گوناگون

پیش بینی بورس امروز ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

 پیش بینی بورس امروز 19 اسفند 1402

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران ریزش کرد.

به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 19 اسفند- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل افت 6 هزار و 490 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن هزار و 114 واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس  42 واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس 401 واحد کاهش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت قند لرستان (قلرست)، شرکت قند مرودشت (قمرو) و شرکت فراورده‌های نسوز پارس (کفپارس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت ریل پرداز سیر (حریل)، شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) و شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای وایران (شرکت لیزینگ ایرانیان)، وتوس (شرکت توسعه شهری توس گستر) و بنیرو (شرکت نیرو ترانس) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت فرانسوز یزد (کایزد)، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) و شرکت داروسازی آوه سینا (داوه) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 67 نماد صف خرید داشتند و 45 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 107 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 180 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 79  درصدی به 230 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

پس از رشد قابل توجه شاخص در روزهای شنبه، یکشنبه و سه‌شنبه، شاهد افت شاخص در روز چهارشنبه بودیم.

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل بورس تهران 6 هزار و 490 واحد پایین آمد. در این روز نمادهای فولاد، میدکو، شستا، شتران، حکشتی و شبندر بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین شاهد خروج 68 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بودیم.

نماد خگستر بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از خگستر، نمادهای خاور، خساپا، وغدیر و فنر در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای فن افزار، ذوب، تاپیکو، فولاد و وحکمت بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 29 درصدی نسبت به روز قبل به 4 هزار و 665 میلیارد تومان رسید.

بنابراین، در آخرین روز معاملاتی هفته شاهد رکود نسبی و خروج سرمایه به مقدار اندکی بودیم. برخی از ناظران ریزش‌های کم شاخص را تعدیل و اصلاح بازار تلقی کردند و معتقدند بازار در مسیر صعودی قرار گرفته است. برخی نیز معتقدند بازار حتی در صورت رشد به کانال بالاتر نسبت به دیگر بازارها عقب مانده است و نمی‌تواند زیان حاصل از هزینه فرصت سرمایه گذاران را جبران کند. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که سرمایه زیادی وارد بازار شود.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار