گوناگون

کاهش بهاي نفت در بازار اسيا

افزايش نگراني سرمايه گذاران و فعالان از وخامت بحران اقتصادي جهان و افزايش ميزان تقاضا در بازارهاي بين المللي موجب شد بهاي نفت خام روز دوشنبه در معاملات الکترونيکي بازار اسيا کاهش يابد.
معامله گران اعلام کردند بهاي هر بشکه نفت سبک شيرين براي تحول در ماه فوريه در معاملات صبح روز دوشنبه در بازار سنگاپور سي و يک سنت کاهش يافت و به سي و شش دلار و بيست سنت رسيد.
در همين حال بهاي هر بشکه نفت برنت درياي شمال براي تحويل در ماه مارس با چهل و هفت سنت کاهش به چهل و شش دلار و ده سنت رسيد.
در حاليکه رشد اقتصاد جهاني کند شده و نگرانيها از اينده وضع اقتصادي جهان افزياش يافته است، بهاي نفت خام در بازارهاي جهاني در چند ماه اخير به طور قابل ملاحظه اي کاهش يافت. بهاي نفت خام در ماه ژوئيه به رقم بي سابقه يکصد و چهل و هفت دلار رسيده بود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، فعالان بازار درباره دامنه و مدت کاهش مصرف نفت در امريکا ترديد دارند اين در حالي است که ميزان تقاضاي نفت در بازار جهاني در سال دو هزار و هشت براي اولين بار در بيست و پنج سال گذشته کاهش يافت.
در اين شرايط، ممکن است در صورت ادامه روند کنوني کاهش بهاي نفت در بازار جهاني، سازمان کشورهاي صادر کننده نفت، اوپک، بار ديگر در نشست خود در ماه مارس در وين، درباره کاهش ميزان توليد تصميم گيري کند.
شکيب خليل، وزير انرژي و معادن الجزاير، ‌نيز روز يکشنبه اعلام کرد در صورت ادامه روند نزول بهاي نفت تا نشست اتي اوپک در پانزدهم ماه مارس، ممکن است اوپک بار ديگر در راستاي کاهش توليد تصميم گيري کند. شکيب خليل که در کنفرانسي مطبوعاتي سخن مي گفت، تصريح کرد من معتقدم در صورت استمرار اين شرايط، همه با کاهش ميزان توليد موافق خواهند بود تا به اين ترتيب بتوان قيمتها را تثبيت کرد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار