گوناگون

این کشورها بیشترین میزان جرایم سایبری را دارند+اینفوگرافیک

این کشورها بیشترین میزان جرایم سایبری را دارند+اینفوگرافیک

جرایم سایبری یا جرایم اینترنتی به فعالیت‌های غیرقانونی یا بدون اجازه در فضای دیجیتال یا اینترنت اطلاق می‌شود.

در تحقیق جدیدی که مهمترین منابع تهدیدات جرایم سایبری را رتبه‌بندی می‌کند، روسیه به عنوان کانون اصلی جرایم سایبری در جهان شناخته شده است. این تحقیق، که پس از سه سال تحقیق توسط دانشمندان دانشگاه آکسفورد و دانشگاه نیو ساوت ولز منتشر شده است، براساس داده‌هایی از نزدیک به ۱۰۰ کارشناس جرایم سایبری در سراسر جهان انجام شده است.

به‌طور کلی، روسیه به عنوان کشوری با بیشترین تهدید جرایم سایبری در صدر لیست قرار گرفته و سپس اوکراین، چین، ایالات متحده و نیجریه به ترتیب دنبال می‌شوند. بریتانیا نیز در رتبه هشتم این لیست قرار دارد.

در این تحقیق، مهمترین منابع پنج نوع اصلی جرایم سایبری شناسایی شده و کشورها بر اساس تاثیر، حرفه‌ای بودن و مهارت فنی مجرمان آنها رتبه‌بندی شده‌اند. دکتر میراندا بروس، یکی از نویسندگان این مطالعه، اظهار داشته که این تحقیق به آژانس‌های امنیت سایبری کمک می‌کند تا به کانون‌های کلیدی جرایم سایبری تمرکز کنند و بودجه و توجه خود را به طور موثرتری هدایت کنند.

00-1-14

وی همچنین افزوده که این تحقیق به درک عمیق‌تری از جغرافیای جرایم سایبری و تخصص مختلف کشورها در این زمینه کمک می‌کند و با ادامه جمع‌آوری داده‌ها، امکان رصد ظهور هر کانون جدیدی را فراهم می‌کند.

این مطالعه به عنوان یک شاخص می‌تواند نوری بر فعالیت‌هایی که اغلب ردیابی آن‌ها دشوار است، بتاباند. زیرا به دلیل ماهیت غیرقانونی و ناشناس فعالیت‌های مجرمان سایبری، دسترسی و نظرسنجی قابل اعتماد از آن‌ها ممکن نیست.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار