گوناگون

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه نیروی قدس سپاه

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه نیروی قدس سپاه

آمریکا و انگلیس روز گذشته (سه‌شنبه) با تکرار برخی مواضع تکذیب‌شده به بهانه «تسهیل فعالیت انصارالله یمن» تحریم‌هایی را علیه دو فرد و سه سازمان سپاه پاسداران اعمال کردند.

به گزارش تازه‌نیوز، آمریکا و انگلیس روز گذشته با تکرار برخی مواضع تکذیب‌شده به بهانه «تسهیل فعالیت انصارالله یمن» تحریم‌هایی را علیه دو فرد و سه سازمان سپاه پاسداران اعمال کردند.

به نقل از ایلنا، برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، مدعی شد که تحریم‌های اخیر بر هدف قرار دادن تلاش‌های نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و انصارالله برای دور زدن تحریم‌ها و تأمین مالی حملات بیشتر در منطقه تأکید دارد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در ادامه ادعاهای خود افزود که نیروی قدس و انصارالله برای تأمین مالی عملیات این گروه «در فروش کالاهای ایرانی به خریداران خارجی برای کسب درآمد مشارکت دارند».

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که «محمدرضا فلاح‌زاده» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، سه یگان از نیروی قدس سپاه پاسداران، «سعید الجمال» سرمایه‌دار ساکن ایران و «علی حسین بدرالدین الحوثی» معاون وزیر کشور انصارالله هدف تحریم‌های این کشور قرار گرفته‌اند.

این وزارتخانه اعلام کرده است که «حملات غیرقانونی و غیرقابل قبول انصارالله» امنیت کشتی‌رانی در دریای سرخ را تهدید می‌کند.

آمریکا نیز علاوه بر محمدرضا فلاح‌زاده، یک عضو انصارالله به نام «ابراهیم الناشری» را تحریم کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین همچنین از قرار دادن دو شرکت ثبت‌شده در هنگ کنگ و جزایر مارشال و همچنین دو کشتی باری در فهرست تحریم‌های خود خبر داده است.

ادعا شده است که که یکی از این شرکت‌ها حدود ۱۰۰ میلیون دلار کالا به چین حمل کرده بود.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار