گوناگون

این خوراکی ها را هرگز با آب مصرف نکنید

این خوراکی ها را هرگز با آب مصرف نکنید

از مصرف آب همراه با این خوراکی‌ها پرهیز کنید! آب اصولی برای زنده ماندن است، اما وقتی که با برخی از این مواد مصرف شود، می‌تواند به بدن، به‌ویژه سیستم گوارشی، آسیب برساند.

به گزارش پارسینه، اگر شما یکی از افرادی هستید که مجبور به مصرف آب زیاد همراه با غذا هستند، بهتر است این عادت را متوقف کنید؛ زیرا برخی از مواد غذایی می‌توانند با همزمان مصرف آب، به سیستم گوارشی بدن آسیب برسانند. این حقیقت توسط مجله سلامت صد آنلاین هم تایید شده است. مصرف آب با بیشتر غذاها به طور کلی بی‌خطر است، اما برخی ترکیبات می‌توانند باعث سوءهاضمه و ناراحتی گردند. در این مقاله، به پنج ماده غذایی که باید با آب مصرف نشوند و دلایل این موضوع اشاره شده است، پرداخته‌ایم.

موز:

موز دارای مقدار قابل توجهی فیبر محلول است. مصرف آن با آب زیاد می‌تواند شیره معده را رقیق کند و سرعت هضم غذا را کاهش دهد. بنابراین، بهتر است موز را به تنهایی یا با غذاهایی که بافت و طعم آن را تکمیل می‌کنند مصرف کنید.

مرکبات:

مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو دارای مقدار زیادی آب هستند. مصرف آنها با آب زیاد ممکن است منجر به ناراحتی معده یا احساس سیری شود. بنابراین، بهتر است این میوه‌ها را با اعتدال مصرف کنید و بین زمان مصرف آنها و نوشیدن آب، فاصله قرار دهید.

ماست:

ماست حاوی باکتری‌های خوب پروبیوتیک است که برای سلامت روده مفید است. مصرف آب بلافاصله پس از ماست می‌تواند باعث شستشوی پروبیوتیک‌ها شود و اثربخشی آن‌ها را کاهش دهد. بنابراین، اگر بعد از مصرف ماست احساس تشنگی می‌کنید، تنها یک جرعه آب بنوشید یا ماست طعم‌داری را که از قبل با آب رقیق شده است، انتخاب کنید.

غذاهای تند و ادویه‌دار:

مصرف آب زیاد همراه با غذاهای تند مانند فلفل چیلی می‌تواند ناراحتی در سیستم گوارشی را افزایش دهد. برای خنک کردن دهان هنگام مصرف این غذاها، محصولات لبنی مانند شیر یا ماست بهترین گزینه‌ها هستند.

برنج:

مصرف زیاد آب همراه با برنج می‌تواند اسیدهای معده را رقیق کند و هضم غذا را کاهش دهد. بنابراین، بهتر است که از نوشیدن بیش از حد آب هنگام مصرف برنج خودداری کنید و کمی صبر کنید تا برنج هضم شود.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار