گوناگون

ربات‌هایی که جای آدم‌ها را گرفته‌اند+ عکس

ربات‌هایی که جای آدم‌ها را گرفته‌اند+ عکس

هِنری فورد با معرفی فرآیند خط تولید، انقلابی در نحوه ساخت خودروها ایجاد کرد، اما این فرآیند کاملاً بر انسان متکی بود. این روزها مردم و ماشین‌ها، تولیداتی را در سراسر صنعت با یکدیگر ایجاد می‌کنند، و این کار را برای دهه‌ها انجام داده‌اند، اما خودروسازان اکنون می‌توانند در آستانه تغییر تعادل و سهولت کار اپراتورهای انسانی باشند.

پیشرفت فناوری، جایگزینی نیروی انسانی بیشتری را با ماشین‌های زیادی در سال‌های آینده ممکن می‌سازد. بر اساس داده‌های فدراسیون بین المللی رباتیک، صنعت خودروسازی جهانی در سال ۲۰۲۲، ۱۳۶ هزار واحد رباتیک صنعتی جدید را نصب کرده که این مقدار زیاد به نظر می‌رسد.

این گزارش نشان می‌دهد که اپراتورهای انسانی در کارخانه‌های خودروسازی لزوماً اخراج نمی‌شوند، بلکه وقتی بازنشسته یا ترک می‌شوند، دیگر جایگزین نمی‌شوند!

5977753

یکی دیگر از عواملی که ممکن است صنعت را به سمت اتوماسیون بیشتر سوق دهد این است که ما در میانه رونق کارخانه‌سازی هستیم، چرا که خودروسازان به دنبال ایجاد کارخانه‌های جدید باتری و خودروهای برقی هستند. نصب ربات‌ها در یک مرکز جدید، ساده‌تر از افزودن آنها به یک مجموعه است که هزینه‌های زیادی برای تغییر آن وجود دارد.

با این حال، در حالی که ربات‌ها به تعطیلات، حقوق بازنشستگی و چیزهای دیگری نیاز ندارند، اما بدون معایب هم نیستند. خرید آنها گران است و افرادی برای برنامه‌ریزی و نگهداری آنها باید وجود داشته باشد و ممکن است در ابتدا مشکلات کیفی ایجاد کنند.

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار