گوناگون

کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟

کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟

میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۰ فروردین ماه) در شرایط قابل قبول است.

به گزارش ایرنا، کیفیت هوای شهر تهران در بیستمین روز از فروردین ماه همچنان در شرایط قابل قبول یا همان سالم قرار دارد.

 میزان آلودگی هوا امروز/ دوشنبه/ رو به افزایش است اما شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران عدد ۹۳ را نشان می دهد و کیفیت همچنان در شرایط قابل قبول یا همان سالم است.

همچنین میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته هم روی عدد ۶۹ و سالم برای همه قرار داشت.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان چهار روز هوای پاک و ۱۵ روز هم هوای سالم استنشاق کردند. همچنین بر اساس اطلاعات از ایستگاه های سنجش کیفیت هوای شهر تهران هیچ منطقه ای از تهران ناسالم نیست و همه مناطق در وضعیت سالم قرار دارد و حتی گلبرگ منطقه (هشت) در وضعیت پاک قرار دارد.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار