گوناگون

غذا‌های مفید برای جلوگیری از پوکی استخوان

غذا‌های مفید برای جلوگیری از پوکی استخوان

با تغذیه مناسب می‌شود از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری کرد.

پارسینه: تراکم استخوان‌ها آنقدر برای سلامت اهمیت دارد که کاهش آن حتی خطر مرگ را به همراه دارد. برای جلوگیری از پوکی استخوان از این غذاه استفاده کنید:

_ خوردن غذا‌های سرشار از ویتامین D و K: این دو ویتامین در سلامت استخوان‌ها نقش اساسی دارند. مصرف ویتامین K باعث کمک به مواد معدنی برای اتصال به استخوان‌ها می‌شود. ویتامین D نیز به بدن کمک می‌کند کلسیم را جذب کند. افرادی که کمبود ویتامین D دارند، در معرض خطر بیشتری برای از دست دادن توده استخوانی هستند. فرد می‌تواند از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ویتامین D را جذب کند. مصرف ناکافی ویتامین D خطر ابتلا به پوکی استخوان را چند برابر می‌کند.

_ خوردن غذا‌های سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳: بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که اسید‌های چرب امگا ۳ در حفظ تراکم استخوان نقش دارند. اسید‌های چرب امگا ۳ در غذا‌های متنوعی مانند ماهی سالمون، ماهی قزل آلا، آجیل و دانه‌ها وجود دارند. افراد می‌توانند از طریق رژیم غذایی خود یا از طریق مکمل‌ها این اسید‌های چرب را دریافت کنند.

_ خوردن غذا‌های سرشار از منیزیم و روی: خوردن آجیل به دلیل دارا بودن منیزیم زیاد ممکن است سلامت و تراکم استخوان را حفظ کند. مانند کلسیم، منیزیم و روی نیز مواد معدنی هستند که از سلامتی و تراکم استخوان محافظت می‌کنند. منیزیم به فعال کردن ویتامین D کمک می‌کند تا بتواند جذب کلسیم را افزایش دهد.

روی در استخوان‌ها وجود دارد و باعث رشد استخوان می‌شود؛ غذا‌های سرشار از منیزیم و روی شامل آجیل، حبوبات، دانه‌ها و غلات کامل است.

 

منبع: خبرگردون

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار