گوناگون

جنگ ستارگان در برنابئو بدون نیمار!

جنگ ستارگان در برنابئو بدون نیمار!

پارسینه: دو تیم رئال و بارسا امشب در حالی مصاف یکدیگر خواهند رفت که یکی از کلیدی‌ترین بازیکن بارسا امکان حضور در بازی را ندارد.

گزارش - تحریریه پارسینه | مهمترین خبر هفته‌ پیش لا لیگا محرومیت نیمار برای ال کلاسیکو بود. نیمار در جریان شکست ۰-۲ بارسلونا مقابل مالاگا اولین کارت قرمزش با پیراهن این تیم را دریافت کرد و بعد در ادامه در حالی که داشت از زمین خارج می‌شد به شکلی تمسخرآمیز برای تیم داوری دست زد تا محرومیت‌اش از یک جلسه به سه جلسه برسد. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا، رسما اعلام کرد که در صورتی که نیمار در دیدار امروز مقابل رئال به میدان برود، بارسا با نتیجه ۳-۰ بازنده اعلام خواهد شد. غیبت نیمار در ال کلاسیکو امشب ضربه‌ای بزرگ برای بارساست، نیماری که این فصل با کسب میانگین نمره‌ ۸.۴۳ از هواسکورد ارزشمندترین بازیکن کل پنج لیگ اول اروپا بوده.

پس سوال اصلی اینجاست که بارسا چطور با غیبت نیمار کنار خواهد آمد؟ جدا از در اختیار نداشتن ستاره‌ برزیلی، شاگردان لوئیس انریکه امشب در شرایطی پا به برنابئو می‌گذارند که هنوز طعم تلخ حذف از چمپیونز لیگ به دست یوونتوس را فراموش نکرده‌اند. با وجود حذف بارسا و شکست خوردن آن‌ها در تکرار معجزه‌ مقابل پاریس سن ژرمن در نو کمپ، نیمار در بازی برگشت ۱۳ دریبل موفق مقابل بیانکونری داشت، بالاترین آمار این فصل چمپیونز لیگ در یک ۹۰ دقیقه.

در سه سال اخیر نیمار کنار لیونل مسی و لوئیس سوارز بهترین خط حمله‌ جهان فوتبال را ساخته‌اند، پس بدیهی است که غیبت یک راس از این مثلث MSN ضربه‌ بزرگ به بارسا برای بازی حساس امشب است، بازی‌ای که شاید پیروزی در آن تنها راه بازگشت آن‌ها به کورس قهرمانی لا لیگا باشد. نیمار این فصل در لیگ بیشترین دریبل موفق (۱۴۳) و بیشترین پاس کلیدی (۸۱) را داشته و از نظر تعداد پاس گل هم فقط سوارز (۱۲) و تونی کروس (۱۱) را بالای سر خودش (۱۰) می‌بیند.

انریکه برای پیدا کردن راهی برای پر کردن جای خالی نیمار در پیروزی ۲-۳ مقابل رئال سوسیداد از سیستم ۲-۱-۴-۳ استفاده کرد و مسی را پشت سر سوارز و پاکو آلکاسر قرار داد. با این وجود احتمال استفاده از چنین سیستمی برای بازی امشب مقابل رئال کم است و خیلی بعید به نظر می‌رسد آلکاسر از ابتدا در برنابئو به زمین برود. درسته که بردن رئال در خانه می‌تواند بارسا را به کورس قهرمانی باز گرداند، اما شکست در این بازی هم حکم پایان امیدهای آن‌ها را خواهد داشت. پس هنوز درجه‌ای از محافظه‌کاری برای انریکه و تیمش لازم است.

وی در این رابطه می‌گوید: او گفت: «ما در این بازی فرصت داریم در کورس قهرمانی بمانیم. سخت است که بعد از یک باخت خودت را جمع و جور کنی اما ما بهترین محرک را داریم و این باارزش ترین چیزی است که یک بازیکن بارسلونا می‌تواند داشته باشد: بازی در برنابئو. سخت است بتوانی این بازیکنان را پیشرفت دهی اما انگیزه دادن به آنها آسان است. من یک مبارزم، مثل بازیکنانم، برای همه چیز آماده‌ام بخصوص سخت ها. من ژن آستوریایی دارم که پلایو با آن خیلی کارها کرد.


جنگ ستارگان در برنابئو بدون نیمار!

حس بهتری دارم وقتی قرار باشد طغیان کنیم، به اندازه کافی خوش شانس بوده‌ام که بارها در این باشگاه انجامش دهم اما واقعا در هفته‌هایی که جنگ باشد راحت‌تر هستم.»

بارسا در حال حاضر با یک بازی بیشتر سه امتیاز از رئال کمتر دارد، در حالیکه تنها پنج هفته به پایان فصل باقی مانده است. تیمِ انریکه در جدال بزرگ امشب در برنابئو می‌تواند رویکردی واکنش‌گرا داشته باشد و تلاش کند تا رویِ ضد حمله‌ها دروازه‌یِ میزبان صدرنشین را باز کند. هیچ تیمی این فصل به اندازه‌یِ بارسا در لیگ موفق نشده روی ضد حمله‌هایش به گل برسد (۵)، و البته خط حمله‌یِ کاتالان‌ها حتی در غیبت نیمار هم همچنان آتشین است و دو گلزن برتر این فصل لیگ را در مرکز خودش می‌بیند: مسی با ۲۹ گل و سوارز با ۲۴ گل.

نکته‌ امیدوارکننده برای بارسا در بازی امشب وضعیت نه چندان مناسب خط دفاعی رئال است. غیبت پپه و رافائل واران باعث شده تا حالا ناچو کنار سرخیو راموس در قلب دفاع رئال قرار بگیرد، خط دفاعی‌ای که در ۱۳ بازی اخیرش، حتی با حضور پپه و واران هم تنها یک کلین شیت داشته است.

اما ضعف خط دفاعی تیم زین‌الدین زیدان را در هفته‌های گذشته مهاجمینش جبران کرده‌اند. بزرگ‌ترین خطر برای دروازه‌ بارسا در ال کلاسیکو امشب کریستیانو رونالدو است، ستاره‌ای که با پنج گلی که در دو بازی به بایرن مونیخ زد حالا در فرمی فوق‌العاده و روحیه‌ای عالی قرار دارد. در ضمن بازگشت گرت بیل و آمادگی جسمانی ستاره‌ ولزی رئال هم به زیدان کمک می‌کند تا بهترین ترکیب هجومی‌اش را در اختیار داشته باشد.

روبرتو کارلوس، اسطوره رئال مادرید درباره زیدان اظهار داشت: کارلوس درباره زیدان گفت:" به عنوان مربی و شخصیت فوق العاده است. از همان اول می‌دانستم که مربی می‌شود. همیشه با لبخند با همه برخودر می‌کرد. وقتی کنارش می‌ایستادیم، زیاد صحبت نمی‌کرد ولی حرف هایی که می‌زد همگی با منظور و هدفی مشخص بود."

با تمام این حرف‌ها اما همچنان کلیدی‌ترین نکته‌ بازی غیبت نیماری است که در هفت رویارویی‌اش با رئال در لا لیگا سه گل زده و پنج پاس گل داده است. رئالی‌ها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و با شکست دادن دشمن قدیمی خودشان در خانه شش امتیاز با بارسا در صدر جدول فاصله ایجاد کنند و قدمی بسیار بلند به سوی اولین قهرمانی‌شان در لا لیگا بعد از پنج سال بردارند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار