گوناگون

یک اقتصاددان در گفتگو با پارسینه:

واگذاری پتروشیمی شازند توسط بانک ملی از جهاتی بی سابقه بوده است

واگذاری پتروشیمی شازند  توسط بانک ملی از جهاتی بی سابقه بوده است

این اقتصاددان عنوان کرد: این که سودده ترین بنگاه که سهام عدالتی هم است به این شکل به بخشی با اهلیت مناسب واگذار شود کمتر در تاریخ بنگاه‌داری بانک‌ها سابقه داشته است.

به گزارش پارسینه، دکتر ایمان زنگنه تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با پارسینه ضمن تقدیر از اقدام بانک ملی در خصوص واگذاری پتروشیمی شازند اظهار کرد: پتروشیمی شازند سودده ترین بنگاه زیر مجموعه بانک ملی بود و بانک ملی با واگذاری آن پیام روشنی به سایر بانک‌ها داد که می‌تواند زیر مجموعه‌های سودده را نیز واگذار کرد. 

وی افزود: بانک‌ها باید متوجه باشند که سوددهی آن‌ها نباید از مسیر بنگاه‌داری باشد و باید مدیریت نقدینگی را در دست بگیرند. متاسفانه در سال‌های اخیر هم وضع نه چندان مناسب سیستم بانکداری باعث شده که بانک‌ها مجبور به بنگاه‌داری شوند. ولی در این این میان بانک ملی اقدام راهگشا و مهمی را برای خروج از این وضعیت انجام داد. 

این اقتصاددان عنوان کرد: این که سودده ترین بنگاه که سهام عدالتی هم است به این شکل به بخشی با اهلیت مناسب واگذار شود، کمتر در تاریخ بنگاه‌داری بانک‌ها سابقه داشته و این اتفاق یک مطلع مناسب در نظام بانک‌داری خواهد بود. ناترازی بانک‌ها به دلیل روی آوردن آن‌ها به بنگاه‌داری و سود آور نبودن صنعت بانکداری روی داده است و سایر بانک‌ها هم باید با اقدامات این چنین مسیر از بین بردن این ترازی‌ها را فراهم کنند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار