گوناگون

از واکنش دستیار ظریف به تصاویر جنجالیِ یک «تی‌شرت آمریکایی» تا تکذیب کشته شدن یکی از متهمان ناآرامی‌های خوزستان در زندان

از واکنش دستیار ظریف به تصاویر جنجالیِ یک «تی‌شرت آمریکایی» تا تکذیب کشته شدن یکی از متهمان ناآرامی‌های خوزستان در زندان

پارسینه: مشغله فراوان گاهی باعث می‌شود از بخش مهمی از اخبار ساعات گذشته بی اطلاع بمانید یا درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته که در جریان آن‌ها هم قرار نگرفته اید، پارسینه تلاش می‌کند صبح هر روز مهم‌ترین این رویداد‌ها را که گاهی از نظر‌ها دور افتاده و کمتر به آن پرداخته می‌شود به اطلاع مخاطبانش برساند.

تحریریه پارسینه| درست در لحظاتی که در کوران مشغله روزانه گرفتار و یا در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته است، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. پارسینه هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بامدادی ندارد و صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.

چین سیاست سه فرزندی را رسما قانونی کرد

چین برای افزایش نرخ زاد و ولد به طور رسمی قوانین خود را در مورد داشتن فرزند تغییر داده تا به این ترتیب به زوج‌ها اجازه دهد سه فرزند داشته باشند.

درخواست سازمان ملل از همسایگان افغانستان

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌گوید که اغلب افغان‌ها و کسانی که ممکن است جانشان در خطر باشد، نمی‌توانند این کشور را ترک کنند و راهی برای خروج از این کشور را ندارند.

روایت رئیسی از قول رییس جمهور چین

ابراهیم رییسی رئیس جمهور، در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور چین گفت: در این گفتگو بر تسریع در تامین واکسن‌های درخواست شده کشورمان تاکید شد و رئیس جمهور چین نیز قول داد که همکاری لازم در این زمینه از سوی تولیدکنندگان واکسن در چین با ایران انجام شود.

تکذیب کشته شدن یکی از متهمان ناآرامی‌های تیر در زندان

در پی برخی اخبار منتشره مبنی بر کشته شدن یکی از متهمان ناآرامی‌های تیرماه خوزستان در زندان، مرکز رسانه قوه قضائیه ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد که چنین اتفاقی در زندان‌های استان خوزستان رخ نداده است. در همین راستا، مهدی کشت دار، مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه در توییتی در پاسخ به یکی از کاربران توییتر نوشته است که نه برای محمد الکنانی و نه برای هیچ زندانی دیگر در زندان اهواز و زندان‌های خوستان اتفاقی نیفتاده است چه رسد به اینکه کشته شوند.

آمادگی آمریکا برای یک توافق متفاوت از برجام با ایران

رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، گفته است که آینده توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام با «علامت سوال بزرگی» روبرو است. او گفت اگر در ماه‌های آینده ایران و آمریکا نتوانند به توافقی دست یابند٬ تیم ما در حال آماده کردن برخی برنامه‌ها (و طرح‌ها) جهت وضعیت‌های احتمالی است. او اضافه کرد، یکی (از طرح‌ها) این است که تهران و واشینگتن یک توافق کاملا جداگانه‌ای را امضا کنند که دارای مفاد متفاوتی با توافق کنونی (برجام) باشد. (طرح) دیگر این است که پاسخ‌های تنبیهی با همکاری متحدان اروپایی (علیه ایران) اعمال شود.

گروهی برای براندازی کشور برنامه دارند

حسین راغفر: روه دیگر نیز برای براندازی کشور برنامه دارند و برنامه‌ریزی آن‌ها برای این امر به ویژه از اواخر دهه ۸۰ بیشتر شده است و همچنان ادامه دارد از جمله اقدامات آن‌ها افزایش شدید قیمت ارز است که از اصلی‌ترین عوامل ناترازی بزرگ در زندگی‌های فردی، خانوادگی و ملی است. ما تجربه کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را که تعداد زیادی از افراد آن را ساماندهی کردند و در نهایت موفق شدند، داریم. به گفته راغفر، اصلی‌ترین مرحله انجام کودتا مرحله آماده‌سازی اذهان عمومی، ایجاد تفرقه در جامعه و متهم کردن مسئولان کشور است که در این صورت کودتا و اقدامات براندازی انجام می‌شود.

پیگیری فراکسیون اهل سنت مجلس برای برخورد با فرد هتاک

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس از پیگیری سریع فراکسیون اهل سنت مجلس جهت شناسایی و برخورد با عوامل هتاک در یکی از هیات‌های جنوب تهران خبر داد. جلال محمودزاده از پیگیری سریع رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس جهت شناسایی و برخورد با عوامل هتاک به مذاهب در یکی از هیات‌های جنوب تهران خبر داد و گفت: ۲۸ مرداد ماه، حوالی ظهر در یک مراسم عزاداری در جنوب تهران به مقدسات مذاهب توهین شد. فیلم این مراسم در بین مردم پخش شد و ناراحتی و انتقاد علمای و ایرانیان اهل تسنن را به دنبال داشت. رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس گفت: ما از شب گذشته از طریق وزیر اطلاعات و فرمانده نیروی انتظامی پیگیری کردیم تا عاملان این ماجرا را دستگیر کنند. هدف ما این است که دوباره این اشخاص که رفتار آنان در تضاد با رهنمود‌های رهبری معظم انقلاب و مخالف قانون بوده و عامل برهم زدن وحدت جامعه و جریحه دار کردن احساسات جامعه اهل سنت کشور هستند، تکرار نشود. دقایقی پیش به بنده اطلاع دادند که افراد خاطی دستگیر شدند. نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به تصویب قانونی در خصوص توهین به مذاهب در سال ۹۸ گفت: قانونی تصویب شده تا توهین کنندگان به مقدسات مردم مجازات شوند. طبق قانون مجازات اسلامی با این افراد برخورد خواهد شد. ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی در مورد این موضوع است.

واکنش دستیار ظریف به تصاویر جنجالیِ یک «تی‌شرت آمریکایی»

دستیار وزیر امور خارجه تصویر سقوط شهروندان افغانستانی از هواپیمای باری آمریکا در کابل را که توسط یک شرکت آمریکایی تبدیل به تی‌شرت شده است را انحطاط انسانیت دانست. سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه در امور آسیای جنوبی وزارت امور خارجه با انتشار عکس‌هایی در صفحه شخصی خود در توئیتر از تی‌شرت‌های آمریکایی که تصاویر سقوط شهروندان افغانستانی از هواپیمای باری C۱۷ ارتش آمریکا روی آن نقش بسته است، نوشت: آیا برای انسانیت شوربختی نیست؟ دردناک‌ترین و دلخراش‌ترین صحنه‌ای را که آمریکایی‌ها در فرار خود از افغانستان خلق کردند توسط شرکت‌های آمریکایی تبدیل به تی‌شرت شود و برای فروش تبلیغ شود تا زشتی اعمالشان را عادی کنند؟ موسوی تاکید کرد: چقدر انسانیت در انحطاط غرق است.

نماینده پارلمان لبنان: کمک‌های ایران به لبنان غیر مشروط است

یک نماینده پارلمان لبنان با بیان اینکه کمک‌های ایران به این کشور غیر مشروط است، گفت: متحدان غربی و عربی، به بیروت خیانت کردند. به گزارش المیادین، «سزار معلوف» نماینده پارلمان لبنان در سخنانی گفت: متحدان غربی و عربی لبنان به این کشور پشت کردند. در شرایطی که متحدان بیروت به آن خیانت کردند، ما چرا نباید کمک‌های ایران را بپذیریم؟ بر اساس این گزارش، این نماینده پارلمان لبنان تصریح کرد: چرا پذیرش کمک‌های ایران توسط لبنان ممنوع است؟ ما هر نوع کمک‌های غیر مشروط را خواهیم پذیرفت. کمک‌های ایران به لبنان نیز غیر مشروط هستند. وی با اشاره به سخنان اخیر سفیر آمریکا در بیروت در خصوص برخی تحرکات واشنگتن برای کمک به لبنان، گفت: سفیر آمریکا در لبنان دیر از خواب بیدار شده است، زیرا ما از مدت‌ها پیش با بحران مواجه شده ایم.
منبع: پارسینه

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار