گوناگون

اظهارنظر گستاخانه آمریکا درباره انتخابات مجلس

اظهارنظر گستاخانه آمریکا درباره انتخابات مجلس

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان با بیان اظهارات مداخله جویانه مدعی شد که این میزان مشارکت جای تعجب نیست.

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به وسال خبرنگاری در مورد اعلام مشارکت ۴۱ درصدی مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرنگاران با بیان اینکه واشنگتن هنوز در مورد میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان ارزیابی ندارد، مدعی شد که آماری که مقامات ایران از مشارکت در انتخابات ارائه می‌دهند «عموما قابل اطمینان نیست.»

میلر با تکرار ادعاهای هفته گذشته خود مدعی شد: « ما معتقدیم این انتخابات آزاد و عادلانه و منصفانه نیست. بسیاری رای دهندگان ایرانی نیز این ارزیابی را دارند. اینکه بسیاری در ایران تصمیم گرفتند در آن شرکت نکنند، جای تعجب نیست.»

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار شد. نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت کردند.

احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشستی خبری درباره انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، نرخ مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را ۴۱ درصد دانست و گفت: شاهد جمعیت ۲۵ میلیون نفری پای صندوق رأی بودیم؛ همچنین شمار آرای سفید در سراسر کشور ۵ درصد بود.

با سه کشور اروپایی در ارتباطیم/ ایران به تعهدات پادمانی خود عمل کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره گزارش رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران و نیز اقدام احتمالی آمریکا در هماهنگی با سه کشور اروپایی گفت: ما از نزدیک با سه کشور اروپایی در مورد برنامه هسته‌ای ایران همکاری می کنیم.

او در عین حال گفت که در ارتباط با جلسه شورای حکام مطلبی برای اعلام ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما کاملا از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رافائل گروسی حمایت می کنیم و معتقدیم ایران باید کاملا تعهدات پادمانی خود را بدون تاخیر بیشتر انجام دهد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار ادعاهای سیاسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان مدعی شد که روند اجرای توافق با ایران برای حل‌وفصل مسائل پادمانی موسوم به بیانیه ۴ مارس، متوقف شده است.

به گزارش ایرنا، رافائل گروسی با ایراد سخنانی در افتتاحیه نشست فصلی شورای حکام ادعا کرد: هیچ پیشرفتی در حل و فصل مسائل پادمان باقی مانده صورت نگرفته است. ایران توضیحات فنی معتبری را برای حضور ذرات اورانیوم با منشأ انسانی در ورامین و تورقوزآباد به آژانس ارائه نکرده یا آژانس را از مکان(های) فعلی مواد هسته ای و/یا تجهیزات آلوده مطلع نکرده است.

وی با چشم‌پوشی از همکاری‌های گسترده ایران و آژانس مدعی شد: مسائل پادمانی باقیمانده باید حل و فصل شود تا آژانس در موقعیتی باشد که تضمین دهد برنامه هسته ای ایران منحصراً صلح آمیز است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی سپس ادعا کرد: من به طور جدی نگران هستم که ایران به طور یکجانبه اجرای بیانیه مشترک (۴ مارس) را متوقف کرده و این مساله باعث شک و تردید می‌شود که ایران به آنچه ما توافق کرده‌ایم پایبند بماند.

واکنش درباره حکم شروین حاجی پور

میلر درباره حکم صادره برای شروین حاجی پور نیز با مداخله در امور داخلی ایران گفت: ما حکم زندان طولانی شروین حاجی پور را محکوم‌ می کنم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: اقدامات مقامات ایرانی یک نشانه دیگر از هدف آنها برای سرکوب آزادی بیان در جامعه ایران در هر زمان ممکن است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

  • ناشناس

    اگه تعریف کنند که خوبه وای بحال زمانی که تعریف و تمجید نباشد

  • خلیج فارس

    حرمت امامزاده را متولی نگه می دارد ، این عدم مشارکت نه به حسن روحانی مربوط می شود !، نه ملت ایران معاند و ضد انقلاب هستند ، این صدای اعتراض مردم ایران هست که دوست ندارند مشکلات کشورشان در کف خیابان با شعار و سنگ و آتش زدن و زندان و اعدام حل شود . عدم شرکت در انتخابات ، رای اعتراضی نه به معنای همراهی و حمایت و دلسوزی آمریکا هست ، ملت ما کودتای ۲۸ مرداد ، جنگ ایران و عراق ، تحریم ۴۶ ساله را لمس کرده اند و ایمان دارند ، خوابی که آمریکا و اروپا و روسیه و چین برای ما دیده اند ، خوابی بس گران خواهد بو د!!!
    مشارکت اقلیتی در انتخابات از انتخابات ریاست جمهوری گذشته تا انتخابات مجلس اسفند ۱۴۰۲ به معنای ، خستگی مردم از شرایط ۴۶ ساله هست ، شرایطی که روز به روز ، سال به سال بدتر و بدتر می شود و متاسفانه مسئولان ما تمایلی برای حرکت و تغییر ندارند .
    مشارکت اقلیتی ، یعنی طرد تفکرات مختلف سیاسی که نماینده بخش بزرگی از مردم ایران هست .
    مشارکت اقلیتی ، یعنی فقر و تبعیض و عدم عدالت اجتماعی ، عدم حقوق شهروندی ، قوانین کهنه و فرسوده و دمده شده هست .
    مشارکت اقلیتی ، محدودیت های اجتماعی نفس گیر ، وضعیت اسفناک اقتصادی .
    مشارکت اقلیتی ، یعنی پایان تنش و جنگ با جهان ، پایان انزوای سیاسی
    مشارکت اقلیتی ، یعنی ایران سهم همه ایرانیان هست ، نه رسایی ها و رائفی پورها و .......
    مشارکت اقلیتی ، یعنی صدای اعتراض بلند مردم ایران که حتماً و حتماً باید شنیده شود ، راهکار منطقی و مدبرانه ،برای آینده این سرزمین ، سرزمینی که چشمهایی زیادی به دنبال ثروتش هست و روزی این ثروت و این راهکارها و راه حلهای اشتباه و منافع شخصی و گروهی و خودخواهی ها ، عدم تعلق خاطر و عدم دوست داشتن سرزمین، عدم عشق ورزی به هموطن ، ما را به
    جایی می رساند ،که سرنوشتمان را باید آمریکا تعیین کند .

  • سعید

    با توجه به مداخله و تحلیل کارشناسان کشور از تحولات انتخاباتی امریکا و رو به سقوط بودن سیاستهای امریکا این مقابله به مثلی است که بسیار طبیعی و در تراز ضرب المثل چیزی که عوض داره گله نداره است خودتان با مداخله در امور دیگران این مسیر را هموار کرده اید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار