گوناگون

بازار فیلم فجر از نگاه خارجی ها

پارسینه: میهمانان خارجی حاضر در بازار جشنواره فیلم فجر ضمن موثر خواندن این رویداد برای سینمای ایران گفتند که بازار جشنواره می‌توانست غرفه‌های خارجی نیز داشته باشد.

به گزارش پارسینه، بازار جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در حالی روز گذشته (جمعه) هجدهمین دوره خود را به پایان رساند که امسال تنها 20 غرفه ایرانی در این رویداد حضور داشتند و حضور بین‌المللی محدود به خریداران از کشورهای گوناگون بود.

«کارلا مونی» رئیس جشنواره «راه ابریشم» ایرلند که برای دومین بار به ایران می‌آید‌، در ارزیابی خود از بازار امسال فجر گفت: بازار جشنواره فیلم فجر محلی مناسب برای آشنایی با مهمانان خارجی است اما وجود غرفه‌هایی از کشورهای دیگر نیز که به تبلیغ محصولات سینمایی خود بپردازند حائز اهمیت است. اگر بخواهید بازار جشنواره بزرگتری داشته باشید می‌توانید غرفه‌هایی نیز از کشورهایی چون ایرلند‌،آلمان‌، لبنان‌ و سایر کشورهای جهان داشته باشید. حضور بین‌المللی دیگر کشورها می‌تواند ایده خوبی برای بازار فیلم فجر باشد.

او در ادامه با اشاره به برخی مشکلات در امر اطلاع‌رسانی گفت: فکر می‌کنم بهتر است هنگامی که مهمانان خارجی به ایران می‌رسند یک نشست اطلاعاتی برای آن برگزار شود تا در جریان تمام برنامه‌های جشنواره قرار بگیرند. برای مثال ما تنها دو ساعت قبل از مراسم میهمانی که برای ما ترتیب داده شده بود از برگزاری آن با خبر شدیم.

«زین چارفومی» خبرنگار روزنامه الوطن از الجزایر که امسال در بازار جشنواره حضور داشت نیز عنوان کرد: سازماندهی بازار جشنواره جای بهبود دارد و می‌تواند سال آینده بهتر باشد برای مثال وضعیت اینترنت‌، حمل و نقل،قرار ملاقات‌ها و زمان‌بندی خیلی مناسب نبود‌ اما میهمان‌نوازی و رفتار ایرانی‌ها آنقدر خوب بود که ما این مشکلات را فراموش کردیم.

وی در ادامه افزود:بازار جشنواره فجر می‌تواند حداقل غرفه‌هایی از کشورهای منطقه چون بحرین‌، قطر‌، افغانستان‌ و عمان نیز داشته باشد. البته کیفیت فیلم‌های ایرانی که در بازار ارائه شده بودند‌، بسیار بالا بود که این موضوع مرا شگفت‌زده کرد.

«سم لاهود» از لبنان که سابقه حضور در بازار جشنواره چون برلین،کن و لوکارنو را دارد وجه تمایز بازار این جشنواره‌ها را با بازار جشنواره فجر بین‌المللی بودن و عرضه محصولات خارجی از سراسر جهان دانست اما بازار فجر را مختص سینمای ایران دانست.

او همچنین عنوان کرد: البته بازار جشنواره فجر به نفع صنعت داخلی سینمای ایران است اما اگر کمپانی و توزیع کنندگان خارجی نیز در جشنواره حضور داشتند‌، سینمای ایران می‌ توانست به نحوی بهتر به تبلیغ محصولات خود بپردازد البته این سیاست جشنواره است و به اهداف جشنواره بستگی دارد.

«عبدالعزیز بالغالی» رئیس جشنواره فیلم کوتاه مغرب نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن جشنواره بین المللی فیلم فجر و بخش بازار ابراز امیدواری کرد که کشورهای دیگر چون مغرب نیز در دوره آتی جشنواره حضور پررنگ‌تری در بازار داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار