گوناگون

آتشکده جاویدا با معماری شگفت‌انگیز و رازهای نهفته در تاریخ ایران

آتشکده جاویدا با معماری شگفت‌انگیز و رازهای نهفته در تاریخ ایران

با بازدید از آتشکده جاویدا، سفری به عمق زمان بکنید و رازهای پنهان در تاریخ ایران را کشف کنید.

به گزارش پارسینه، در زمینه تاریخ ایران، مجموعه‌ای از بناهای شگفت‌انگیز نهفته است که هر کدام داستانی از گذشته را بازگو می‌کنند. آتشکده جاویدا، یکی از جواهرات درخشان این مجموعه است که با معماری منحصر به فرد خود و تاریخ ۷۰۰ ساله، شما را به سفری در زمان می‌برد.

معماری شگفت‌انگیز اورارتویی:

چه رازی پشت استحکام این بنای باستانی است؟ سنگ‌های ضخیم بدون ملات که با دقت بر روی هم قرار گرفته‌اند و محراب باشکوه در دل بنا، مکانی برای نیایش و ارتباط با اهورامزدا بوده است. آتشکده جاویدا، نماینده‌ای از تمدن اورارتو و پیوندی است بین گذشته و حال.

موقعیت مسجدسلیمان، میزبان آتشکده جاویدا:

این بنای تاریخی در شمال شرقی مسجدسلیمان، خارج از مرکز شهر واقع شده است. برای دسترسی به آتشکده جاویدا می‌توانید از تاکسی یا خودروی شخصی استفاده کنید. آدرس دقیق آن به شرح زیر است:

ایران، استان خوزستان، مسجدسلیمان، آتشکده جاویدا

بهترین زمان برای سفر:

برای فرار از گرمای خفت‌آور خوزستان، پاییز و زمستان بهترین زمان برای بازدید از مسجدسلیمان و آتشکده جاویدا است. لازم به ذکر است که بازدید از این مکان رایگان است و می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز از آن دیدن کنید.

اقامت در مسجدسلیمان:

هتل جهانگردی یکی از گزینه‌های مناسب برای اقامت در مسجدسلیمان است. اگر به دنبال گزینه‌های اقتصادی هستید، می‌توانید از خانه‌های اجاره‌ای یا مسافرخانه‌ها استفاده کنید.

نکاتی برای سفر:

1. قبل از سفر، اطلاعات لازم را درباره آتشکده جاویدا و جاذبه‌های گردشگری مسجدسلیمان جمع‌آوری کنید.

2. به حفظ و احترام به تاریخ و فرهنگ ایران توجه کنید و از آسیب رساندن به بنای آتشکده و محیط اطراف آن خودداری کنید.

3. از زیبایی‌های طبیعی منطقه لذت ببرید و در حفظ محیط زیست کوشا باشید.

آتشکده جاویدا، بیش از یک بنا تاریخی است؛ اینجا دریچه‌ای است به فرهنگ و تمدن گذشته ایران. سفر به این مکان، فرصتی برای تجربه یک سفر متفاوت و آشنایی با رازهای نهفته در تاریخ ایران است.

 

ارسال نظر

  • داراب فولادی

    باسلام وتشکرازمطلبتون.
    نکته ای که لازم است عرض کنم درمورد"تاریخ۷۰۰ساله"است که قطعانادرسته.
    اگرمعماری اورارتوئیست که احترام به آتش درآئین اورارتوئی هانبوده وزردشتی نبوده اند.اگرمربوط به دوران رواج آئین زردشت باشه که لااقل ازدوران ساسانی وپیش ازتهاجم تازیان به ایرانه یعنی از۱۴۰۰سال پیشتر،پس ۷۰۰سال هیچ مبنای تاریخی وعقلی ندارد.باپوزش

  • بیژن

    گرمای «خفت آور » یعنی چی ؟ این صفت اصلا در جمله بی معناست و احیانا نویسنده حواسش نبوده

  • سعید صالحی

    عزیزم چرا دروغ میگید مسجدسلیمان مسافرخانه نداره سوییت اجاره هم چهار مورد . این شهر فاقد امکانات هرگونه اش

  • ناشناس

    باید این جور بناهای تاریخی را که تمدن ایران زمین را نشان میدهند زیر نظر وزارت میراث فرهنگی اداره شود چون در دل این همه گردشگری که به آنجا سفر میکنند نمیدانم شاید افرادی از ناحیه استکبار جهانی به شکل گردشگران درآمده باشند و جهت تخریب اماکن تاریخی و تمدنی کشور عزیزمان ماموریت یافته باشند که قبلاً هم چنین چیزی در دل گردشگری خارجی جهت جاسوسی و مسائل دیگر سیاسی به فرم گردشگر آمده بودند پس حواستان جمع باشد.

  • علی

    حکومت اورارتو ترک بودن این نشون میده ایران تمدن ترکها بوده نه پارس ها

    • کیوان

      آقای علی آغای تورک! با احترام به همه هم میهمان ترک که سرتاسر وجودشان غیرت و مردانگی و ایمان و وطن پرستی است باید عرض کنم ترک ها اصالتاً اهل آسیای میانه هستند و تاریخ مهاجرت آنان به سمت غرب آسیا و آسیای صغیر( ترکیه فعلی) به هزارسال نمی رسد. اکثر جمعیت ترک زبان منطقه هم اصالت ترکی ندارند علتش این است که قبل از هجوم و مهاجرت ترک ها به این مناطق مردمانی در اینجا زندگی می کردند که شامل آرانی ها،ارمنی ها، پارس ها،کردها،عرب ها، یونانی ها و سامی ها و . . . بودند. اما ترک ها بر آنان غلبه یافته و حکومت تشکیل دادند و کم کم فرهنگ و زبان ترکی غالب شد. اما در تاریخ تمدنی ترکیه فعلی باید بگویم که از ۲۵۰۰ سال قبل تا زمان افول ساسانیان و ظهور اسلام فرهنگ و تمدن ایرانی یونانی حاکم بوده است. در طول تاریخ چند هزار ساله منطقه این پارس ها و یونانی ها بودند که تمدن ساز بوده اند در حالیکه هیچگاه نام ترکها در تمدن سازی نیامده است. با پوزش از همه ترک زبانان کشورم.

  • علی اصغر پوراکبر

    درود
    آتشکده جاوید واقع در مسجد سلیمان به نظرم ارتباطی با تمدن اورار توری ندارد.
    اورار تورها قبل ازمانناها حکومت می کردند و بنظرم حدو ۳۰۰۰-۵۰۰۰ سال قبل از میلاد بر نواحی شمالی دریای مازندران زندگی و حکومت می کردند. واین تمدن و تمدن ماننا با ظهور مادها از بین رفت. تمدن قبل از مادها در نواحی جنوبی بنظر میرسد تمدن عیلام و آشور، باشد.
    لطفا چنانچه اطلاعات من اشتباه است، تصحیح فرمائید.

  • Yasin

    تاریخ ایران در خوزستان و فارسه کمی بیشتر مطالعه کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار