گوناگون

ماجرای به خلافت(!) رسیدن ابوبکر البغدادی

ماجرای به خلافت(!) رسیدن ابوبکر البغدادی

اسم ابوبکر را برای یادآوری خلافت ابوبکر و لقب بغدادی را تهییج حس ناسویالیستی اعراب گذاشته بودند.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تحلیل و پژوهش جنگ های ترکیبی نوشت:

ابوبکر البغدادی چگونه بر خلافت رسید؟

اردوگاه بوکا در جنوب شرقی عراق محل نگه داری افسران بعثی و اعضای القاعده بود. کمپ بوکا که متعلق به ارتش آمریکاست تبدیل به دانشگاه داعش شده بود و در میان بازداشتی ها شخص به نام ابراهیم بن عواد السامرایی حضور داشت. او سال ۲۰۰۴ بازداشت شده بود و پس از سالها عفو خورده و آزاد شد.

این شخص یعنی ابراهیم بن عواد کسی نبود جز ابوبکر بغدادی. او نه اسمش‌ واقعی بود نه لقبش. اسم ابوبکر را برای یادآوری خلافت ابوبکر و لقب بغدادی را تهییج حس ناسویالیستی اعراب گذاشته بودند. او اهل بغداد نبود و در نزدیکی سامرا متولد شده بود.

البغدادی از طایفه البوبدری است که حدود ١۰هزار نفر را شامل می‌شود و یکی از طوایف هفت گانه سامرا به شمار می رود و نسب خاندان بدری به جعفر فرزند امام هادی علیه السلام می‌رسد. جعفر کذّاب فرزند امام هادی و از مدعیان امامت پس از شهادت برادرش امام حسن عسکری(ع) بود؛ ازاین‌رو در بین شیعیان دوازده امامی به جعفر کذاب مشهور است. او تولد امام زمان را انکار کرده بود و خود را امام می‌دانست!

البغدادی طی ۴سال در بوکا که آموزشگاه تروریست ها شناخته میشد با سران بعث و القاعده و آمریکایی‌ها آشنا شده بود. سال ٢٠١٠ ابومهاجر که یک وهابی اهل مصر بود و هسته های داعش را فرماندهی می‌کرد کشته شد و از ۲۰۱۰ رهبری داعش به ابراهیم با نام جدید ابوبکر البغدادی می‌رسد!

اما چگونه به قدرت رسیدن ابوبکر بغدادی و تبدیل شدن داعش از جماعت به خلافت حیرت انگیز است. خود ابوبکر البغدادی که یک شخص تحصیل کرده بود تقریبا هیچ کاره بود عامل اصلی به قدرت رسیدن او شخصی بود به اسم عبد محمد الخلیفاوی ملقب به حاجی بکر، سرهنگ اطلاعات نیروی هوایی صدام که در زندان آمریکایی ها در کمپ بوکا با عناصر القاعده آشنا شده بود و به آنها پیوسته بود.

حاجی بکر یک بعثی و سکولار مسلک و وفادار به آرمان های صدام بود و تصاحب قدرت را در گرو همکاری با تروریست‌ های تندروی القاعده دیده بود. حاجی بکر با ساختن هویت جدیدی برای ابوبکر البغدادی و گرفتن موافقت سلفی‌ها برای رهبری او، فورا اقدام به تسویه درون سازمانی کرد
اعضای رده بالای القاعده را حذف کرد و نیروهای بعثی را جایگزین کرد. داعش بدون نظریه های ابوبکر و حمایت های مالی و تسلیحاتی آمریکا امکان فعالیت و قد علم کردن نداشت.

داعش موفقیت های اولیه خودش در فتح سرزمین های شمال سوریه و عراق را مدیون طراحی و مدیریت حاجی بکر بود. البته او از شیوه حکومت صدام الگو گرفته بود چیزی تحت عنوان دولت وحشت با ویژگی خشونت بی حد، هوشیاری اطلاعاتی و مشت آهنین در برابر هرگونه مخالفت!

از سال۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ حاجی بکر عناصر امنیتی و جاسوسان و زیردستان خودش رو بین قبایل سنی مذهب و مخالفان دولت عراق فرستاد تا حمایت آنها را جذب کند و موفق هم شد. عناصر جاسوس او آهسته آهسته در قلب قبایل سنی عراق نفوذ کردند.

کشتار مردم به بی‌رحمانه ترین روش و عملیات های انتحاری هیچ سودی برای گروهک تروریستی داعش نداشت جز لذت سردمداران آنها برای خونریزی و قتل و همچنین انتقام بعثی ها از مردم عراق. داعش یک فراخوان بود برای ذهن های مریض و بیمار که از کشتار لذت میبرند.

داعش نیروهایی وحشی و خالی از احساسات و منطق تربیت کرد تا در زمان نیاز به کشتار و توحش از آن بهره ببرند و زمانی که چنین افرادی بر مسند قدرت قرار گیرند حمام خون راه میندازند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار