گوناگون

علم الهدی: حادثه تروریستی کرمان کار داعش نیست

علم الهدی: حادثه تروریستی کرمان کار داعش نیست

علم الهدی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان و با تاکید بر اینکه معلوم است این حادثه کار داعش نیست، بیان کرد: دیروز صبح داعش بیانیه داد که حادثه کرمان به ما مربوط نیست، اما بعدازظهر در بیانیه دیگری اعلام کرد که این اتفاق کار دو نفر از نیروهای انتحاری ما بوده است.

به گزارش ایسنا؛ سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز ۱۵ دی در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ کدام از اقدامات تروریستی دشمن نتوانسته او را به اهدافش برساند، اظهار کرد: از اول پیروزی انقلاب تا امروز ترور در کشور ما یک جریان بوده و تمام ترورها در یک ویژگی مشترک بوده‌اند و آن اینکه همه آن‌ها دقیقا نتیجه‌ای عکس خواسته عاملین‌شان داشته‌اند.

 
وی افزود: شهید مطهری را ترور کردند، اما اندیشه او پس از شهادت تمام کشور را فراگرفت. در هفتم تیر نیز آیت‌الله بهشتی و یارانش به شهادت رسیدند، اما پس از این واقعه اندیشه حزب‌اللهی این شهید توسعه یافت تا امروز که این اندیشه تبدیل به قوی‌ترین اندیشه در سیاست ایران شده است.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: همچنین شهیدان رجایی و باهنر به شهادت رسیدند، چون جریان‌های نفاق نمی‌توانستند اداره کشور را در سایه تدبیر آنان تحمل کنند، اما پس از شهادت این دو سیاستمدار، مسئله لزوم ولایتمداری دولت برای مردم تبدیل به یک اصل شد و از آن روز معیار موفقیت دولت‌ها میزان ولایتمداری‌شان قرار گرفت و دولت‌هایی که خواسته‌اند در مقابل رهبر انقلاب ادعای استقلال کنند، ناموفق بوده‌اند و منفور مردم شدند. این حاصل شهادت باهنر و رجایی است.
 
علم الهدی اضافه کرد: چهار سال پیش نیز آمریکا فکر می‌کرد با شهادت سردار سلیمانی می‌تواند خط فکری صیانت از حرم را شکست دهد و توطئه‌های خود در خاورمیانه را عملی کند. رهبر انقلاب به نقل از یکی از آمریکایی‌ها فرمودند شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای غرب خطرناک‌تر است‌. این در حقیقت حرف یکی از خود آمریکایی‌هاست.
 
وی با بیان اینکه آثار شهادت سردار سلیمانی باعث گسترش تدابیر او در جامعه مقاومت شد، خاطرنشان کرد: رهبری در دیدار با خانواده حاج قاسم فرمودند سردار سلیمانی انقلاب را احیا کرد و مقاومت را به صورت یک جبهه درآورد.
 
امروز تنها غزه مسئله اسرائیل نیست. رژیم صهیونیستی خود را در محاصره تمام ارکان مقاومت اعم از حشدالشعبی، انصارالله و حزب‌الله می‌بیند. حتی اگر اسرائیل بر غزه مسلط شود هم باز درگیری‌هایش با مقاومت ادامه دارد.
 
امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه طوفان‌الاقصی محصول تدابیر و میراث شهید سلیمانی است، گفت: شهید صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس که چند روز پیش در لبنان شهید شد، یک هفته پیش از شهادتش تعریف می‌کرد که سردار سلیمانی سه بار به غزه رفت و کانال‌هایی که در غزه هست، با پیشنهاد عماد مغنیه و طراحی شهید سلیمانی ایجاد شد.
 
طرح‌ریزی طوفان‌الاقصی با تدبیر حاج قاسم بود و او این عملیات طوفانی را به مقاومت دیکته کرد. در حقیقت پس از ۴ سال از شهادت سردار سلیمانی، هنوز مقاومت از طرح‌های این شهید بهره می‌برد.
 
علم‌الهدی ادامه داد: اسماعیل هنیه (رئیس دفتر سیاسی حماس) نیز چهار سال پیش در مراسم تشییع شهید سلیمانی گفت حاج قاسم شهید القدس است، زیرا روزی تدابیر او باعث آزادی بیت‌المقدس خواهد شد. لذا طوفان‌الاقصی مولود اندیشه شهید سلیمانی است.
 
اخلاص مهمترین ویژگی سردار و نقطه نهایی اهدافش آزادی قدس بود. انقلاب و مقاومت یمن هم در نتیجه اندیشه سردار سلیمانی ایجاد شد. امروز اقدامات انصارالله در دریای سرخ و رویارویی با آمریکا نشات‌گرفته از اندیشه شهید سلیمانی است.
 
وی همچنین با اشاره به حادثه تروریستی کرمان و با تاکید بر اینکه معلوم است این حادثه کار داعش نیست، بیان کرد: دیروز صبح داعش بیانیه داد که حادثه کرمان به ما مربوط نیست، اما بعدازظهر در بیانیه دیگری اعلام کرد که این اتفاق کار دو نفر از نیروهای انتحاری ما بوده است. چطور می‌شود در عرض چند ساعت دو بیانیه کاملا متفاوت بدهند؟
 
پس در حقیقت حادثه تروریستی کرمان کار اسرائیل و آمریکا بود، زیرا این‌ها دیدند تهدیدهای مقام معظم رهبری به جایی خواهد رسید که بر پرونده انتقام حاج قاسم اضافه می‌گردد و آمریکا و اسرائیل بدبخت‌تر می‌شوند.
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: لذا این‌ها توطئه کردند و پولی به داعش دادند تا کار را به گردن بگیرد تا هم اسرائیل مورد انتقام ایران قرار نگیرد و هم بگویند داعش هنوز وجود دارد، وگرنه در اصل این حادثه تروریستی کار اسرائیل و آمریکا بود.
 
۸۵ نفر در رکاب حاج قاسم به شهادت رسیدند و اثر شهادت آنان مکتب حاج قاسم را بیش از پیش گسترده می‌کند.
 
علم‌الهدی اضافه کرد: شهادت این ۸۵ نفر در ظاهر رنج است، اما در باطن الطاف الهی است و همه ما برای این الطاف خداوند را شکر می‌کنیم. شکرگزاری این الطاف در انتخابات خود را نشان می‌دهد.
 
روزی که مشارکت گسترده شود، دشمن پرده‌ای از روحیات انقلابی شما مردم را لمس خواهد کرد. شما باید با تبیین، باعث ترغیب سایر مردم به مشارکت شوید، چراکه مشارکت به معنای شکرگزاری برای این الطاف است.

 

ارسال نظر

  • علی

    این یارو تعطیله .خدا به دامادش رحم کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار