گوناگون

برخورد ستاد کل نیروهای مسلح با باشگاه‌های متخلف

هنوز نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر آغاز نشده صحبت از حضور برخی از ستاره های جوان و مطرح لیگ برتر در تیم های نظامی است. موضوعی که می تواند به مساله ای چالش برانگیز میان باشگاه ها بدل شود چرا که برخی از تیم ها به دلیل از دست دادن تعدادی از ستاره هایشان دچار مشکل خواهند شد.

احسان پهلوان، مهدی ترابی، امید نورافکن، دانیال اسماعیلی فر، مهدی مهدی پور، رضا میرزایی، علی علیپور، علیرضا بیرانوند و برخی دیگر از بازیکنان موثر لیگ بازیکنانی هستند که صحبت از حضورشان در تیم های نظامی برای انجام خدمت سربازی است. عزیزالله محمدی رئیس سابق سازمان لیگ و نایب رئیس حال حاضر اتحادیه باشگاه های ایران در این رابطه گفت:« ماجرای سربازی بازیکنان ، قانون است و نمی توان کاری با آن کرد. البته قرار بود فدراسیون فوتبال جلساتی را با سازمان نظام وظیفه در این رابطه داشته باشد اما تا قانون تغییر نکند نمی توان کار تازه ای انجام داد. چرا که این قانون را ستاد کل نیروهای مسلح به مجلس برده و توسط مجلس هم تصویب شده است.»


نایب رئیس اتحادیه باشگاه ها در این رابطه که این اتحادیه چقدر می تواند در وضع قوانینی که به سود باشگاه ها باشد نقش ایفا کند گفت:« این موضوع فقط به اتحادیه باشگاه ها برنمی گردد و بیشتر در حیطه اختیارات فدراسیون و وزارت ورزش است. ما هم پیگیری کرده ایم و در بحث نظام باشگاه داری که در مجلس مطرح است راجع به مساله سربازی های فوتبال هم طرح هایی ارائه شده است اما در کل این کار با تلاش وزارت ورزش، فدراسیون و اتحادیه و همکاری ستاد کل نیروهای مسلح امکان پذیرخواهد بود.»


عزیزالله محمدی درباره تیم هایی که به خاطراین قانون در نیم فصل ممکن است تعدادی از مهره های کلیدی شان را از دست بدهند گفت:« بله این ممکن است اما اگر قرار باشد اتفاقی هم بیفتد در سال آینده خواهد بود.

مجلس همراه با مصوبه بودجه قوانین امسال را هم ابلاغ کرده و همانطور که گفتم اگر بخواهد کاری انجام بشود نتیجه اش سال بعد مشخص می شود.»


نایب رئیس اتحادیه باشگاه ها درباره این اخبارو شایعات که برخی از باشگاه های نظامی با بازیکنان پیش از موعد صحبت کرده و آن ها را برای رفتن به سربازی مجاب کرده اند گفت:« این کار کاملا غلط است و پیش از این هم اتفاق افتاده و با آن ها برخورد هم شده است. این را باید بدانیم باشگاه ها نمی توانند بازیکن سرباز بگیرند بلکه بازیکنان بعد از گذراندن دوره آموزشی در اختیار ستادکل نیروهای مسلح هستند و این ستاد کل است که آن ها را تقسیم می کند. با این حال اگر باشگاهی فکر می کند با بازیکنان آن ها از سوی تیم های نظامی تماس گرفته شده باید این موضوع را به ستاد کل نیروهای مسلح اطلاع بدهند و اگر این موضوع اثبات شود با باشگاه های متخلف برخورد خواهد کرد.»

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار