گوناگون

از نگرانی افزایش کرونا در شهرهای زرد و آبی تا ظرفیت تولید غذای ۷۰۰میلیون نفر در ایران!

از نگرانی افزایش کرونا در شهرهای زرد و آبی تا ظرفیت تولید غذای ۷۰۰میلیون نفر در ایران!

پارسینه: مشغله فراوان گاهی باعث می‌شود از بخش مهمی از اخبار ساعات گذشته بی اطلاع بمانید یا درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته که در جریان آن‌ها هم قرار نگرفته اید، پارسینه تلاش می‌کند صبح هر روز مهم‌ترین این رویداد‌ها را که گاهی از نظر‌ها دور افتاده و کمتر به آن پرداخته می‌شود به اطلاع مخاطبانش برساند.

تحریریه پارسینه| درست در لحظاتی که در کوران مشغله روزانه گرفتار و یا در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته است، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. پارسینه هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بامدادی ندارد و صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.

امام جمعه اهواز: لباسِ پاره پوشیدنِ جوانان چندش آور است

وی با اشاره به نحوه پوشش در جامعه اسلامی بیان کرد: توجه به پوشش خیلی مهم است اینکه یک جوان امروز لباس پاره می‌پوشد، بسیار چندش آور است. امام جمعه اهواز با اشاره به آیات مختلف قرآن کریم درباره سبک زندگی بیان کرد: باید گفتمانی در مقوله‌های گوناگون سبک زندگی اسلامی ایجاد شود چراکه ضعف در فرهنگ کار جمعی، افزایش آمار طلاق، نبود انضباط لازم در فرهنگ رانندگی، رواج دروغ و کاهش ازدواج و فرزند آوری نمونه‌هایی از فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است.

روایت رئیس مجلس از دیدار با یک معلم فداکار

رئیس مجلس گفت: در مجلس یازدهم به دنبال آن هستیم که مسائل آموزش و پرورش را در اولویت قرار دهیم و به وظایف خود در قبال معلمان عمل کنیم. محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، با تأکید بر ضرورت حمایت از فرهنگیان نوشت: توفیق داشتم تا در روز دانش‌آموز سرزده به دیدار یکی از معلمان فداکار کشورمان بروم؛ خانم ثریا مطهرنیا پس از نزدیک به سه دهه خدمت صادقانه در راه تربیت دانش‌آموزان در نقاط محروم و روستا‌های دور دست و کم جمعیت، امروز در سطح جهانی شناخته شده و الهام‌بخش سایر معلمان هستند. وی در ادامه این مطلب آورده است: خانم مطهرنیا، آموزگار اهل بیجار استان سرافراز کردستان، حتی در ایام تعطیل و در فصل تابستان نیز در روستا علاوه بر پیگیری امور تحصیلی دانش‌آموزان به خانواده‌های نیازمند کودکان بیمار نیز کمک‌های فراوانی کرده است. ⁣رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این معلم فداکار در سال‌های خدمت خود به لطف خداوند متعال موفق شده است، بیش از هزاران کودک بیمار را در شهرستان و روستا‌های محروم شناسایی کرده و از طریق ارتباط گیری با خیرین و موسسه‌های خیریه راه سخت و هزینه بردار درمان را برایشان قدری آسان نماید. وی نوشت: قدردانی از زحمات بی‌دریغ او و تمامی افرادی که عمر خود را وقف آبادانی ایران و رفع مشکلات مردم کرده‌اند، کمترین وظیفه‌ای است که بر دوش ماست. ⁣رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی همچون «مطهرنیا» و تمامی معلمان دلسوز و فداکار ایران اسلامی، حق بزرگی بر گردن یکایک ما دارند و مهم‌ترین نقش را در ساختن آینده ایران عزیز ایفا می‌کنند، تاکید کرد: امیدوارم در مجلس یازدهم بتوانیم پاسخی در خور به مطالبات بر حق فرهنگیان عزیز بدهیم و با در اولویت قرار دادن پیگیری مسائل آموزش و پرورش و ریل‌گذاری تحقق تحول بنیادین واقعی در این بخش، به وظیفه خود در قبال تمامی معلمان عزیز و فداکار کشورمان عمل کنیم.

حقیقت‌پور: عوامل نفوذی حمله سایبری را در داخل پمپ بنزین‌ها اعدام کنیم

منصور حقیقت پور از نمایندگان پیشین مجلس گفت: بر ماست که اگر فهمیدیم حمله سایبری از کجا صورت گرفته است، اولا اگر عوامل نفوذی باشد باید نفوذی‌ها را در داخل پمپ بنزین‌ها اعدام کنیم و این تنبیه جاسوس‌ها و خائن‌ها است که آن‌ها را در پمپ بنزین‌های جمهوری اسلامی ایران آویزان کنند و اگر منشا خارجی داشته باشد ضربه دوم ما باید از ضربه اول بزرگ‌تر باشد. زدی ضربتی، ضربتی نوش کن! آن‌ها باید منتظر باشند تا جوانان ما جواب لازم را به آن‌ها بدهند و انشالله این ضربه را خواهند زد و این انتقام را خواهند گرفت.

سی ان ان: رئیس سازمان سیا برای هشدار به کرملین به مسکو سفر کرد

شبکه سی ان ان گزارش داد که دولت بایدن "بیل برنز" رئیس سازمان سیا را برای هشدار دادن به کرملین در مورد فعالیت نظامی در نزدیکی مرز با اوکراین به مسکو فرستاد.

سی ان ان به نقل از منابع خبری نوشت: برنز به این دلیل به مسکو سفر کرد تا هشدار دهد که ایالات متحده از نزدیک شاهد استقرار نیرو‌ها در نزدیکی مرز اوکراین است و در تلاش است تا مشخص کند که انگیزه اقدام‌های روسیه چیست.

سفر برنز به روسیه، جایی که او با مقام‌های ارشد امنیتی کرملین که مستقیماً در فعالیت‌های نظامی دخیل بودند گفتگو کرد، در حالی انجام شد که ایالات متحده به طور فزاینده‌ای از جابه جایی نیرو‌ها و تجهیزات روسیه در نزدیکی مرز شمالی اوکراین نگران شده است.

پوتین: کریمه برای همیشه بخشی از روسیه خواهد بود

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که تعطیلات ملی این کشور را در کریمه می‌گذارند، همزمان با حضور در کریمه اعلام کرد که این منطقه برای همیشه بخشی از روسیه باقی خواهد ماند.

پوتین در هنگام بازدید از کریمه در سخنانی گفت: «کشور ما اتحادی تاریخی به دست آورده است. این پیوند زندگی و غیرقابل انکار به ویژه اینجا در سواستوپول کریمه بیشتر هم احساس می‌شود.»

پوتین در ادامه گفت: «کریمه برای همیشه با روسیه خواهند ماند. چرا که این خواست مطلق، آزاد و مصمم تمام مردم روسیه است.»

کشته شدن ۱۱ سرباز در غرب نیجر

وزارت دفاع نیجر اعلام کرد که افراد مسلح ناشناس بعد از ظهر پنجشنبه با کاروانی از خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها وارد روستای «داجنی» در نزدیکی مرز با کشور مالی شده و با سربازان مستقر در خارج از این روستا درگیر شدند.

وزارتخانه یاد شده تأکید کرد که این حمله دفع شد، اما ۱۱ سرباز کشته و ۹ سرباز هنوز مفقود هستند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

حمله روز پنجشنبه دو روز پس از کشته شدن ۶۹ نفر در منطقه دیگری در نزدیکی مرز مالی، در ۱۰۰ مایلی (۱۶۰ کیلومتری) صورت گرفت.

جان کری با نمایندگان روسیه و چین در گلاسکو گفتگو کرد

آسوشیتدپرس، «جان کری»، نماینده آمریکا در امور اقلیمی از گفت و گوی مهمی با نمایندگان روسیه و چین در حاشیه اجلاس آب و هوایی سازمان ملل (کاپ ۲۶) در گلاسکو خبر داد.

جان کری به خبرنگاران گفت: ما در محل اجلاس آب و هوایی کاپ ۲۶ مشغول مذاکره با مقامات روس برای بررسی روش‌های کاهش تولید گاز متان بوده ایم. همچنین مشغول دیدار با چینی‌ها در گلاسکو بوده ایم. چند روز است که برای یافتن یک زمینه مشترک و مسیر پیش رو با آن‌ها مشغول گفتگو بوده ایم.

به گفته جان کری، از سال آینده کشور‌های ثروتمند در راستای تلاش برای تأمین کمک اقلیمی سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار به کشور‌های درحال توسعه اقدام خواهند کرد.

عقب نشینی عربستان از مذاکره با ایران؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه به دنبال تقویت روابط با کشور‌های همسایه هستیم، اظهار کرد: برای شروع مذاکرات رسمی با عربستان نیاز به مقدمات و روابط کارشناسی است، اما هنوز این مقدمات فراهم نشده است. محمود عباس زاده مشکینی گفت: علائمی از سوی عربستانی‌ها شاهد بودیم که این علائم نشانه علاقمندی آن‌ها برای بازسازی روابط بود؛ اما این علائم در حال حاضر کمی کمرنگ شده است؛ حتی بعضی از این علائم، معکوس شده است.

احتمال مرگ افشاگر کرونا در زندان چین

«ژانگ ژان» ۳۸ ساله، خبرنگاری که برخی مسائل مربوط به شیوع اولیه کووید۱۹ را در چین را افشا کرد اکنون در زندان دست به اعتصاب غذا زده و رو به مرگ است. ژان در مورد پاسخ اولیه دولت چین به شیوع گسترده کرونا دست به افشاگری زده بود تا اینکه بازداشت شد.

زندان سنندج مرگ یک زندانی به‌دنبال ضرب و شتم ماموران را تکذیب کرد

خبر مرگ یک زندانی به‌دنبال ضرب و شتم توسط ماموران زندان سنندج تکذیب شد. به گزارش روابط‌عمومی زندان سنندج، خبر مرگ یک زندانی به دنبال ضرب و شتم توسط ماموران زندان سنندج کذب است. خسرو جمالی‌فر، سابقه‌دار و متهم به دو فقره قتل و محاربه، در درگیری داخل بند با یک زندانی دیگر که وی نیز به دلیل ضرب و جرح دوران محکومیت خود را طی می‌کند، فوت شده است. این دو زندانی باهم درگیر می‌شوند که توسط مراقبین از هم جدا و خسرو جمالی‌فر با تصمیم شورای انضباطی و تائید قاضی ناظر زندان جدای از سایرین نگهداری می‌شود، نفر دوم نیز به دلیل صدمات وارده به مراکز درمانی منتقل می‌شود. در سرکشی مراقبین، مرحوم جمالی‌فر اظهار سردرد می‌کند که بلافاصله به بهداری زندان و سپس به بیمارستان اعزام می‌شود که متاسفانه پس از یک ساعت در بیمارستان فوت می‌کند. علت تامه فوت توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است. شایان ذکر است زندانی مذکور دارای سوابق متعدد درگیری با مددجویان و خودزنی در حضور قاضی ناظر زندان بوده است.

تهران زرد شد

بر اساس اعلام وزارت بهداشت شمار شهرستان‌های قرمز کرونا به ۳۳ مورد افزایش یافت. تعداد سهرستان‌های نارنجی هم ۹۵ شهرستان است. با این حال وضعیت تهران و کرج زرد شده است.

بیانیه بی‌سابقه رهبر طالبان درباره «خطر نفوذ»

رهبر طالبان افغانستان درباره خطر ورود نفوذی‌ها و خائنان به این جنبش که کنترل افغانستان را به دست گرفته‌اند، هشدار داد. ملا هبت‌الله آخندزاده با اشاره به جدی بودن این تهدید بیانیه‌ای بی‌سابقه را منتشر کرده و از فرماندهان طالبان خواست تا رسته‌های خودشان را مورد بازبینی قرار دهند. وی در ادامه این بیانیه آورده است: تمامی فرماندهان و مقام‌های ارشد گروه‌های طالبان باید رسته‌های خودشان را مورد بازبینی قرار داده و اگر شاهد یکسری موارد ناشناخته و فعال در داخل رسته‌های خود شدند که علیه دولت طالبان افغانستان فعالیت می‌کنند، باید مراتب را هر چه سریعتر گزارش دهند.

محافظ سابق مکرون به جرم کتک زدن شهروندان فرانسه به ۳ سال زندان محکوم شد

الکساندر بنالا، دستیار معزول و عضو پیشین تیم امنیتی امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه به جرم ضرب و شتم شهروندان در جریان تظاهرات اول ماه مه، روز جهانی کارگر سال ۲۰۱۸ در پاریس و حمل و نگهداری غیرقانونی سلاح گرم به سه سال زندان محکوم شد. دو سال از این حکم حبس تعلیقی است.

فشار جمهوری‌خواهان بر دولت بایدن برای کنارگذاشتن دیپلماسی با ایران

بر اساس نامه‌ای که روز پنجشنبه به کاخ سفید ارسال شده، جمهوری‌خواهان کنگره در حال از سرگیری فشار‌ها بر دولت بایدن برای ترک دیپلماسی با ایران در پی حملات پهپادی اخیر به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه شده‌اند.

چهارشنبه دو هفته پیش بود که رسانه‌ها از شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه التنف و وقوع حمله هوایی به محل استقرار نظامیان آمریکایی در سوریه خبر دادند. پس از آن، «بیل اربن»، سخنگوی سازمان تروریستی «سنت‌کام» در بیانیه‌ای مدعی شد که این پایگاه مورد حمله «عامدانه و هماهنگ» قرار گرفته، اما هیچ فرد آمریکایی بر اثر آن کشته یا مجروح نشده اند. وی تصریح کرد: «بر اساس گزارش‌های اولیه در این حمله هم از هواگرد‌های بدون سرنشین و هم از آتش غیرمستقیم استفاده شده است.»

البته برخی مقام‌های آمریکایی پس از این حمله، اقدام به اتهام زنی علیه ایران پرداخته و مدعی شدند که نیرو‌های وابسته به ایران این حملات را انجام داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری «واشنگتن فری‌بیکن»، ۱۷ عضو جمهوری‌خواه کنگره به رهبری «برایان استیل» نماینده جمهوری‌خواه ایالت ویسکانسین، دولت بایدن را متهم کرده‌اند که حملات خصمانه فزاینده ایران به آمریکا و متحدانش در خاورمیانه را با هدف احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ نادیده می‌گیرد.

در این نامه ذکر شده است: «در زمانی که تنش‌ها در خاورمیانه تشدید می‌یابد این اقدام، پیام خطرناکی به دوستان و دشمنان ما ارسال می‌کند که ما به برداشتن تحریم‌ها و مذاکره با بزرگترین کشور حامی تروریسم می‌پردازیم در حالی که آن‌ها به ما حمله می‌کنند».

در این نامه آمده است: «این حمله یادآور دیگری است که دولت شما با اولویت‌های اشتباهی برای وارد شدن به توافق هسته‌ای ایران تنظیم شده است. اگر ایران تمایل داشته باشد تا با چنین رفتاری در حالی که مذاکرات در حال انجام بوده، رفتار کند، احترامی که آن‌ها برای هر توافقی که حاصل می‌شود زمانی که جوهر آن خشک شود را تصور کنید».

این نمایندگان جمهوری‌خواه در ادامه نامه خود نوشتند: «ما شاهد این هستیم که ایران به نیرو‌های آمریکایی و متحدان ما در خاورمیانه حمله می‌کند حال آنکه فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش می‌دهد».

در این نامه آمده است: «این تهدیدات ادامه دارد و دولت شما به تضعیف توانایی ما برای مبارزه با رژیم ایران از طریق برداشتن تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهد».

کشور‌های غربی به رهبری آمریکا در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند، اتهامی که ایران قویاً آن را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بار‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند، اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

این اتهامات علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که آمریکا دارای بزرگترین و به روزترین زرادخانه هسته‌ای در جهان بوده و صد‌ها کلاهک هسته‌ای را در زرادخانه خود نگهداری می‌کند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشور‌های موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد.

توقیف یک کشتی روسی توسط دانمارک

رادیو اروپا، مقامات دولت دانمارک از توقیف یک فروند کشتی تحقیقاتی روسیه، در شمال شبه جزیره «یوتلند» خبر می‌دهند.

سفارت روسیه در کپنهاگ هم با تائید این خبر، اعلام کرد این کشتی متعلق به آکادمی علمی موسسه اقیانوس شناسی «شیروشوف» است و چهار روز پیش (اول نوامبر)، در حال سوخت گیری در بندر «اسکاگن»، توقیف شده است.

گفته می‌شود که این کشتی تحقیقاتی ۶۱ سرنشین داشته و توقیف آن به درخواست یک شرکت کانادایی و به دلیل فعالیت‌های تجاری صورت گرفته که قبلاً از سوی این کشتی انجام می‌شده است.

رفیق‌دوست: کشور‌ها نگران حمله نباشند ما حمله نمی‌کنیم

رفیقدوست گفت: از نظر وسایل دفاعی یا با آمریکا هم ترازیم یا از این کشور جلوتر هستیم، امروز معتقدیم حمله نظامی علیه ایران امکان ندارد و هرکسی باشد شکست می‌خورد. «محسن رفیق‌دوست»، وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس، در رابطه با قدرت دفاعی و موشکی ایران پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی معتقد است: «قدرت دفاعی و وضعیت موشکی ایران روز به روز بیشتر و بهتر می‌شود و ایران برای دنیا هر روز ترسناک‌تر می‌شود. سیاست کلی ما دفاعی است و به دنبال حمله نیستیم.»

واکنش عباس عبدی به اظهارات یک نماینده: این اندازه توهین به شعور جامعه بی سابقه است

عباس عبدی در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس که گفته بود «ایران ظرفیت تولید غذای ۷۰۰ میلیون نفر را دارد» نوشت: این اندازه توهین به شعور جامعه در سیاست ایران بی سابقه است. عباس عبدی در این باره نوشت: می‌خواستم در باره این اظهار نظر چیزی بنویسم. ولی هر چه فکر کردم، دیدم نوشتن نقدی مودبانه ممکن نیست، تنها این به ذهنم رسید که این اندازه توهین به شعور جامعه در سیاست ایران بی‌سابقه است. گفتنی است که حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس چندی پیش ضمن انتقاد از بی‌توجهی به حوزه کشاورزی، گفت: ایران به دلیل شرایط اقلیمی، این ظرفیت را دارد که بتواند جمعیت ۷۰۰ میلیونی همسایگان خود را از انواع محصولات کشاورزی تأمین کند.

نگرانی از افزایش کرونا در شهر‌های زرد و آبی

دکتر مسعود یونسیان در گفتگو با ایسنا، با اشاره به توقف روند کاهشی کرونا در اکثر استان‌های کشور، گفت: ظاهرا رنگ‌بندی‌های کرونایی ارائه شده از شهر‌های کشور بر اساس موارد بستری است؛ درحالی که آنچه که لازم است بدانیم تا بتوانیم تصمیم درست و به موقع بگیریم، این است که اطلاعات در مورد موارد ابتلای جدید به روز باشد. موارد جدید یعنی مبتلایان به کرونایی که تازه تشخیص داده می‌شوند و معمولا چند روز پس از ابتلا، فرد ممکن است در بیمارستان بستری شود و باید برای تصمیم‌سازی درست، فاصله این بین برطرف شود.

او تاکید کرد: در رنگ‌بندی‌های جدید تعداد شهر‌های نارنجی افزایشی بوده است که حکایت از افزایش بیماران بستری در آن شهر‌ها دارد؛ ولی از آنجایی که شهر‌های بزرگی همچون تهران هنوز روند کاهشی دارند، در مجموع در کشور هنوز هم روند بیماری افزایشی نشده است. اگر بخواهیم درست رصد کنیم باید تمام آزمایشگاه‌های کشور که تست‌های کرونا را انجام می‌دهند به سامانه‌ای متصل شوند و با دسترسی به این سامانه و استخراج اطلاعات به روز شده می‌توان خیلی زودتر تصمیم‌گیری کرد؛ اما تا زمانی که تعداد موارد مثبت جدید با تاخیر به دستمان برسد، نمی‌توانیم به موقع تصمیمات مهم برای مدیریت شرایط اتخاذ کنیم.

این اپیدمیولوژیست با تاکید بر اینکه نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از زمان بروز پیک ششم داشت، اظهار کرد: هنوز در سایر کشور‌ها هم که اطلاعات به روز و سامانه برخط دارند، نمی‌توان از زمان دقیق آغاز پیک بعدی صحبت کرد و آن را پیش بینی کرد. ما هم همانگونه فعلا می‌توانیم به تشریح شرایط گذشته و نهایتا هم شرایط حال حاضر بپردازیم تا اینکه آینده را پیش بینی کنیم.

او درباره علت تمرکز شهر‌های قرمز در نوار غربی کشور، بیان کرد: دو معیار داریم؛ یکی اینکه نسبت ابتلا چقدر است و مثلا از هر ۱۰۰هزار نفر، چند نفر به کرونا مبتلا می‌شوند و دیگری شاخص مهم تغییر نسبت ابتلا است. یعنی به طور مثال ممکن است در یک استانی همیشه از هر ۱۰۰ هزارنفر، ۱۵ نفر به کرونا مبتلا شوند که حکایت از روند ثابت دارد؛ اما اگر در شهر دیگری امروز از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۷ نفر مبتلا شوند و هفته آینده ۱۰ نفر، گرچه تعداد ابتلا از شهر اول کمتر است، اما سرعت و روند بیماری در شهر دوم افزایشی است که این بیشتر باعث نگرانی می‌شود. در واقع، بیشتر از آنکه از ثابت بودن روند بیماری در شهر نارنجی یا قرمز نگران باشیم، نگران تغییر روند بیماری در شهر‌های زرد و آبی هستیم.
منبع: پارسینه

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار