گوناگون

تولید جنگنده روسی «سوخو-۵۷» شدت یافت

 تولید جنگنده روسی «سوخو-57» شدت یافت

شرکت روسی سازنده جت نسل پنجم «سوخو-57» سه شنبه شب از دریافت بیشتر سفارش و تولید این ابر جنگنده خبر داد.

به گزارش فارس، در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین و روزهای پرکار بخش تسلیحاتی روسیه،مدیر عامل شرکت سازنده جنگنده نسل پنجم «سوخو-۵۷» از افزایش سفارش و تحویل این جت چند منظوره به نیروهای مسلح این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «یوری اسلیوسار» مدیرعامل شرکت «هواپیمایی متحد» سه شنبه شب به وقت تهران از افزایش ساخت «سوخو-۵۷» جنگنده نسل پنجم به سفارش نیروهای مسلح روسیه خبر داد.

وی گفت:«ما سفارش وزارت دفاع را تکمیل کرده‌ایم. هر آنچه در قراردادهای امضا شده و برنامه زمانی تعیین شده بود، به موقع تحویل داده شد.»

این هواپیما برای برتری هوایی ساخته شده و می‌تواند انواع اهداف هوایی، زمینی و دریایی را مورد حمله قرار دهد. این  جنگنده تک سرنشین و دو موتوره اولین هواپیمای روسی است که دارای فناوری رادارگریز است، سوخو-۵۷ سرعت فرا صوت دارد.

 گفته می‌شود در مجموع ۷۶  فروند  جنگنده سوخو-۵۷ تا سال ۲۰۲۸ به ارتش روسیه تحویل داده می‌شود که 22 فروند از این هواپیماها تا سال ۲۰۲۴ وارد خدمت می‌شوند.

بخش همکاری‌های فنی نظامی روسیه اعلام کرده که درخواست‌هایی در مورد هواپیمای سوخو-۵۷ دریافت کرده است.

مدیر عامل شرکت سازنده سوخو-۵۷ افزود:«سفارش هواپیمای سوخو-57 دو برابر شده است. پیش بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۴ کارهای بیشتری در این زمینه  باید انجام شود.»

این هواپیما که با جنگنده «اف-۲۲ رپتور» آمریکایی و «چنگدو جی-۲۰» چینی رقابت دارد اولین پرواز خود را سال ۲۰۱۰ انجام داد.

یک نشریه آمریکایی اخیرا در مطلبی به احتمال فروش سوخو-۵۷ به هند و الجزایر اشاره کرد. هفته‌نامه «نشنال اینترست» نوشت، خریداران خارجی بالقوه این جنگنده شامل الجزایر و هند هستند. گفته می‌شود که الجزایر سفارش این جت را به روسیه داده است.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار