گوناگون

ماجرای مرد بودن برژیت مکرون، همسر امانوئل مکرون چیست؟!

ماجرای مرد بودن برژیت مکرون، همسر امانوئل مکرون چیست؟!

یک شهروند ناراضی فرانسوی معتقد بود برژیت پس از تولد، تغییر جنیست داده و زن شده است.

پارسینه: شایعه مرد بودن و تغییر جنسیت برژیت مکرون، همسر امانوئل مکرون و بانوی اول فرانسه پس از سه سال بار دیگر به سر خط رسانه‌های این کشور بازگشته است

ماجرا به دسامبر سال ۲۰۲۱ باز می‌گردد. زمانی که امانوئل مکرون پس از سرکوب گسترده جلیقه زردها و مدیریت جنجالی بحران کووید، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲، محبوبیت خود را نزد بخش گسترده‌ای از افکار عمومی از دست داده بود.

در آن زمان ناتاشا ره (Ray)، یکی از مخالفان پر و پا قرص مکرون و از حامیان شناخته شده جلیقه‌زردها در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد در جریان تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که برژیت مکرون در زمان تولد مرد بوده و ژان-میشل ترونیو نام داشته است. اسمی که در واقع، اسم برادر برژیت است. این شهروند ناراضی فرانسوی معتقد بود برژیت پس از تولد، تغییر جنیست داده و زن شده است.

این فرضیه پس از نخستین انتشار در شبکه‌های اجتماعی سر و صدای بسیاری کرد. با این حال ماجرا عمدتا از طرف برژیت و امانوئل ماکرون جدی گرفته نمی‌شد. سه سال بعد و در حالی که ماجرا ابعادی بین‌المللی پیدا کرد و در پرسش‌های خبرنگاران در جریان سفرهای خارجی رئیس جمهوری فرانسه هم مطرح شد، کار بالا گرفت.

 وکیل برژیت مکرون از ناتاشا ره شکایت کرد و این بانی انتشار خبر دروغین قرار است در سال ۲۰۲۵ به اتهام افترا و نشر اکاذیب، محاکمه شود. مجله فکاهی شارلی ابدو هفته گذشته با انتشار کاریکاتوری از امانوئل مکرون، او را در حال توضیح این ماجرا تصویر کرد که با اشاره به برژیت می‌گوید: او تراجنسیتی نیست! همیشه مرد بوده است.

 

منبع: چندثانیه

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار