گوناگون

نتایج کشتی گیران جوان ایران در روز دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا

نتایج کشتی گیران جوان ایران در روز دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا

تیم کشتی آزاد ایران با کسب ۱۰۰ امتیاز در پنج وزن اول، صدرنشین روز اول مسابقات قهرمانی آسیا شد.

به گزارش پارسینه؛ روز گذشته (23 فروردین) رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا با کشتی‌های پنج وزن 57، 65، 70، 79 و 97 کیلوگرم در بیشکک قرقیزستان استارت خورد.

تیم ملی ایران در سه وزن 65، 70 و 79 کیلوگرم با رحمان عموزاد، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی به مدال طلا رسید و محمدحسین محمدیان در 97 کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کرد.

ابراهیم خواری در 57 کیلوگرم نیز با عنوان پنجمی به کار خود خاتمه داد.

در پایان رقابت‌های پنج وزن اول، تیم ایران موفق به کسب 100 امتیاز شد و با اختلاف 22 امتیازی نسبت به تیم ژاپن، در صدر قرار گرفت.

بعد از ژاپنِ 78 امتیازی که طلای وزن اول را از آن خود کرده بود، تیم‌های هند و قزاقستان با 60 و 55 امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

قرقیزستانِ میزبان هم با 50 امتیاز جایگاه بعدی را به خود اختصاص داد.

امروز (جمعه) نیز این رقابت‌ها در پنج وزن 61، 74، 86، 92 و 125 کیلوگرم دنبال خواهد شد که رضا اطری، حسین ابوذری، هادی وفایی‌پور، امیرحسین فیروزپور و امیرحسین زارع نمایندگان روز دوم ایران هستند.

نتایج رقابت های امروز تیم ملی کشتی آزاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نتایج نمایندگان کشورمان تاکنون به شرح زیر است:

 در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا اطری در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۴ از سد کایسی تانابه از ژاپن گذشت وی در دور بعد به مصاف برنده جمشید شریف اف از تاجیکستان و نماینده سریلانکا می‌رود.

در وزن ۷۴ کیلوگرم حسین ابوذری در دور اول با ظفربک اوتاخانوف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان مبارزه می‌کند و در صورت گذر از این حریف در دور دوم به مصاف برنده دیدار میان محمد اولله از پاکستان و یونگ نام سو از کره شمالی می‌رود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم هادی وفایی پور در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر ینگ ووتی ازکامبوج را مغلوب کرد. وی در دور دوم به مصاف عظمت دولتبیکوف دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان می‌رود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست به مصاف ساتوشی میورا از ژاپن می‌رود و در صورت گذر از این حریف، در دور بعد با شوهی گانگ از چین روبرو خواهد شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده دیدار میان زمان انور از پاکستان و کومار آنیروده هند می‌رود.

حریف تاجیکی مغلوب رضا اطری شد

در وزن ۶۱ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا رضا اطری با نتیجه ۵ بر صفر مقابل شریفف از تاجیکستان به پیروزی رسید.

46

شکست وفایی پور مقابل دولت‌بیکوف

در وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا هادی وفایی‌پور با نتیجه ۲ بر یک مقابل دولت‌بیکوف از قزاقستان شکست خورد.

45

برد راحت فیروزپور مقابل حریف چینی

در وزن ۹۲ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا امیر حسین فیرزوزپور با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل سوگانگ از چین به پیروزی رسید.

امیرحسین زارع طوفانی استارت زد و طلایی شد

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا امیر حسین زارع با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل کومار آنیرود از هند به پیروزی رسید و به نیمه نهایی رسید.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که رقابت‌های آن با حضور ۱۱ کشتی‌گیر برگزار شد، امیرحسین زارع نماینده کشورمان در دیدار فینال مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان قرار گرفت که با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد و مدال طلا را به دست آورد.

89

«رضا اطری» به فینال نرسید

در وزن ۶۱ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا رضا اطری با نتیجه ۱۱ بر ۷ مقابل ژوماشبک از قرقیرستان شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

به گزارش خبر ورزشی، در ادامه رقابت‌های ۵ وزن دوم و پایانی کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک‌ قرقیزستان،‌ رضا اطری نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان در دیدار رده بندی مقابل کام چول ری از کره شمالی با نتیجه سنگین ۱۱ بر صفر شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

اطری پیش از این ابتدا مقابل کایسی تانابه از ژاپن با نتیجه ۴ بر ۴ به برتری رسید. او سپس مقابل شریف اف از تاجیکستان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله برابر ژوماشبک اولو دارنده مدال برنز جهان از قرقیزستان در حالی که تا ثانیه پایانی ۷ بر ۷ پیش بود، روی پل رفت و ۴ امتیاز از دست داد تا با نتیجه ۱۱ بر ۷ تن به شکست بدهد.

چهارمین طلا از آن «فیروز‌پور» شد

در وزن ۹۲ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا امیرحسین فیروزپور با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل شاپیف از بحرین به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

به نقل از خبر ورزشی، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان، امیرحسین فیروزپور نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران و دارنده مدال های طلای جوانان و امیدهای جهان و طلای بزرگسالان آسیا، در دیدار فینال مقابل شرزود پویونوف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۸ بر یک به برتری رسید و چهارمین مدال طلای کشتی آزاد ایران در آسیا را بر گردن آویخت.

17771736_0_42_800_492_1920x0_80_0_0_b5c4df11ec4fd9cc6fb94a0c0f2607ea

 فیروزپور پیش از این در دور نخست مقابل ساتوشی میورا از ژاپن با امتیاز عالی ۱۱ بر صفر به برتری رسید. وی در در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل سوهه گانگ از چین با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله نیز مقابل ماگومد شاریپوف کشتی گیر روسی الاصل بحرین و دارنده مدال برنز آسیا ۲۰۲۳ با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و مقتدرانه راهی فینال شد.

ابوذری، راهی رده بندی شد

2008211

در وزن ۷۴ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا حسین ابوذری با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل تاکاهاشی از ژاپن شکست خورد و راهی رده‌بند شد.

به نقل از تسنیم، حسین ابوذری با شکست تالگات، کشتی‌گیر میزبان موفق به کسب مدال برنز آسیا شد تا اولین مدال روز دوم مسابقات قهرمانی آسیا به نام او ضرب شود.

بعد از پنجمی رضا اطری، دومین نماینده ایران در مبارزه‌های پایانی ۵ وزن دوم کشتی آزاد آسیا صاحب مدال شد.

حسین ابوذری که سال گذشته قهرمان وزن ۷۴ کیلوگرم کشور شده بود و در تورنمنت زاگرب هم موفق شد یونس امامی را شکست دهد، بعد از آنکه ۱۰ بر صفر ظفربک اوتاخانوف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان و سپس ۱۲ بر یک یونگ نام سو از کره شمالی را برد، در نیمه‌نهایی ۴-۲ مغلوب کوتا تاکاهاشی دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان شد.

او در دیدار رده‌بندی وزن ۷۴ کیلوگرم مقابل تالگات از قرقیزستان که یاش هندی را برده بود، قرار گرفت و موفق شد این کشتی را ۵-۲ به سود خود تمام کرده و صاحب نشان برنز آسیا شود.

پیش از این تیم ملی کشتی آزاد ایران در ۵ وزن اول کشتی آزاد قهرمانی آسیا با رحمان عموزاد، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی صاحب سه نشان طلا و با محمدحسین محمدیان به نشان برنز آسیا رسیده بود.

در ادامه رقابت‌های امروز، هادی وفایی‌پور در وزن ۸۶ کیلوگرم برای کسب نشان برنز و امیرحسین فیروزپور و امیرحسین زارع برای نشان طلا روی تشک خواهند رفت.

«امیرحسین زارع» دومین فینالیست ایران

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا امیرحسین زارع با نتیجه ۵ بر صفر مقابل شریفوف از بحرین به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

این خبر تکمیل می شود...

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار