گوناگون

در فصل بهار چه اصول تغذیه ای را باید رعایت کرد؟

در فصل بهار چه اصول تغذیه ای را باید رعایت کرد؟

عضو هیات‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در تشریح اصول تغذیه صحیح در فصل بهار گفت: در این فصل از درهم خوری پرهیز شود و مصرف اغذیه‌جات خشک نسبت به آن‌هایی که چرب هستند، برتری دارد.

به گزارش مجله سلامت  صد آنلاین ، از دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، علیرضا عباسیان با تاکید بر توجه مردم به هشدار‌های تغذیه افزود: در مورد شیرینی‌ها توصیه می‌کنیم شیرینی‌تر استفاده نکنند و بیشتر از شیرینی نخودچی و برنجی استفاده شود.

وی در هم خوری میوه را نیز مضر دانست و اظهار داشت: در این فصل باید بیشتر غذا‌هایی که ساده هستند میل شوند و بهتر است اجزای غذا کم باشد؛ مثلا انواع املت‌ها، تخم مرغ، خاگینه‌ها، هویج یا بادمجان یا کشک که یک غذای خیلی خوب است و در این فصل به شکل کله‌جوش استفاده می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: همچنین مواد غذایی نظیر سوپ جو، آش جو و نان جو غذا‌های ایده‌آلی برای این فصل هستند. غذا‌هایی که رنگ‌ها و طعم‌های مصنوعی دارند مثلا شیرینی‌هایی که رنگ‌های خیلی خاص نظیر قرمز، سبز تند، نقره‌ای و طلایی دارند، برای بدن مضر هستند.
به گفته عباسیان، در میان آجیل‌ها بیشتر فندق و بادام و تا حدودی پسته را توصیه می‌کنیم و همچنین مصرف تخم کدو، آفتاب‌گردان، تخمه ژاپنی و تخم هندوانه هم خوب است.
وی درهم خوری آجیل‌ها را نیز مانند میوه‌ها آسیب زا دانست و افزود: در میان آجیل‌ها هر روز یک مدل آجیل را بخورید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار