گوناگون

با آلرژی بهاری چه کنیم؟

با آلرژی بهاری چه کنیم؟

آلرژی یک واکنش غیرطبیعی و نامنظم از سیستم ایمنی بدن به مواد خارجی است که به عنوان آلرژن شناخته می‌شوند.

به گزارش پارسینه، تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی باعث افزایش شدت و دوره‌های طولانی‌تر ابتلا به آلرژی شده است. بهار با زیبایی‌ها و طراوت خود، برای برخی افراد آغاز عذاب و دردسر می‌شود، زیرا با خارش چشم، آبریزش بینی، سرازیر شدن اشک و عطسه‌های مداوم همراه است.

از هر جهت که نگاه کنیم، وضعیت بهبود نیافته است. کارشناسان از این نظر متفق‌اند که بیشتر افراد به ذرات محرک هوا، مانند گرده‌ها و کپک‌ها، آلرژی پیدا می‌کنند و علائم آلرژی نیز شدیدتر شده و دوره‌های آلرژی طولانی‌تری را تجربه می‌کنند.

حتی اگر آلرژی فصلی نداشته باشید، احتمالاً افزایش حجم گرده‌ها را احساس می‌کنید. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که گرده‌های گل‌ها و گیاهان، حتی اگر راه‌های هوایی‌ را ملتهب نکنند، سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کنند. بنابراین، اگر از قبل با این عارضه مواجه بوده‌اید، بدانید که تنها نیستید.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که گرم شدن آب‌وهوا، مناطق رشد گیاهان را در ایالات متحده تغییر می‌دهد و به گیاهان امکان می‌دهد محدوده‌ی رشدشان را گسترش دهند. افزایش دما باعث می‌شود گیاهان و درختان زودتر شکوفه‌دهی کنند و فصل گرده‌افشانی طولانی‌تری داشته باشد. همچنین، افزایش بارندگی باعث ترکیدن دانه‌های گرده می‌شود که تحریک بیشتر و بدتر شدن علائم را ایجاد می‌کند.

همچنین، دی‌اکسید کربن در جو باعث تقویت گرده‌ها می‌شود. بر اساس مشاهدات دکتر جوزف اینگلفیلد، متخصص آلرژی از کارولینای شمالی، آلرژی‌های بهاری در طول سه دهه گذشته هر سال زودتر شروع شده‌اند و شدت آن‌ها نیز افزایش یافته است. او می‌گوید که الگوی آب‌وهوایی متفاوت به غلظت بیشتر گرده‌های بهاره منجر شده و علائم آلرژی‌زا را تشدید کرده است.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار