گوناگون

هر آنچه که در رابطه با رانا باید بدانید

هر آنچه که در رابطه با رانا باید بدانید

رانا ظاهری ساده و ایرانی پسند دارد و در داخل هم طراحی آن چنگی به دل نزد. فرمان به شدت معمولی و نامناسب تر از 206 و داشبورد ساده که با زور چراغ های ضبط و کیلموتر قابل تحمل به نظر می رسد.

به گزارش پارسینه و به نقل از اقتصاد ایران، رانا قرار بود پیکان نسل جدید باشد البته با همان به صرفه بودن و صمیمیت در خانواده های ایرانی اما همه چیزبه یکباره عوض شد امروز با خودرویی مواجه هستیم که به مرز ۷۰۰ میلیون تومان رسید و رویاهایی که از دست رفت.

ایران خودرو آرزوهای زیادی برای بومی سازی خودروهای مختلف داشت که همه و همه تنها رویاهایی از دست رفته شد.خودروهایی که هزینه های زیادی برای پروژه تحقیقاتی آنها صرف شد و پول بیت المال همه به باد فنا رفت.

رانا در نگاه اول یک خودروی آشناست که شما جایی آن را دیده اید بله ۲۰۶ اس دی همان خودرویی که پژو با کلی دعوا موافقت کرد. طراحان رانا و مدیران پروژه این خودرو تمام جهان از پورشه تا لوتوس و والی تونس را زیر و رو کردند اما آخر کار به طراحی ۲۰۶ رضایت دادند و یک فیس لیفت ضعیف از خودروی محبوب فرانسوی ها را عرضه کردند.

اگر یک خریدار ۲۰۶ را خریداری کند به مراتب هزینه نگهداری کمتری را متحمل می شود تا دست گلی که ایران خودرو آنرا عرضه کرده است. یک موتور در بهترین حالت ۱۶۰۰ سی سی که در ۲۰۶ تیپ ۵ دیده می شود و یک گریبکس معمولی و البته در رانا پلاس ۶ دنده با قدرت تحمل کمتر.

 

 

5907797

 

 

رانا ظاهری ساده و ایرانی پسند دارد و در داخل هم طراحی آن چنگی به دل نزد. فرمان به شدت معمولی و نامناسب تر از ۲۰۶ و داشبورد ساده که با زور چراغ های ضبط و کیلموتر قابل تحمل به نظر می رسد.

 

 

۲۰۲۱۰۷۱۶_۱۹۴۷۰۶

 

مهمترین چیزی که دل خریدار را می زند یک موتور کوچک و بدقواره در داخل کاپوت است که باورش برای خریدار سخت است که این قلب تپنده یک خودرو باشد و بتواند حتی خودش را بکشد.

اما رانا از دهه نود به بازار ایران عرضه شد با تمام نامهربانی که با مشتریان داشت به زور به خورد بازار ایران داده شد. خودرویی که در هندلینگ یک فاجعه تما عیار است شما اگر یکبار هوس مسافرت در جاده های پر پیچ و خم را داشته باشید تازه متوجه خواهید شد که چه کلاهی سرتان رفته است.

ایمنی در رانا محدود است به ایربگ های جلو و البته تقویت های فولادی در قسمتی از خودرو، انگار ایران خودرو ایمنی را یک شوخی بزرگ می داند حتی برای پروژه های خودش. اما چاره چیست باید رانا را نیز مانند سایر محصولات ایران خودرو پذیرفت و در طرح های مختلف با چاشنی شانس صاحب آن شد.

۷۰۰ میلیون تومانی شدن رانا بزرگترین شوک با بازار خودرو بود که البته طبیعی هم بود پس ازحمله اسرائیل به کنسولگری ایران و بالا رفتن وحشتناک دلار و طلا افزایش قیمت خودرو دور از انتظار نبود. اما اینکه رانا هم تا مرز ۷۰۰ میلیونی شدن پیش برود بیشتر شبیه یک داستان تخیلی و دور از باور است. به اذعان بسیاری از کارشناسان و اهل فن این خودرو ۲۰۰ میلیون بیشتر ارزش ندارد و این عدد شبیه یک کابوس است به این دلیل که هزینه نگهداری و قطعات آن که پیشتر سر به فلک می کشید به یکباره چندین برابر شد.

در پایان باید گفت که ایران خودرو سوار بر موجی است که همه و همه از آن سود می برند و فرقی نمی کند رانا پلاس باشد با سقف معمولی یا پانوراما یا گیربکس ۶ دنده و کلی امکانات بی کیفیت دیگر. تنها چیزی که این وسط مهم است سود تولید کننده است و پولی که جیب خودروساز می رود.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار