گوناگون

وزیر نیرو در جلسه ستاد مدیریت سیلاب تاکید کرد:

پیش‌بینی برای تامین پایدار آب شرب در مناطق درگیر سیل‌

پیش‌بینی برای تامین پایدار آب شرب در مناطق درگیر سیل‌

وزیر نیرو با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی، برای مدیریت سیلاب در شرایط بارندگی‌های شدید در روزهای پیش‌رو، گفت: در چنین شرایطی مدیریت منابع برای ذخیره‌ حداکثری آب در سدها و تغذیه آبخوان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی‌اکبر محرابیان" صبح امروز، دوشنبه در دومین جلسه ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو با تاکید بر حضور و آماده باش اکیپ‌های عملیاتی برای مدیریت سیلاب در روزهای پیش‌رو گفت: کنترل عبور و مرور در محورها و توقف‌گاه‌های پرخطر توسط مدیران استانی و برنامه‌ریزی در این باره باید صورت گیرد.

محرابیان بر اهمیت برقراری هماهنگی کامل در بخش مدیریت سیلاب‌های شهری با شهرداری‌ها و نهادهای مختلف، تصریح کرد: در همین زمینه مدیریت کوچ عشایری و مدیریت ویژه ترافیک در معابر و مسیرهایی که امکان رخداد سیلاب را دارند حائز اهمیت است.

وی ضمن تاکید بر پیش‌بینی مدیریت آب شرب در مناطقی مسکونی که احتمال سیلاب دارند، اضافه کرد: گزارش اقدامات شامل کارگروه‌های استانی مدیریت سیلاب، جمع‌بندی اقدامات، آمادگی نیروهای عملیاتی و مدیریت برخط مدیران باید به صورت لحظه‌ای ارائه شود.

محرابیان با اشاره به جزئیات دستورالعمل مدیران ملی و استانی و نیز پیگیری ۲۴ ساعته و بر خط از طرف ستاد مدیریت سیلاب، تصریح کرد: شرکت مهندسی آبفا کشور موظف است پیش‌بینی‌های لازم را برای تامین پایدار آب شرب در مناطق سیل‌گیر انجام دهد و بایستی درخصوص آماده‌کردن تجهیزات پمپاژ آب با دستگاه‌های مدیریت شهری هماهنگی انجام شده باشد.

در این نشست، آخرین مدل‌های هواشناسی و پیش‌بینی‌های بارندگی مرور شد و برآوردهای مختلف مبنی بر حجم بارش و سیلاب در گستره ایران به ویژه در مناطق غربی و استان‌هایی که در معرض بارش هستند مورد بررسی قرار گرفت.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار