گوناگون

نطق تحویل سال مکرون سوژه رسانه‌ها شد

نطق تحویل سال مکرون سوژه رسانه‌ها شد

پارسینه: همزمان با آغاز سال نوی میلادی، کاربران شبکه‌های اجتماعی در فرانسه عدم تعهد رئیس‌جمهور این کشور به وعده‌ای که در سال ۲۰۱۸ داده بود را سوژه کردند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، همزمان با آغاز سال نوی میلادی جمعی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در فرانسه، ضمن بازنشر نطق سال ۲۰۱۸ امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور که در آن از «انسجام ملی» خبر داده بود، با انتشار پیام‌هایی به تمسخر وی پرداختند.

مکرون در نطق تحویل سال ۲۰۱۸ در یک پیام توئیتری سال ۲۰۱۸ را سال انسجام ملی توصیف کرده بود. این در حالی است که کاربران فرانسوی با طعنه زدن به مشکلات دولت مکرون، تشدید اعتراضات در فرانسه و در نهایت ایجاد جنبش فراگیر جلیقه زردها، اظهارات وی در خصوص انسجام ملی در فرانسه را به باد تمسخر و انتقاد گرفتند.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با اشاره به بحران اقتصادی در فرانسه و جنبش اعتراضی جلیقه زرد‌ها به طعنه نوشتند: «انسجام ملی که مکرون در سال ۲۰۱۸ وعده آن را داده بود، به طور کامل اجرا شد؛ باید منتظر وعده‌های رئیس جمهور در سال ۲۰۱۹ بود.»

فرانسه طی روز‌های پایانی سال ۲۰۱۸ شاهد اعتراضات گسترده بوده است. مردم فرانسه در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی رئیس جمهور جوان این کشور به خیابان‌ها آمدند. بی توجهی دولت مکرون به معترضان، تشکیل جنبش جلیقه زرد‌ها را به دنبال داشته است. با گذشت ۶ هفته از آغاز اعتراضات، دولت فرانسه اقدامی انجام نداده است. این در حالی است که جنبش جلیقه زرد‌ها در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی در کشور‌های مختلف گسترش یافته اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار