گوناگون

وحشت غربی ها از این هلی‌کوپتر ترسناک روسی+ عکس

وحشت غربی ها از این هلی‌کوپتر ترسناک روسی+ عکس

نشریه میلیتاری واچ مگزین چاپ ایالات متحده نوشت که ارتش روسیه از بالگردهای تهاجمی Mi-۲۸N برای نابودی نقاط مستحکم نیروهای مسلح اوکراین و حمله به پرسنل دشمن در جهت دونتسک استفاده کرده است.

به گزارش پارسینه و به نقل از اسپوتنیک؛ Mi-۲۸ جانشین مستقیم Mi-۲۴ (آنالوگ بهترین بالگرد تهاجمی ناتو، AH-۶۴Apache) است. با این وجود، در حالی که ایالات متحده به جای توسعه کلاس جدیدی از بالگردهای تهاجمی، برای مدرن سازی آپاچی ها سرمایه گذاری می کرد، روسیه سرمایه گذاری زیادی در توسعه بالگردهای کاملاً جدید برای قرن بیست و یکم انجام داد. و در حال حاضر هر دو Mi-۲۸ و Ka-۵۲ مزایای آشکاری نسبت به رقبای خارجی خود دارند.

بالگرد Mi-۲۸ یکی از جدیدترین مدل های بالگردهای تهاجمی است که در حال حاضر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این بالگرد می تواند تا ۱۶ موشک ضد تانک یا ۸۰ موشک ۸۰ میلی متری را حمل کند. خصوصیات پروازی و رزمی آن بی نظیر است، مثلا توانایی معروف آن در پرواز به عقب. بعلاوه، این بالگردهای روسی از نظر قدرت شلیک، بقا و سهولت در نگهداری، برتری زیادی نسبت به آپاچی ها دارند.

وحشت غربی ها از این هلی‌کوپتر ترسناک روسی+ عکس

در اوکراین، Mi-۲۸ ها عمدتاً موشک های ۸۰ میلی متری و ۱۲۲ میلی متری و همچنین موشک های هدایت شونده ضد تانک ۹M۱۲۰ "آتاکا" و LMUR یا "محصول ۳۰۵" (موشک سبک هدایت شونده چند منظوره) را پرتاب می کنند. LMUR برای اولین بار در ژانویه ۲۰۲۳ اعمال شد. برد درگیری ۱۵"محصول ۳۰۵" کیلومتر است و آنها مجهز به سیستم های هدایت اینرسی، ماهواره ای و نوری هستند که دقت بالای ضربات را تضمین می کند.

در سال ۲۰۱۶، جدیدترین نسخه این بالگرد با نام Mi-۲۸NM برای اولین بار در سوریه در شرایط جنگی آزمایش شد، در آن صحنه عملیات نظامی، عملکرد بالایی از خود نشان داد و وزارت دفاع روسیه قراردادهایی را برای تحویل ۹۸ بالگرد Mi-۲۸NM دیگر تا پایان سال ۲۰۲۷ امضا کرد.

Mi-۲۸NM به موتور جدید VK-۲۵۰۰P مجهز شده است. در نتیجه سرعت بالگرد ۱۳ درصد افزایش یافت. این بالگرد همچنین دارای سنسورهای جدید برای تامین دید ۳۶۰ درجه و همچنین کنترل تیراندازی پیشرفته تر و قابلیت های اثربخشی مبارزه است.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار