گوناگون

هر ساله بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی تنها از مرز مهران عبور میکنند

پارسینه: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: سالانه بیش از 500 هزار گردشگر خارجی از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور می شوند.

علی قاسمپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا اظهار کرد: این تعداد گردشگر، عموما از کشور عراق و کشورهای آسیای میانه از جمله تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان، پاکستان و هندوستان هستند.
وی با بیان اینکه مقصد تعداد کمی از این گردشگران استان ایلام است، افزود: این گردشگران بیشتر با هدف سفر به استان های قم، مشهد، تهران و استان های شمالی وارد کشورمان می شوند.
قاسمپور با اشاره به اینکه گردشگران ورودی از مرز بین المللی مهران ساماندهی نشده اند، تاکید کرد: معاونت گردشگری در حال تهیه دستورالعمل اجرایی نحوه ساماندهی گردشگران ورودی از مرز مهران است و این مهم به زودی به استان ابلاغ می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: بر اساس این دستورالعمل در زمینه ساماندهی گردشگران ورودی مرز مهران اقدام و تلاش می شود میزان ماندگاری آنها در استان ایلام افزایش یابد.
قاسمپور یادآور شد: تلاش می شود گردشگران ورودی مرز مهران در قالب تور و به صورت گروهی وارد کشور شوند و برنامه بازدید از جاذبه های تاریخی، طبیعی و تفریحی استان ایلام در برنامه سفر آنها گنجانده شود.
وی ادامه داد: باید برنامه ریزی های لازم انجام شود تا استان ایلام از معبر گردشگری به یک مقصد گردشگری تبدیل شده و از درآمدهای این صنعت بهره مند شود اما لازمه آن فراهم کردن زیرساخت ها است.
وی اظهار کرد: مرز مهران یکی از امن ترین مرزهای کشور و نزدیکترین مرز به شهرهای کربلا، نجف و بغداد است به همین دلیل گردشگران و زوار رغبت بسیار زیادی به تردد از طریق این مرز دارند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با بیان اینکه در ایام اربعین بیش از یک میلیون زایر از طریق مرز مهران تردد می کنند، خواستار همکاری تمامی دستگاه ها، انجمن ها، نهادهای مذهبی و بخش خصوص برای پذیرایی هر چه بهتر از زائران حسینی شد.
قاسمپور اضافه کرد: استان ایلام برای پذیرایی از مسافران و گردشگران آمادگی کامل دارد اما باید در زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری با همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی برنامه ریزی کنیم.
مرز بین المللی مهران به یکی از کانون های تردد زوار در کشور تبدیل شده است.
منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

  • ناشناس

    از چه کشورهایی همشون ثروتمند و دارای فرهنگ اجتماعی بالا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار