گوناگون

این تست عجیب دانمارکی، زوایای پنهان شخصیت تان را لو می دهد

این تست عجیب دانمارکی، زوایای پنهان شخصیت تان را لو می دهد

تست های توهم تصویری منبع بزرگی برای کمک به روانشناسان هستند.

به گزارش پارسینه،طبق گفته موسسه ملی چشم ایالات متحده، توهم نوری یا توهم تصویری چیزی است که بینایی شما را تحت تأثیر قرار می دهد. این به ما می آموزد که چگونه چشم و مغز ما برای دیدن یک تصویر دو بعدی با هم کار می کنند.

ما در یک دنیای سه بعدی زندگی می کنیم. هر چیزی که ما می بینیم و تجسم می کنیم نتیجه عمق، سایه، نور و موقعیت جسم است. از این رو مغز ما به این ترتیب شرطی شده است.

اما وقتی یک تصویر دو بعدی می بینیم، مغز ما به یک شکل پاسخ نمی دهد. اینجاست که مغز ما فریب می خورد و تصاویر را به روش های مختلف تجسم می کنیم.

توهمات نوری منبع بزرگی از علاقه روانشناختی بوده است. می توان تعدادی از توهمات نوری را در اینترنت مشاهده کرد که ادعای تجزیه و تحلیل عمیق شخصیت افراد را دارند. 

90622800

تست گلدان روبین که توسط روانشناس دانمارکی ادگار جان روبین ساخته شده است، برخی زوایای پنهان شخصیت را برملا می سازد. در این تصویر می توانید یک صورت یا یک گلدان را ببینید. آنچه در ابتدا می بینید به طور عمده شخصیت شما را تعیین می کند.

 

اگر ابتدا صورت را ببینید، طبق گفته بسیاری از روانشناسان، حتی کوچکترین جزئیات یک شی را متوجه خواهید شد. دید شما به جای آنچه در تصویر بزرگتر نهفته است، روی کل شی متمرکز می شود. گفته می شود افرادی که ابتدا چهره را می بینند تصمیم گیرندگان خوبی هستند.

 

کسانی که گلدان را می بینند تصمیم گیرنده سریع هستند. آنها تصویر بزرگتر را می بینند و بدون پرداختن به جزئیات دیگر، بر اساس آن تصمیم خود را ادامه می دهند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار