گوناگون

علامه کرباسچیان؛سوژه گفتگوی غیررسمی ظریف-کری

علامه کرباسچیان؛سوژه گفتگوی غیررسمی ظریف-کری

پارسینه: علی‌اصغر کرباسچیان معروف به علامه کرباسچیان (زاده ۱۲۹۳ تهران - درگذشته ۹ مرداد ۱۳۸۲ تهران) روحانی اهل ایران، تدوین کننده نخستین رساله توضیح المسائل، و از بنیانگذاران مدرسه علوی و مدرسه نیکان بود.

پارسینه: اگر حاشیه های غیررسمی گفتگوهای هسته ای ایران و غرب از اصل آن جذاب تر نباشد، قطعا جذابیت کمتری هم ندارد.

شنیده های خبرنگار پارسینه حاکی است که دکتر جواد ظریف (که خود از فارغ التحصیلان مدرسه علوی است) در حاشیه و زمان های استراحت مذاکرات هسته ای با وزیر خارجه آمریکا در خصوص علامه گفتگو کرده است که این گفتگو با علاقه مندی کری ادامه داشته است.


ماجرا از این قرار بوده که ظاهرا در زمان های استراحت بین مذاکرات ظریف بنا به دلیلی از مرحوم علامه مطالبی را به جان کری می گوید(مثالی از سخنان علامه می زند) و به واسطه ی توجه او از خصوصیات وی برای کری تعریف می کند؛ طی جلسات استراحت بعدی اولین چیزی که کری در زمان استراحت و گفتگوهای غیررسمی، از ظریف می خواست این بود که از علامه برایش بگوید که با اشتیاق به این سخنان گوش می کرد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    خیلی جالب بودس که تیتر یک شدس!!!

  • ناشناس

    بعد از جنگ جهانی دوم ، گردشگری رونق زیادی یافت . افزایش گردشگری بیش از آنکه خواست مردم عادی باشد خواست سیاستمداران و دولتها بود. زیرا با وجود حضور افراد در کشورهای مختلف ، همه مردم دنیا با خرده فرهنگهای یکدیگر بیشتر آشنا می شوند و به دلیل این آشنایی و شناخت ، علاقه و دوستی پیش می آید و این می تواند مانع از تکرار جنگ های نفرت انگیزی مانند جنگ جهانی دوم شود.
    حکایت آمریکا و ایران نیز چنین است.
    اگر ملت دو کشور مراودات خود را با یکدیگر قطع کنند دو کشور به تدریج برای دیگری هیولایی عظیم خواهد شد.
    اینکه ظریف در خلال استراحت ها از روزهای سخت ایرانی ها در روزهای بمباران ، حملات شیمیایی صدام و ... و درباره علامه کرباسچیان صحبت کرده است ، نشان از هوش او دارد. زیرا با این کار ذهن غربیها را برای درک ملت ایران آماده کرده و راه را برای اجرای برجام هموارتر کرده است.

  • ناشناس

    یاد گورباچف افتادم!

  • فرامرز از کرمانشاه

    کاش یکی هم پیدا می شد از این بزرگوار برای ما ایرانیها هم مطلبی بگه . حالا مطمئنم که جان کری بیشتر از من در مورد این آقا میدونه

  • ناشناس

    جان کری می خواسته بدونه چنین ادم های چه استاد هایی داشتند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار