گوناگون

هواداران تیم ملی، فقط شکست سوریه را می خواهند

هواداران تیم ملی، فقط شکست سوریه را می خواهند

پارسینه: تیم ملی فوتبال ایران عصر امزوز در دیداری حساس در ورزشگاه آزادی به مصاف سوریه می رود که در صورت شکست ایران، سوری ها راهی جام جهانی خواهند شد!

هواداران تیم ملی، فقط شکست سوریه را می خواهند
گزارش _ تحریریه پارسینه | امروز آخرین بازی‎های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در آسیا برگزار می‌شود و تکلیف ۴ تیمی که به صورت مستقیم به روسیه می‌رسند مشخص می‌شود. در گروه A صعود ایران از مدت‌ها قبل قطعی شده و از بین تیم‌های کره جنوبی، سوریه و ازبکستان هم یک تیم دیگر به جام جهانی صعود خواهد کرد. کره جنوبی بعد از ۸ دوره متوالی حضور در جام جهانی این بار شاید از صعود باز بماند.

ازبکستان با پیروزی بر کره جنوبی می‌تواند برای اولین بار راهی جام جهانی شود و سوریه هم در کمال تعجب شانس صعود را دارد.

خوردن تنها ۶ گل در ۹ بازی باعث شده تا سوریه بعد از ایران دومین خط دفاع برتر قاره آسیا در رقابت‌های انتخابی جام جهانی باشد. پیش‌بینی می‌شود گل زدن به سوریه با توجه به شیوه بازی این تیم سخت باشد. آنها در ۴ بازی از ۹ بازی خود کلین‌شیت کرده‌اند و در برابر ایران هم در بازی رفت تیمی محکم و البته خشن نشان دادند. اما قطعا در بازی فردا شب شاهد نمایش متفاوتی از آنها خواهیم بود که می‌تواند گلزنی به این تیم را آسان‌تر کند.

سوریه در بازی‌های ابتدایی خود در این مسابقات به دلیل اینکه نقشه و برنامه‌ای برای صعود نداشت بیشتر برای گل نخوردن به میدان می‌‎رفت. هدف آنها نباختن به تیم‌هایی مثل ایران و کره جنوبی بود که اتفاقا در دور رفت به این هدف رسیدند. اما نتایج تیم‌هایی مثل کره جنوبی و ازبکستان به شکلی پیش رفت که سوریه کم‌کم شانس صعود به رده سوم و شرکت در بازی پلی‌آف را پیدا کرد و درست در همین مقطع بود که شکل بازی‌های این تیم تغییر کرد و با ارائه بازی‌های هجومی‌تر، از قدرت خط دفاعی این تیم کاسته شد.

سوری‌ها که در ۶ بازی اول خود ۴ کلین‌‎شیت ثبت کرده بودند در ۳ بازی آخر نتوانستند دروازه‌شان را بسته نگه دارند ولی موفق به کسب ۴ امتیاز شدند و حالا برای صعود مستقیم به جام جهانی نیاز به یک پیروزی مقابل ایران دارند. همین نیاز به پیروزی باعث خواهد شد تا شاگردان ایمن الحکیم فردا شب در ورزشگاه آزادی مجبور به ارائه یک بازی هجومی باشند. چیزی که در آن تبحری ندارند و همین باعث کم شدن استحکام دفاعی آنها هم خواهد شد.

اتفاقا این شیوه بازی که سوریه مقابل ما مجبور به ارائه آن است، همان چیزی است که تبدیل به تخصص شاگردان کی‌روش شده است. آنها در ۳ بازی از ۴ قبلی خود هم مقابل حریفانی به میدان رفتند که نیاز به پیروزی داشتند، اما قطر و چین حتی یک امتیاز هم از ایران نگرفتند و کره جنوبی هم اگر اخراج سعید عزت‌الهی نبود در برابر ایران به سرنوشت قطر و چین دچار می‌شد. این سرنوشتی است که احتمالا فردا شب در انتظار سوریه هم خواهد بود و آنها هم در تله شاگردان کی‌روش خواهند افتاد و به جای کسب سه امتیاز و صعود مستقیم به جام جهانی احتمالا با این رویا خداحافظی خواهند کرد.
روز گذشته سرمربی سوریه راه دادن شاگردان کیروش برای صعود تیمش به جام جهانی را رد کرد گفت ما در زمین مسابقه باید ثابت کنیم تیم قدرتمندی هستیم. کیروش نیز در نشست خبری تبانی احتمالی دو تیم را حرف انسان های بزدل توصیف کرد و اطمینان داد با تمام قوا مقابل سوری ها قرار خواهند گرفت .

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار