گوناگون

ردیابی گوشی‌های خاموش با این فناوری جدید

ردیابی گوشی‌های خاموش با این فناوری جدید

اندروید ۱۵ قرار است قابلیت ردیابی گوشی‌های خاموش را ارائه دهد. این قابلیت با استفاده از شبکه‌ بلوتوث و سیگنال‌های از پیش ضبط‌شده در کنترل‌کننده بلوتوث کار می‌کند.

پارسینه: این ویژگی انقلابی، امکان ردیابی گوشی‌های خاموش را فراهم می‌کند. طبق گزارش میشال رحمان، در وبسایت Android Police، گوگل تکنولوژی برای نگه‌داشتن بخش‌هایی از کنترلرهای بلوتوث در زمانی که گوشی خاموش است را بررسی می‌کند.

این قابلیت براساس طرح گوگل برای ایجاد شبکه‌ای مشابه با شبکه‌ی «Find My» اپل بنا شده است. این شبکه بر پایه سیگنال‌های بلوتوث (بیکن‌های بلوتوث) – سیگنال‌های کوتاهی که توسط دستگاه‌ها به طور منظم ارسال می‌شوند – که توسط دستگاه‌های نزدیک قابل دریافت هستند، کار می‌کند. با وجود میلیاردها دستگاه اندرویدی در سراسر جهان، این شبکه می‌تواند یک شبکه‌ی ردیابی دقیق و گسترده ایجاد کند.

با این ‌حال، ردیابی یک دستگاه خاموش چالشی به وجود می‌آورد. در اینجا است که نوآوری گوگل اهمیت پیدا می‌کند. ایده‌ی این است که قبل از خاموش شدن گوشی، این شناسه‌های منحصربه‌فرد و ایمن را در حافظه‌ی کنترل‌کننده بلوتوث ثبت کرد. حتی در حالت خاموش، کنترل‌کننده می‌تواند به ارسال این سیگنال‌های از پیش ضبط‌شده‌ی بلوتوث ادامه دهد و امکان ردیابی مداوم مکان را فراهم کند.

شایان ذکر است که این ویژگی نیازمند سخت‌افزاری سازگار است. گزارش‌های فعلی حاکی از آن است که پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو ممکن است اولین دستگاه‌هایی باشند که از این قابلیت بهره می‌برند. درحالی‌که به نظر می‌رسد پیکسل فولد و مدل‌های قدیمی‌تر فاقد این توانایی هستند، احتمالاً در آینده شاهد عرضه‌ گسترده‌تر آن برای پرچم‌داران قبلی و سایر دستگاه‌ها خواهیم بود. اولین حضور رسمی این ویژگی ممکن است با سری پیکسل ۹ که در پاییز امسال رونمایی می‌شود، عرضه شود.

این قابلیت بالقوه اندروید ۱۵، پیشرفتی قابل توجه در بازیابی دستگاه‌های گم‌شده به شمار می‌رود. کاربران با دانستن اینکه می‌توانند گوشی‌های خاموش خود را نیز ردیابی کنند، آسودگی خاطر بیشتری خواهند داشت و اطمینان پیدا می‌کنند که دستگاه‌های گم‌شده‌شان همچنان قابل پیدا شدن هستند.

منبع: همشهری ورزشی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار