را در نظر بگیرند که من به عنوان نفر اول به فینال می‌رفتم. این مدل درگیری‌ها در کشتی پیش می‌آید، اوضاع زمانی بد و بدتر شد که همه ریختند روی تشک، و این کار خیلی بدی بود. ما میهمان آنها بودیم، کار درستی نبود که کادرفنی و اجرایی‌شان، مدیران ارشدشان، کلی آدم به قصد زدن من روی تشک بریزند.

مدعی وزن 77 کیلوگرم تیم ملی عنوان کرد: اول از همه از همه مردم عذرخواهی می‌کنم که این صحنه‌ها را دیدند که نباید اتفاق می‌افتاد، در وهله دوم از همه‌ آنها ممنونم که خیلی حمایتم کردند و شرمنده محبت‌شان شدم. باید بتوانم مهربانی آنها را جبران کنم. همه تلاشم همین است که طوری برگردم و جبرانش کنم. دم همه بچه‌های تیم ملی هم گرم، همه از من حمایت کردند، از محمدعلی و محمدرضا گرایی تا میثم دلخانی، جواد رضایی، امیر عبدی، محمدرضا رستمی، هادی شعبانی و ...از همه آنها ممنونم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار