گوناگون

در اردیبهشت ماه به کجا سفر کنیم؟+معرفی و تصاویر/ بهترین مقاصد گردشگری در بهار

در اردیبهشت ماه به کجا سفر کنیم؟+معرفی و تصاویر/ بهترین مقاصد گردشگری در بهار

اردیبهشت بدون شک، یکی از جذاب‌ترین ماه‌های سال است و در این ماه، زمین در اعتدالی فوق‌العاده قرار می‌گیرد و همه زیبایی‌های خود را به نمایش می‌گذارد. اگرچه در اردیبهشت همه‌جا زیباست، اما سفر به مناطق خاص ایران در این ماه رنگ‌وبوی خاصی دارد.

به گزارش پارسینه، احتمالا می‌شود گفت که سفر، به طور دقیق همان فعالیتی است که روح و جسم انسان‌ها را همزمان آرام می‌کند و می‌تواند به عنوان آغازی برای شروع دوباره خدمت کند. سفر در ماه اردیبهشت، یک مجموعه از جذابیت‌هاست که اگر یک بار آن را تجربه کنید، هیچ‌گاه از آن خسته نمی‌شوید. احتمالا از سوال‌های زیادی در این زمینه داشته‌اید، مثلا اینکه اردیبهشت کجا برم؟ در این مقاله می‌خواهیم شما را با مقاصد شگفت‌انگیز برای سفر در اردیبهشت آشنا کنیم و بگوییم که کجا بهترین مقصد سفر در اردیبهشت است؟ اگر دوست دارید بهترین مکان‌ها را که فقط در اردیبهشت فرصت دیدن آن‌ها را دارید، بشناسید، با ما همراه باشید.

چرا سفر در اردیبهشت؟

احتمالا برای بسیاری از شما این سوال پیش می‌آید که چرا سفر در اردیبهشت همچنان جذاب است؟ یا چرا بسیاری از علاقه‌مندان به گردش و سفر فصل بهار و ماه اردیبهشت را برای تعطیلات انتخاب می‌کنند؟ اگر تا کنون تجربه سفر در اردیبهشت را داشته‌اید، قطعا می‌دانید که برخی از مقاصد گردشگری در این ماه، بسیار خاص و منحصر به فرد هستند. به عبارت ساده، بسیاری از مکان‌ها وجود دارند که زیبایی، جذابیت و شگفتی آن‌ها فقط در ماه اردیبهشت به اوج خود می‌رسد و اگر در این ماه به آنجا سفر نکنید، باید تا سال آینده صبر کنید! علاوه بر این‌ها، سفر در اردیبهشت، با ویژگی‌های دیگری همراه است که تمایل گردشگران را به سمت آن افزایش می‌دهد. این ویژگی‌ها را می‌توان در سه نکته زیر خلاصه کرد:

- آب‌وهوای بی‌نظیر:

اردیبهشت از آن ماه‌هایی است که آب‌وهوای بی‌نظیری دارد! به هر جایی که در این ماه سفر کنید، نسیم خنک پوستتان را نوازش می‌دهد و تقریباً هیچ خبری از آفتاب سوزان و گرمای کلافه‌کننده نیست. همچنین طول روز بیشتر، بهترین گزینه برای استفاده از زمان سفر است.

- سفر ارزان‌تر و خلوت‌تر: اگر می‌خواهید به صرفه‌تر و در مکان‌های کم‌جمعیت‌تر سفر کنید، اردیبهشت بهترین زمان برای شماست! اکثر افراد تعطیلات خود را در نوروز و فروردین برنامه‌ریزی می‌کنند و برای اردیبهشت برنامه‌ای ندارند. همچنین به دلیل نزدیکی به نوروز و زمان امتحانات، بسیاری از افراد این ماه را برای سفر مناسب نمی‌دانند که باعث کاهش قیمت‌ها و کم‌جمعیت شدن مکان‌های گردشگری می‌شود.

- مکان‌هایی که فقط در اردیبهشت دیده می‌شوند:

ایران دارای زیبایی‌ها و جاذبه‌های بسیاری است که حتی با گذراندن زمان زیاد نمی‌توانید همه آن‌ها را ببینید. اما، مکان‌هایی وجود دارند که

 در اردیبهشت مانند قطعه‌هایی از رویای تحقق‌یافته به نمایش درمی‌آیند. در ادامه، مقاصدی فوق‌العاده را که فقط در اردیبهشت زیبایی خود را به شما نشان می‌دهند، به شما معرفی می‌کنیم.

۱. شیراز؛ پایتخت عاشقان

سفر به هیچ منطقه‌ای به اندازه شیراز در اردیبهشت مشهور نیست! هوای بی‌نظیر این شهر، عطر شکوفه‌های بهارنارنج و باران گاه‌وبیگاهی که به تن شهر می‌خورد، فقط در اردیبهشت مشاهده می‌شود! اگر بخواهیم کامل و ساده بگوییم، گشتن در کوچه‌باغ‌های زیبای شیراز، فقط در ماه اردیبهشت، حقیقت سفر به شیراز را ادا می‌کند.

5836249

هوای جذاب و خنک، تماشای شکوفه‌های بهارنارنج، باران‌های تماشایی و پراکنده، و سرسبزی باغ‌های زیبای شیراز، جاذبه‌هایی هستند که فقط در اردیبهشت مشاهده می‌شوند. برای سفر به این شهر محبوب و دلنشین، بهتر است عجله کنید و مدت زمان خوبی را در شیراز بمانید تا از همه زیبایی‌ها و دیدنی‌های آن لذت ببرید.

۲. دشت لاله‌های واژگون؛ قطعه‌ای از زیبایی

تصور کنید که در دشتی قدم بزنید که پر از لاله‌های واژگون زیباست و تا چشم کار می‌کند، زیبایی را می‌بینید. پیوند دشت پر از لاله با آبی آسمان، منظره‌ای عجیب را پیش چشم می‌آورد که بیشتر شبیه یک رویا است! دشت لاله‌های واژگون در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این لاله‌های شگفت‌انگیز فقط در اردیبهشت مشاهده می‌شوند و اگر در این ماه به این منطقه جذاب سفر نکنید، فرصت تماشای آن‌ها را از دست خواهید داد.

3533275_127_11zon

لاله واژگون یکی از نادرترین نمونه‌های گل در جهان است و ارزش بسیار زیادی دارد. نکته جالب درباره این گل خاص این است که خاستگاه رویش آن ایران است و تاکنون 15 گونه از این گل شگفت‌انگیز کشف شده است. تماشای منظره دشت با لاله‌های واژگون و آسمانی که انتها ندارد، آنقدر مهم است که مراسم ویژه‌ای برای آن برگزار می‌شود. هر سال از اواسط فروردین تا اواخر اردیبهشت، جشنواره لاله‌های واژگون در کوهرنگ برگزار می‌شود و گردشگران را به خود جذب می‌کند. اگر دوست دارید یکی از نادرترین نمونه‌های گل در دنیا را ببینید و از حجم زیبایی آن شگفت‌زده شوید، سفر در اردیبهشت را انتخاب کنید و به سمت شهرستان کوهرنگ بروید.

هنگامی که به کوهرنگ سفر می‌کنید، علاوه بر تماشای شگفتی‌های دشت لاله‌های واژگون، می‌توانید از مناطق زیبا و دیدنی دیگری هم لذت ببرید. اگر به این منطقه سفر کردید، حتما سری به آبشار و تونل کوهرنگ، آبشار شیخ علی‌خان، غار یخی چما و چشمه دیمه هم بزنید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

۳. کاشان؛ دنیای گل و گلاب

شهر کاشان و مناطق اطراف آن از دیگر جاذبه‌های گردشگری برای سفر در اردیبهشت هستند. احتمالاً سفر به کاشان و لذت بردن از عطر گلاب و گل‌های زیبایش، تا چه اندازه جذاب و هیجان‌انگیز است! فقط در ماه اردیبهشت، می‌توانید از باغ‌های زیبا و تماشای گل‌های محمدی در کاشان، نیاسر، قمصر و ... لذت ببرید. تجربه شرکت در مراسم گل‌گیری و احساس هیجان و شور این مراسم سنتی، می‌تواند سفر شما را به یک سفر خاطره‌انگیز تبدیل کند. باغ‌های گل سرخ کاشان در اردیبهشت، زیبایی بی‌نظیر خود را نشان می‌دهند و مکانی عالی برای گشت‌وگذار، عکس‌برداری و استشمام عطر گلاب تازه هستند!

Article0f4800cd-020a-4668-8b5c-340d989be91d_mihmansho

اگر تصمیم به سفر به کاشان در اردیبهشت دارید، حتماً به آثار تاریخی و زیبای این شهر و مناطق اطراف آن هم سر بزنید. حمام فین کاشان، امامزاده آقا علی عباس، روستای تاریخی و جذاب ابیانه، تپه سیلک، آبشار نیاسر، کوشک صفوی و ... از جاذبه‌های برجسته کاشان و مناطق اطراف آن هستند.

۴. تنگه ارغوان؛ نقشهای رنگین‌کمان ایلام

آیا تاکنون تعداد زیادی از درختان ارغوان را کنار هم دیده‌اید؟ یا حتی متوجه شده‌اید که چقدر قدم زدن در جایی که ارغوان‌ها به انبوه می‌رویند، زیبا و شگفت‌انگیز است؟ تنگه ارغوان یا دره ارغوان، یکی از بهترین مکان‌های گردشگری برای سفر در اردیبهشت است. احتمالاً احساس نمی‌کنید که وقتی در این منطقه قدم بگذارید، قلبتان از تماشای این درختان زیبا، به تپش درآید! تنگه ارغوان یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز ایلام است که در شمال شرقی این استان واقع شده است.

zEwYmE5NDJhM

اگر در اردیبهشت به این تنگه زیبا سفر کنید، منظره‌ای از ارغوان‌های آبی و بنفش را خواهید دید که باعث می‌شود احساس کنید که در جنتی زمینی قرار دارید. یادتان باشد که شکوفه‌های ارغوان فقط در اردیبهشت در این منطقه مشاهده می‌شوند و اگر این فرصت را از دست بدهید، باید یک سال دیگر منتظر بمانید. در این منطقه علاوه بر ارغوان‌ها، انواع دیگری از درختان کمیاب نیز یافت می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به بلوط، زالزالک، کیکم و دافنه اشاره کرد. هوای خنک و دلچسب ایلام در این ماه، همه چیز را برای سفر در اردیبهشت به شما می‌دهد. فقط کافی است برنامه‌ریزی کنید و کوله‌بار سفر خود را آماده کنید!

۵. دشت شقایق کالپوش؛ خانه شقایق‌های داغدار

اگر می‌خواهید یک منظره جذاب، شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی را تجربه کنید، بهتر است همین الان برای سفر در اردیبهشت و سفر به سمت کالپوش آماده شوید! دشت شقایق کالپوش در شاهرود، یکی از مناطق بسیار زیبا و منحصر به فرد طبیعت ایران است که فقط در اردیبهشت به همه جلوه‌هایش می‌پردازد. زمانی که به دشت شقایق نگاه می‌کنید، تمامی آن را با رنگ سرخ می‌بینید که در کنار آبی آسمان، یک منظره بی‌نظیر را به نمایش می‌گذارد. از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد ماه، فرصت دارید که خودتان را به این منطقه برسانید و زیباترین تصاویر را در آنجا ثبت کنید.

17

حالا که قصد سفر به کالپوش شاهرود را دارید، بد نیست سایر جاهای دیدنی این منطقه را هم کنار دشت شقایق ببینید. روستای دشت شاد، سد کالپوش، جنگل دشت شاد، جنگل و آبشار نام نیک و ... از جمله مکان‌هایی هستند که به همراه دیدن دشت شقایق، می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

۶. هورامان کردستان و مراسم سنتی پیر شالیار

منطقه هورامان کردستان از جمله جاذبه‌هایی بکر، تماشایی و شگفت‌انگیز است که هر باری که به آنجا سفر کنید، احساس جلب‌توجهی خواهید کرد. فرهنگ باستانی و آثار تاریخی این منطقه، باعث شده که هورامان و کردستان به‌عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری ایران شناخته شود. در این منطقه، آرامگاه پیر شالیار واقع شده که یکی از شخصیت‌های محبوب و مورد احترام این ناحیه می‌باشد. درباره شخصیت پیر شالیار، نقل‌قول‌های متعددی وجود دارد. برخی معتقدند که پیر شالیار، فرزند جاماسب، از مغان زرتشتی بوده و در این منطقه سکونت داشته است. اما برخی دیگر او را به سادات نسبت می‌دهند و معتقدند نام اصلی او سید مصطفی عریضی (پیش الله یار) است.

1383641_588

داستان جذاب پیر شالیار به همینجا محدود نمی‌شود. مراسم سنتی پیر شالیار دارای یک داستان شگفت‌انگیز و جذاب است. معروف است که در زمان‌های گذشته، دختر حاکم بخارا بهار خاتون ناشنوا بوده و نمی‌توانسته صحبت کند. طبیبان نیز از شفا یافتن او ناامید شده بودند. حاکم بخارا اعلام می‌کند هر کسی که بتواند دختر مرا شفا دهد، دخترم را به ازدواج با او برمی‌دارم. از آنجایی که حاکم بخارا، آوازه پیر شالیار را شنیده بود، دخترش را به هورامان کردستان می‌فرستد. دختر با رسیدن به نزدیکی خانه پیر شالیار، توانایی سخن گفتن و شنیدن را به دست می‌آورد و حاکم، او را به ازدواج با پیر شالیار می‌برد. از آن زمان، وصیت شده است که هر سال، جشن عروسی بهار خاتون و پیر شالیار، با شکوه و پرشور برگزار شود. بنابراین هرسال در نیمه اردیبهشت، این مراسم سنتی جذاب، در کنار آرامگاه پیر شالیار برگزار می‌شود. مردم این منطقه با لباس‌های سنتی و کردی همراه با مراسم دف‌زنی پایکوبی می‌کنند و این جشن، یکی از دیدنی‌های جذاب اردیبهشت در هورامان است! به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید مراسم سنتی و بومی پیر شالیار را تجربه کنید و از زیبایی آن لذت ببرید، سفر در اردیبهشت را از دست ندهید.

علاوه‌بر آرامگاه پیر شالیار و مراسم سنتی این منطقه، هورامان با طبیعت بکر و زیبای خود مشهور است. بنابراین می‌توانید از این منطقه جذاب دیدن کرده و لذت سفر خود را چند برابر کنید. روستای بلبر، روستای نگل، دریاچه زریوار یا زریبار و مسجد زیبای حضرت عبدالله که از چوب گردو و سخت ساخته شده است، از جمله دیدنی‌های این منطقه محسوب می‌شوند. برای سفر در اردیبهشت به این منطقه جذاب و شگفت‌انگیز، از همین حالا برنامه‌ریزی کنید.

۷. دره شهر؛ عطر و بوی باستان

دره شهر نیز از جاذبه‌های گردشگری دیگری است که باید در سفر اردیبهشت خود به آنجا برسید. این منطقه دارای یک دشت سرسبز و دیدنی است که توسط کوه‌های بزرگ احاطه شده است. دره شهر در استان ایلام قرار دارد و تاریخچه‌ای به دوران ساسانیان باز می‌گردد. در اردیبهشت، آب‌وهوای این منطقه بی‌نظیر است و اگر علاقه‌مند به دیدن منظره‌های سبز و زیبا هستید، سفر در این ماه را از دست ندهید. دره شهر تصویری جذاب از سرسبزی، مراتع زیبا و جنگل‌های زنده را به شما نشان می‌دهد. آب و هوای سرد و برفی این منطقه در زمستان و گرمای آن در تابستان، سبب می‌شود که اردیبهشت بهترین زمان برای سفر به اینجا و تماشای زیبایی‌های سبز آن باشد.

9607439_732

در این منطقه گردشگری، شما می‌توانید شهر باستانی ماداکتو، پل گاومیشان، تنگ بهرام چوبین و رودخانه زیبای سمیره را ببینید. طبیعت بکر و جذاب این منطقه به قدری است که شما را سیر نخواهد کرد!

۸. دشت لار؛ تماشای هنرنمایی خدا برای ساکنان پایتخت

مقصد دیگری که باید در سفر اردیبهشت به آنجا بروید، دشت لار است! اگر فقط یک بار این دشت زیبای جذاب را ببینید، هر سال آرزوی تماشای آن به شما خواهد رسید! دشت لار در استان دماوند، در مرز بین استان تهران و مازندران، در پایه قله دماوند واقع شده است. هوای بسیار دل‌انگیز این منطقه در اردیبهشت به شدت شما را به خود جلب می‌کند. یکی از مهمترین چیزهایی که بعد از آب و هوا هر گردشگری را به سمت دشت لار در اردیبهشت سوق می‌دهد، رویش شقایق‌های زیبا در این منطقه است.

16569184335df9

تقریبا از اواخر فروردین، دشت لار به رنگین‌کمانی از شقایق‌های سرخ پوشیده می‌شود و اگر برای سفر اردیبهشت به این منطقه مراجعه کنید، این زیبایی را تجربه خواهید کرد. در کنار زیبایی دشت و شقایق‌های آن، احساس خنکی هوا را نیز خواهید کرد. دشت لار برای سفر در اردیبهشت یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای سفر کوتاه و باکیفیت در طبیعت می‌توانید انتخاب کنید. یادتان باشد، در این سفر، یک همسفر مناسب و یک دوربین عکاسی را همراه داشته باشید تا تمام جزئیات برای یک سفر به‌یادماندنی را تکمیل کنید!

۹. محلات؛ هلند در قلب ایران

شهرستان محلات یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری است که هرگز از سفر به آن پشیمان نخواهید شد. محلات به عنوان پایتخت گل‌های ایران شناخته می‌شود و زیبایی و تنوع گل‌های این منطقه به اندازه‌ی زیادی است که سخن از آن در گفتن نمی‌گنجد. سفر در اردیبهشت به این منطقه، حال و هوای متفاوتی دارد که همیشه در یادتان خواهد ماند. در این ماه، محلات با انواع گل‌ها و منظره‌های زیبا پر شده است و اگر به دهکده گل و گیاه سنتی محلات در این ماه سفر کنید، با نادرترین گونه‌های گل مواجه خواهید شد.

گردشگری-محلات-1

حتماً این سفر را با عزیزان خود تجربه کنید و گل‌های این منطقه را به آن‌ها هدیه دهید. علاوه بر این، جاذبه‌های دیدنی دیگری نظیر یخچال نیم‌ور، آتشکده آتشکوه، میل میلونه، معبد خورهه، غار یکه چاه، غار آزادخان، چنار دو هزار ساله و ... در این منطقه شگفت‌انگیز منتظر کشف شما هستند.

۱۰. دشت دریاسر؛ مامن گل‌های زرد رنگ

دشت دریاسر دقیقاً همان توصیف زیبای بهشت است که در ذهنتان خیال می‌کنید: یک دشت بزرگ و پر از گل‌های زیبا همراه با چشمه‌های آب. سفر در اردیبهشت به این منطقه، زیبایی دشت را چند برابر می‌کند! دشت دریاسر در منطقه دوهزار و تنکابن واقع شده است و به قدری جذاب و دیدنی است که هیچ گردشگری نمی‌تواند از زیبایی آن پنهان بماند!

دشت-دریاسر-عکس-اصلی

هر سال با آغاز اردیبهشت ماه، این دشت با گل‌های زرد رنگ کوچک پر شده که از دور شبیه به یک دامن زرد وسیع می‌نماید. اگر در این ماه به دشت دریاسر سفر کنید، تجربه‌ای به شدت دیدنی را خواهید داشت. به علاوه، در این سفر، جاذبه‌های دیگری نظیر جنگل دوهزار و سه‌هزار، پارک جنگلی چالدره، قلعه مارکوه، مرداب نشتارود، پل چشمه کیله و ... نیز منتظر شما هستند. همچنین، فراموش نکنید که در سفر به تنکابن، از تجربه نوش جان کردن انواع غذاهای محلی شمالی و عطر سیر و زیتون پرورده لذت ببرید!

۱۱. دشت النزه ماسال؛ پیوند کوه و جنگل

دشت النزه یکی از مقاصد جذاب و بی‌نظیر برای سفر در اردیبهشت ماه است، به ویژه برای علاقه‌مندان به طبیعت و مناظر زیبا. این دشت در منطقه‌ی ماسال، استان گیلان واقع شده و با پیوند کوه و جنگل خود، تماشایی بی‌نظیری را به مخاطبان خود هدیه می‌دهد. هوای تازه و خنک، مناظر بکر و طبیعت زیبای این منطقه، آن را به یک مقصد گردشگری محبوب در اردیبهشت ماه تبدیل کرده است.

29521

دشت النزه همچنین میزبان بقعه‌ی مبارک امام‌زاده ابراهیم (ع) است که در میان زیبایی دشت و جنگل قرار گرفته است. این بقعه مکانی معنوی و گردشگری برای بومیان و مسافران دشت النزه محسوب می‌شود. در حیاط بقعه، درختی کهن‌سال ۲۰۰ ساله نیز وجود دارد که مردم منطقه برای گرفتن حاجت، تکه‌پارچه‌های سبز رنگ و قطعات سفالی را به آن آویزان می‌کنند. همچنین، چشمه و آبشار زیبای النزه از دیگر جاذبه‌های دیدنی این منطقه است که هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند.

77726528

برای دسترسی به دشت النزه، ابتدا باید به استان گیلان و شهرستان ماسال برسید، سپس از طریق جاده‌ی شاندرمن به سمت دشت النزه حرکت کنید. این مسیر شامل عبور از روستاهای مختلفی مانند سنفیه، چای خاله، سبل خوار، برزف، بوستون گاه، استه سر، چپرود، معاف، گسکیجان، اولم و بیتم می‌شود.

۱۲. نوشهر؛ گشت‌وگذار در جنگل نیرنگ

نوشهر همواره یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران بوده است، که در هر فصل و زمانی جذابیت خود را دارد. این شهرستان از استان مازندران است و در اردیبهشت ماه به منطقه‌ای بسیار دیدنی و خاص تبدیل می‌شود.

UCrtCGh_11zon

اگر به دنبال بهترین مکان برای سفر در اردیبهشت هستید و می‌خواهید یک تجربه‌ی متفاوت و خاطره‌انگیز داشته باشید، بهترین گزینه برای شما سفر به جنگل نیرنگ در نوشهر است. این جنگل زیبا که با نام پارک جنگلی خانیکان نیز شناخته می‌شود، در فاصله‌ی پنج کیلومتری شهرستان نوشهر واقع شده و بخشی از روستای کوشکراست. هوای جنگل نیرنگ در اردیبهشت ماه آنقدر خنک و دلپذیر است که از حرکت باد روی پوست بدن لذت می‌برید. درختان سربه‌فلک‌کشیده و سبز جنگل و شکوفه‌ها و برگ‌های چندرنگ درختان ممرز، آنقدر دیدنی هستند که دل کندن از فضای این منطقه را برایتان سخت خواهد کرد.

برای دسترسی به این منطقه، فقط کافی است که از هر نقطه‌ای که هستید، به استان مازندران و شهرستان نوشهر بروید، سپس این شهرستان را از سمت جنوب ترک کنید و پس از طی یک مسیر پنج کیلومتری به پارک جنگلی خانیکان برسید. اگر از طبیعت‌گردی، کشف جاهای جدید و سفر در ماه دوست‌داشتنی اردیبهشت لذت می‌برید، حتماً به نوشهر و جنگل زیبای خانیکان (نیرنگ) سفر کنید و این تجربه‌ی ماندگار را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

13. شهر تاریخی زنجان؛ جاذبه‌های بی‌نظیر

اگر به دنبال بهترین مکان برای سفر در اردیبهشت هستید، به شما سفر به زنجان را پیشنهاد می‌کنیم! این شهر با جاذبه‌های تاریخی فراوان، بازار جذاب و تماشایی،‌ مردمان اصیل و صنایع دستی زیبا، بسیار مورد توجه است.

زنجان از شهرهایی است که در فصل بهار و به‌ویژه در ماه اردیبهشت بسیار دیدنی است و گشت‌زنی در آن تجربه‌ای فوق‌العاده‌ست. این شهر در قسمت شمال غربی ایران واقع شده و به عنوان یکی از زیباترین شهرهای تاریخی کشور شناخته می‌شود. در زنجان می‌توانید رد پای تاریخ دوهزار ساله‌ی پیش از میلاد را ببینید و از بازدید از جاهای تاریخی آن لذت ببرید. گشت‌زدن در گنبد تاریخی سلطانیه، مسجد چهل ستون، بازار سنتی زنجان، بلوار شیخ اشراق، روستای شیث و دیگر مکان‌های دیدنی این شهر تاریخی، تجربه‌ای فوق‌العاده‌اند. 

18790597_278

اگر از تهران به سمت زنجان می‌روید، باید مسافتی حدود ۳۳۲ کیلومتر را طی کنید که تقریبا ۴ ساعت زمان می‌برد. بهترین مسیر برای رسیدن به زنجان از آزادراه تهران-کرج، سپس ادامه به سمت کرج-قزوین و در نهایت قزوین-زنجان است. اگر دوست دارید اردیبهشت ماه را با همه‌ی این جذابیت‌ها تجربه کنید، بهتر است همین حالا برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید و لحظات خاص خود را با دوربین عکاسی ثبت کنید.

14. جنگل پاسند؛ جواهری در دامنه‌های مازندران

جنگل پاسند در شهرستان بهشهر یکی از بهترین مقاصد گردشگری در اردیبهشت است که زیبایی‌هایش در این ماه فراوان و بی‌نظیر می‌شود. سفر به این منطقه در فصل بهار، به ویژه در اردیبهشت، تجربه‌ای ماندگار و جذاب برای علاقمندان به طبیعت و زیبایی‌های خاص است. در جنگل پاسند، ترکیبی از رنگ‌های سبز درختان به چشم می‌خورد که بی‌بدیل و زیباست. سایه‌های خنک درختان بلند و چندصدساله و باد ملایم اردیبهشتی، این سفر را به یک تجربه فوق‌العاده تبدیل می‌کند.

4589

این جنگل بکر با مه دلپذیر صبحگاهی‌اش، دل هر گردشگری را آب می‌کند و اتراق در اطراف رودخانه‌ی آن می‌تواند تجربه‌ای جذاب و بی‌نظیر باشد. برای لذت بردن از این سفر منحصربه‌فرد، بهتر است همین حالا برنامه‌ریزی کنید و به سمت مازندران، شهرستان بهشهر و جنگل پاسند حرکت کنید.

15. آبشار آسیاب خرابه جلفا؛ زیبایی در میان درختان انجیر

جلفا با طبیعت بکر و زیبایی‌های منحصربه‌فردش، یک مقصد تماشایی برای سفرهای فصل بهار است. این شهر در آذربایجان شرقی واقع شده و در اردیبهشت، به ویژه جذابیت خاصی دارد. هوای خوب و خنک، طبیعت بکر و درختان قدیمی، همه چیز را برای لذت بردن از سفر به جلفا فراهم می‌کند.

471069_11zon

آبشار آسیاب خرابه در جلفا، یکی از مکان‌هایی است که زیبایی آن با درختان انجیر بی‌نظیر است. این آبشار زیبا که از چند آبشار بزرگ و کوچک تشکیل شده، مکانی بسیار محبوب برای گردشگران است.

1385415_5545681--آبشار-آسیاب-خرابه-جلفا

برای رسیدن به آبشار آسیاب خرابه جلفا، کافی است ابتدا به تبریز و سپس به جلفا بروید. سپس از جلفا به منطقه‌ی علمدار گرگر بروید و از آنجا به سمت آبشار حرکت کنید. این تجربه منحصربه‌فرد سفر به جلفا در اردیبهشت، یکی از لحظات خاص و ماندگار در سفرهایتان خواهد بود.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار