گوناگون

زندگینامه نویسنده انقلاب تا شب چهلمش منتشر می‌شود

پارسینه: کتاب زندگینامه داستانی زنده‌یاد امیرحسین فردی برای انتشار تا چهلمین روز درگذشت این نویسنده آماده می‌شود.

پارسینه- گروه فرهنگی: علیرضا متولی نویسنده و عضو شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه عنوان کرد: در حال حاضر روی کتابی درباره زنده‌یاد امیرحسین فردی کار می‌کنم که قرار است نتیجه آن زندگینامه داستانی او باشد و تا چهلمین روز درگذشت او چاپ شود.

وی افزود: بعد از درگذشت مرحوم فردی، انتشارات مدرسه تصمیم گرفت کتابی درباره زنده‌یاد فردی در قالب مجموعه «ستاره‌های درخشان» یعنی همان مجموعه کتاب‌های قطع پالتویی که درباره مشاهیر و مفاخر ایران بودند، چاپ کند. بنا بر این شد که کتاب تا چهلم ایشان آماده شود. بنابراین دوستان انتشارات مدرسه کار را به عهده من گذاشتند؛ چون از شاگردان فردی بودم و به واسطه نزدیکی ارتباطم با وی، می‌توانستم کار را سریع‌تر پیش ببرم. این شد که من هم کار را به عهده گرفتم.

این نویسنده در ادامه گفت: امروز تحقیقات مربوط به کار به پایان می‌رسد و فقط دو مصاحبه با چهره‌های قدیمی می‌ماند. مصاحبه با چهره‌های قدیمی هم به این دلیل انجام می‌شود که زندگی پیش از انقلاب مرحوم فردی زیاد روشن و مشخص نیست و ایشان هم در مصاحبه‌ها کم‌تر چیزی در این باره گفته است. آن‌چه ما معمولاً از ایشان می‌دانیم، مربوط به زندگی پس از انقلابش است. بنابراین ناچار شده‌ایم با قدیمی‌هایی که ایشان را می‌‌شناسند، مصاحبه کنیم تا اطلاعات بیشتری درباره دوران کودکی و جوانی فردی کسب کنیم.

متولی گفت: نگارش مطالب گردآوری شده حدود 5 روز طول خواهد کشید. این کتاب که زندگینامه داستانی امیرحسین فردی را شامل می‌شود، دارای یک بخش توصیفی و داستانی است. بخشی هم به خاطرات اختصاص یافته است که 20 خاطره از اطرافیان او را شامل خواهد شد و نمی‌شد آن‌ها را در قالب داستانی آورد. بخش دیگر کتاب هم تصاویر فردی از کودکی تا آخرین لحظات عمر او خواهد بود.

نویسنده کتاب «مهربانی» در ادامه گفت: فرمت کتاب‌های ستاره‌های درخشان همیشه بین 80 تا 120 صفحه بوده است. کتاب مربوط به امیرحسین فردی هم 110 تا 120 صفحه حجم خواهد داشت. عنوان آن نیز مانند دیگر کتاب‌های مجموعه که همان اسم اشخاص و شخصیت‌هاست، «امیرحسین فردی» خواهد بود. قول داده‌ام کتاب را تا اول خرداد به انتشارات مدرسه تحویل بدهم که به نظرم این امر ممکن خواهد بود.
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار