گوناگون

شیائومی به پنج خودروساز برتر جهان می پیوندد؟

شیائومی به پنج خودروساز برتر جهان می پیوندد؟

شیائومی چینی احتمالاً به عنوان یکی از برترین سازندگان گوشی های هوشمند در جهان شناخته می شود، اما این شرکت محصولات متنوعی دارد که که اکنون با سدان الکتریکی SU7 وارد فضای خودرو شده است.

شیائومی اولین بار در سال ۲۰۲۱ قصد خود را برای ورود به فضای خودرو اعلام کرد و اولین شرکت فناوری تلفن همراه نیست که قصد دارد به سایر رقبا مانند سونی و اپل بپیوندد . مدیر عامل گروه شیائومی، لی جون، در افتتاح رسمی “سدان فول سایز با کارایی بالا با فناوری زیست محیطی” فاش کرد که این شرکت قصد دارد “به یکی از پنج خودروساز برتر جهانی تبدیل شود.”

طرفداران شیامی می دانستند که خودروی جدید SU7 در راه است، به گزارش  CarNewsChina خبرهای حاکی از آن است که قبلاً قدم های این مسافر زیبا به فروشگاه اصلی پکن رسیده است و قرار است تولید انبوه آن در نیمه اول سال جاری آغاز شود، در حالی که این شرکت در مقالات قبلی اشاره کرده است که به صورت قراردادی توسط شرکت پکن صنعت ،خودروسازی هلدینگ با مسئولیت محدود تولید خواهد شد و خودروی جدید در نسخه ای با LiDAR نصب شده در پشت شیشه جلو و نسخه دیگری بدون نصب عرضه خواهد شد.

بیش از ۱۰ میلیارد یوان (حدود ۱.۴ میلیارد دلار آمریکا) در مرحله تحقیق و توسعه اولیه سرمایه گذاری شده است، به طوری که Xiaomi EV در حال حاضر با موتورهای الکتریکی طراحی شده برای رقابت با عملکرد پیشرانه های احتراقی V6، و نسخه V8 که گزارش شده است، در حال حاضر در حال تولید انبوه است.

شیامی می گوید که SU7 قادر است در ۲.۷۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (۶۲ مایل در ساعت) برسد و حداکثر سرعت آن ۲۶۵ کیلومتر در ساعت (۱۶۴.۶ مایل در ساعت) است. HyperEngine V6 دارای قدرت ۲۲۰ کیلووات (۲۹۹ اسب بخار) و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر (۲۹۵ پوند فوت) است، در حالی که V6s دارای قدرت ۲۷۵ کیلووات (۳۷۴ اسب بخار) و ۵۰۰ نیوتن متر (۳۶۸ پوند) است. ft)

شیائومی مشخصات باتری خود را توسعه داده است که گفته می شود از کاهش ضخامت۱۷ میلی متری، سیستم حفاظتی چند لایه و خنک کننده آب بهره می برد. این شرکت همچنین بهبود عملکرد کلی ۲۴.۴ درصدی را برای «برد تئوری شارژ CLTC بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر [۷۴۵.۶ مایل]» با نصب بسته ۱۵۰ کیلووات ساعتی گزارش کرده است. این شرکت همچنین یک الگوریتم کنترل شاسی را برای نوید هندلینگ پایدار و تجربه رانندگی تقریباً بدون ضربه ایجاد کرده است.

رانندگی خودکار نیز در نقشه راه قرار دارد و شیائومی با دو تراشه Nvidia Orin، LiDAR، دوربین‌های با وضوح بالا، رادارها و حسگرهای اولتراسونیک قصد ورود به این چالش را دارد. الگوریتم‌های ادراک تطبیقی ​​برای گستره سنجشی از ۵ سانتی‌متر تا ۲۵۰ متر (۱.۹ اینچ – ۸۲۰ فوت)، همراه با یک مدل نقشه‌برداری که قادر به رد شدن از «تقاطع‌های پیچیده بدون تکیه بر نقشه‌های با وضوح بالا» توسط ماشین است، توسعه داده شده‌اند.

در همین حال، شیامی یک الگوریتم برداری داخلی، تشخیص اشیا را با دقت ۱۰ سانتی‌متری (۳.۹ اینچی) ارائه می‌کند و کاهش نویز داخلی، باران و برف را از تصویر خارج می‌کند. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که یک مدل پارکینگ خودکار را توسعه داده است که “مشاهده و تنظیم دینامیکی هنگام پارک کردن در سناریوهای چالش‌برانگیز را امکان‌پذیر می‌سازد.”

فناوری کابین SU7 شامل قدرت پردازش اسنپدراگون، کنسول مرکزی ۱۶.۱ اینچی، داشبورد چرخشی ۷.۱ اینچی و نمایشگر هد آپ ۵۶ اینچی است. یک تبلت را می توان روی هر پشتی صندلی نصب کرد. سیستم عامل می تواند به طور خودکار گوشی هوشمند وارد شده به کابین را تشخیص دهد و برنامه ها را می توان برای راحتی داخل خودرو به کنسول پین کرد.

لی جون مرد شماره یک شیامی گفت: «ورود این شرکت به صنعت خودرو نشان‌دهنده فصل جدیدی برای شیائومی است، من معتقدم که روزی خودروهای الکتریکی شیائومی منظره‌ای آشنا در جاده‌های سراسر جهان خواهند شد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار