گوناگون

پشت پرده ادعای آمریکا مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایران برای انصارالله چیست؟

پشت پرده ادعای آمریکا مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایران برای انصارالله چیست؟

حملات تروریستی غربی‌ها به یمن کارساز نبوده و امریکایی‌ها به اتهام‌زنی علیه ایران روی آورده‌اند.

 روزنامه ایران نوشت: امریکا بازهم برای جبران شکست‌های منطقه‌ای خود، انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه گرفت. انصارالله یمن در هفته‌های اخیر و با هدف تحت‌فشار گذاشتن رژیم‌صهیونیستی، تجارت دریایی این رژیم را موردحمله قرار داده است.

به همین دلیل، یمنی‌ها از تردد نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری از مبدأ و به مقصد سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، جلوگیری می‌کنند. این موضوع باعث شده امریکا و برخی از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، در اقدامی تجاوزکارانه، چندین مرتبه به یمن حمله کنند. اما حملات تروریستی غربی‌ها به یمن کارساز نبوده و امریکایی‌ها به اتهام‌زنی علیه ایران روی آورده‌اند.

در همین رابطه، ستاد فرماندهی مرکزی امریکا در خاورمیانه(سنتکام) روز پنجشنبه هفته گذشته با انتشار تصویری از مقداری تجهیزات نظامی، ادعا کرد که یک کشتی گارد ساحلی امریکا، محموله سلاح‌های پیشرفته با منشأ ایران را از یک کشتی که در حال حرکت به مقصد مناطق تحت کنترل انصارالله در یمن بود، در دریای عرب توقیف کرده است.

این ادعای امریکایی‌ها درحالی است که ایران پیش از این، ارسال کمک‌های نظامی به انصارالله یمن را رد کرده بود.

علاوه‌بر این، سلاح‌ها و تجهیزات موجود در تصاویر منتشرشده از سوی امریکایی‌ها، هیچ شباهتی به سلاح‌های ایرانی ندارد.

این درحالی است که، بامداد روز گذشته نیز شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز امریکا از حمله سایبری این کشور به یک کشتی ایرانی در نزدیکی دریای‌سرخ خبر داد.

ان‌بی‌سی نیوز به نقل از منابع خود ادعا کرد: ایالات‌متحده‌امریکا یک حمله سایبری، علیه کشتی نظامی ایران(ام‌وی بهشاد) که درمورد کشتی‌های موجود در دریای‌سرخ و خلیج‌عدن اطلاعات جمع‌آوری می‌کرد و به حوثی‌های (انصارالله) یمن ارائه می‌داد، انجام داده است.

 

منبع: ایران

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار