گوناگون

دردسرهای انتخابات برای "پایتخت ریودوژانیرو"

پارسینه: نیما دهقانی که قرار بود خرداد ماه نمایش" پایتخت ریودوژانیرو کجاست؟" را با حضور بازیگرانی چون باران کوثری، رویا میرعلمی و شبنم مقدمی در تالار حافظ به صحنه ببرد از لغو اجرای این نمایش به دلیل همکاری نکردن مسئولان تالار حافظ خبر داد.

نیما دهقانی کارگردان نمایش" پایتخت ریودوژانیرو کجاست؟" درباره اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: این نمایش قرار بود خرداد ماه در تالار حافظ روی صحنه برود اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی که این تالار برای گروه‌های نمایشی به وجود می‌آورد اجرای این اثر به تعویق افتاده است. بنابراین اجرای این نمایش را که در برخی سایت ها مطرح شده است تکذیب می‌کنم.

وی افزود: در واقع تالار حافظ زیر قولش زده و به تعهدی که برای اجرای این نمایش به ما داده بود عمل نکرد. مسئولان این تالار عنوان می‌کنند چون نزدیک انتخابات است و حساسیت‌هایی وجود دارد فعلا نمی توانند اجازه اجرای این نمایش را به ما بدهند در حالی که این نمایشنامه مشکلی برای اجرا ندارد و پیش از این هم در برج میلاد نمایشنامه‌خوانی شده و استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفته است.

مشکل پیش آمده به دلیل حضور باران کوثری نیست

وی درباره حضور باران کوثری در این نمایش عنوان کرد: مخالفت تالار حافظ با اجرای این نمایش ارتباطی به باران کوثری ندارد. در نمایشنامه‌خوانی این متن در برج میلاد هم به حضور کوثری روی صحنه ایراد گرفته شد بنابراین ما فقط نقش‌خوانی وی را از پشت صحنه داشتیم. برای اجرای عموم نیز با وی صحبت کرده‌ام و او مشکلی با این مسئله ندارد و حاضر است در صورت مخالفت با حضورش جایش را به بازیگر دیگری بدهد اما خوشبختانه طی مذاکراتی که وی با وزارت ارشاد انجام داده مشکلاتش در حال برطرف شدن است.

این کارگردان متذکر شد: متاسفانه سالن هایی مثل ایرانشهر و تالار حافظ از گروه های نمایشی قبل از اجرا چک تضمینی می گیرند. مبلغ این چک هم 30 درصد میزان فروش بلیت‌‌های نمایش است. در صورتی که این کار غیر قانونی به حساب می آید چون این تالارها در زمانی می توانند این کار را انجام دهند که سالنشان کاملا خصوصی باشد درحالیکه این تالارها نیمه دولتی محسوب می شوند. تالار حافظ نیز زیر نظر بنیاد فرهنگی هنری رودکی است که نهادی دولتی به حساب می آید. این تالارها به جای حمایت از نمایش ها سالن هایشان را اجاره می دهند.

کارگردان" من و تلخک" یادآور شد: من با پرداخت این چک تضمینی هم مشکلی ندارم اما مشخص نیست چرا با اجرای این نمایش مخالفت می شود. این عدم همکاری با گروه های نمایشی پیش از این هم در تالار حافظ برای نمایش های دیگری به وجود آمده است و متاسفانه مسئولان تالار نیز جواب درستی در این زمینه به ما نمی دهند. قبل از ما هم آیدا کیخایی برای اجرای نمایشش در این تالار به مشکل برخورده بود.

هیچ سالنی برای اجرا نداریم

دهقانی عنوان کرد: به ما اعلام کردند که بعد از انتخابات به گروه اعلام می کنند که چه زمانی اجرا برویم اما برنامه تالار حافظ بسته شده است و من زیاد به اجرای این نمایش در این سالن امیدوار نیستم. من و گروه نمایشم بسیار مشتاقیم که این اثر نمایشی را روی صحنه ببریم اما متاسفانه هیچ سالنی در اختیار نداریم. من از همین جا اعلام می کنم که انتظار حمایت از طرف هیچ سالن نمایشی را ندارم و حاظرم خودم هم آنها را با دادن چک تضمین حمایت کنم اما در نهایت اجازه اجرا به نمایشم داه شود.

"من و تلخک" و "شیوه صحیح استفاده از دستگاه" نمایش هایی هستند که پیش از این از این کارگردان روی صحنه رفته است. این نمایش قرار بود با بازی باران کوثری، شبنم مقدمی، رویا میرعلمی‌، علیرضا محمدی‌، حسام محمودی‌ و امیر عزیزی‌ به تهیه کنندگی فرشاد سپاس روی صحنه برود. داستان این نمایش در مورد یک مسابقه تلویزیونی و شرکت‌کنندگانش است.
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار